جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

لامپ یخچال ال جی

لامپ بکاررفته در یخچال های ال جی، همچون سایر لامپ ها وظیفه تولید روشنایی در یخچال و ایجاد دید بهتر برای کاربر را بر عهده دارد. در صورت خرابی لامپ یخچال، روشنایی مورد نیاز جهت مشاهده محتویات داخل یخچال وجود نخواهد داشت. این امر به ویژه در صورت خرابی بخش فریزر دستگاه و در هنگام شب بسیار آزار دهنده خواهد بود. خوشبختانه خرابی لامپ یخچال ال جی و البته سایر یخچال ها، مسئله چندان بغرنجی نیست و با اندک مهارتی امکان تعمیر و تعویض لامپ یخچال ال جی وجود دارد.

لامپ یخچال ال جی

اطمینان از خرابی لامپ یخچال ال جی

در صورت کار نکردن لامپ یخچال ال جی، توصیه می‌شود در وهله نخست از سالم بودن چراغ مطمئن گردید. برای این کار لامپ را در آورده، نگاه کنید و اگر سوخته بود، آن را با یک نمونه مشابه و سالم عوض کنید. البته کار نکردن و خرابی لامپ یخچال ال جی می‌تواند علل دیگری نیز داشته باشد که کارشناسان ما در مرکز تعمیر یخچال در بخش‌های آتی به آنها پرداخته‌اند.

خرابی سوکت لامپ یخچال ال جی

بررسی سوکت لامپ یخچال ال جی، زمانی ضروری است که بررسی‌های اولیه نشان از سالم بودن لامپ داشته باشد. در صورت سالم بودن لامپ، بررسی کنید که آیا ترمینال‌ها دچار سوختگی و تغییر رنگ شده‌اند یا خیر. سوختگی ترمینال‌ها سبب جلوگیری از انتقال صحیح جریان برق می‌شود. همچنین ممکن است که برخورد لازم میان ترمینال‌ها و لامپ اتفاق نیفتد.

در صورت خرابی این بخش، توصیه می‌شود سرویس‌های مرتبط با تعمیر ترمینال‌های لامپ یخچال ال جی -به دلیل سرو کار داشتن با برق- توسط تعمیرکاران و کارشناسان این حوزه انجام شود. در تعمیر ترمینال‌ها، پیش از هر چیز لازم است جریان برق دستگاه قطع گردد. سپس در صورت لزوم، ترمینال‌ها تمیز شوند و جاگیری‌ آنها تنظیم گردد. اگر سوکت دچار مشکل جدی‌تری بود بهتر است با یک سوکت جدید تعویض شود تا لامپ یخچال ال جی مجدداً شروع به کار کند.

خرابی میکروسووییچ یخچال ال جی

یکی دیگر از دلایل خرابی و روشن نشدن لامپ یخچال ال جی، خرابی میکروسوییچ است. لامپ داخلی یخچال زمانی روشن می‌شود که میکروسویچ با باز شدن یخچال فعال شود. اگر این سویچ به درستی کار نکند، ممکن است چراغ اصلاً روشن نشود، یا اینکه کلاً روشن بماند. مکان قرارگیری سویچ در یخچال‌های مختلف متفاوت است اما این قطعه عموما در قسمت بالای یخچال قرار دارد. در صورتی که قصد خارج کردن این سوییچ را دارید، به این مسئله دقت نمایید که سویچ عموماً به پلاستیک داخلی وصل شده است.

بنابراین در خارج کردن آن باید احتیاط کرد تا صدمه‌ای به پلاستیک وارد نشود. برای تست عملکرد سوییچ، سیم‌های متصل به میکروسویچ را جدا کنید و با استفاده از یک مولی‌متر، هر دو حالت باز و فشرده را امتحان کنید. در صورتی که میکروسویچ به درستی کار نکند باید آن را تعویض کرد تا لامپ یخچال ال جی مجدداً شروع به کار کند.

چراغ یخساز یخچال ال جی

در صورتی که خرابی لامپ یخچال ال جی مربوط به بخش یخساز است در وهله نخست از سلامت لامپ این بخش مطمئن شوید. لامپ‌های یخساز توان مصرفی پایینی دارند و برای استفاده به عنوان چراغ شب طراحی نشده‌اند. از همین رو عملکرد طولانی مدتشان سبب سوختن آن‌ها و حتی صدمه به سوکت می‌شود. برای تست لامپ یخچال ال جی کافی است تا با یک مولتی‌متر کلید را تست کنید. البته احتمال خرابی لامپ یخچال ال جی یا سوکت هم وجود دارد و برای بررسی این‌ دو مورد، باید کنترل پنل خارج شود.

نمایندگی یخچال ال جی

نمایندگی یخچال ال جی زبده ترین و مجرب‌ترین کارشناسان دو حوزه فروش و تعمیر را به همکاری فراخوانده است تا قادر به ارائه‌ تخصصی ترین خدمات به کاربران یخچال های ال جی گردد. نمایندگی LG با تجهیز فضایِ خود به پیشرفته‌ترین ابزارآلات تعمیر و فراخوانی زبده‌ترین همکارانِ حوزه ترمیم و سرویس، موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات در این زمینه گشته است. این امر با توجه به کاربری بالای یخچال های ال جی و لزوم ارائه خدمات توسط یک مرکز معتبر و مجاز تعمیرات ال جی صورت پذیرفته است.

کادر مجرب و باسابقه‌ی نمایندگی تعمیرات یخچال ال جی در بخش تعمیر، با بهره ‌مندی از بروزترین ابزارآلات تعمیر و ترمیم، قادر به رفع و حل تمامی مشکلاتی است که به هر دلیل ممکن است در یخچال های ال جی ایجاد شده باشند. تمامی سرویس های ارائه شده در نمایندگی مجاز ال جی مبتنی بر اصول و استانداردهایی است که از سوی این شرکت معتبر مطرح گشته‌اند.

5/5 (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید