جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر شیر برقی لباسشویی ال جی

شیر برقی لباسشویی ال جی یکی از قطعات اصلی بکاررفته در این دستگاه است که وظیفه کنترل میزان آب ورودی به ماشین را در حین شستشو بر عهده دارد. به طور کلی شیرهای بکاررفته در ماشین‌های لباسشویی مشتمل بر دو قسم هستند که عبارتند از: شیر برقی آب سرد و شیر برقی آب گرم. البته ماشین لباسشویی‌هایی که جدیداً طراحی و تولید می‌شوند تنها یک شیر برقی آب سرد دارند و آب گرم مورد نیاز آنها جهت شستشوی البسه نه از طریق ورودی شیر آب گرم، بلکه از طریق گرم کردن آب توسط هیتر تأمین می‌شود؛

بنابراین ماشین لباسشویی‌های جدید، شیربرقی مجزا جهت ورود آب گرم ندارند. اشکالی که گاه عملکرد ماشین‌های لباسشویی را با اختلال موجه می‌ سازد، همین خرابی شیر برقی لباسشویی ال جی است. خرابی شیر برقی لباسشویی عموماً در شیر آب سرد و به دلیل یخ‌زدگی‌ آب موجود در مسیر آن اتفاق می‌افتد. در این وضعیت آب موجود در در لوله‌ها یخ زده، منبسط می‌شود و باعث ایجاد نشتی در شیر برقی میگردد.

تعمیر شیر برقی لباسشویی ال جی در محل

دلایل خرابی شیر برقی لباسشویی ال جی

به منظور اطمینان از این مسئله که خرابی پیش آمده در دستگاه، به دلیل اشکال در شیر برقی لباسشویی ال جی است، توصیه می‌‌شود بررسی‌های آتی را انجام دهید. در وهله نخست بررسی کنید که نشتی آب مربوط به کدام قسمت است. در صورتی که نشتی آب مربوط به قسمت پشتی و زیر ماشین لباسشویی بود پس به احتمال زیاد اشکال پیش امده مربوط به شیر برقی است و می‌بایست جهت تعویض یا تعمیر شیر برقی لباسشویی ال جی اقدام کرد. (به ویژه اگر لاستیک درب لباسشویی سالم است و نشتی ندارد).

مورد دیگری که می‌بایست بررسی گردد زمانی است که نشتی آب اتفاق می‌افتد. اگر نشتی آب هنگام آبگیری اتفاق می‌افتد حتماً اشکال پیش آمده به دلیل خرابی شیر برقی است. توصیه می‌شود سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعویض و تعمیر شیر برقی لباسشویی را صرفاً از نمایندگی مجاز و کارشناسان خبره تعمیر ماشین لباسشویی ال جی دریافت نمایید. اگر به هر دلیل قصد دارید تعویض این قطعه و تعمیر ان را خودتان انجام دهید، آموزش‌های ارائه شده در بخش زیر می‌تواند راهنمای شما باشد.

تعویض شیربرقی ماشین لباسشویی lg

مراحل تعویض شیر برقی لباسشویی ال جی

ابزاری که جهت تعمیر شیر برقی لباسشویی LG مورد نیاز است عبارتند از:  شیر برقی جدید، پیچ گوشتی و انبردست. بنابراین پیش از آغاز این ابزار را تهیه کنید. پس از تهیه این ابزار مراحل زیر را دنبال کنید:

قطع ارتباط دستگاه با برق:

پیش از هر کاری دوشاخه ماشین لباسشویی را از پریز برق بیرون بکشید.

تشخیص نشتی آب شیر برقی لباسشویی ال جی:

در این مرحله می‌بایست پیچ‌های پنل موجود در پشت (در برخی مدل‌ها در کنار هم هستند) را باز نمایید و پنل را به سمت عقب بکشید تا خارج شود. با برداشته شدن پنل می‌توانید شیرهای برقی را ببینید. (یک شیر آب گرم و یک شیر آب سرد). توجه داشته باشید که در این شیرها، فیلتر شیر برقی معمولاً قرمز رنگ است. شیربرقی آب گرم و سرد در برخی از مدلهای لباسشویی متصل به هم است. جهت تشخیص نشتی آب می‌توانید به اطرف شیر برقی لباسشویی ال جی دست بزنید. در صورت مشاهده رسوب نیز می‌توان پی به نشتی آب در آن قسمت برد.

خارج کردن شیر برقی مستهلک:

نخستین گام جهت خارج کردن شیر برقی مستهلک، جداسازی اتصالات برقی ماشین لباسشویی (دسته‌سیم‌ها) است. برای این کار می‌توانید از پیچ گوشتی استفاده نمایید. در مرحله بعد می‌بایست شیلنگ‌هایی را که به شیر برقی وصل هستند جدا کنید. برای این کار می‌توانید از انبردست استفاده کنید و شیلنگ‌ها را با کمی نیروی دست خارج کنید. پس از جدا کردن اتصالات برقی و آبی شیر برقی، می‌بایست شیر برقی لباسشویی ال جی را از بدنه دستگاه جدا کنید. برای جداسازی شیر برقی، به شیوه اتصال شیر برقی توجه نمایید تا راه آن را پیدا کنید. (در مدل‌های مختلف لباسشویی شیوه این کار متفاوت است).

جا دادن شیر برقی جدید:

پس از آنکه شیر برقی مستهلک را خارج کردیم (مرحله پیش)، در این مرحله می‌توانیم شیر برقی جدید لباسشویی را جا دهیم. پس از این که شیر برقی لباسشویی ال جی را جا دادید، شیلنگ‌ها و اتصالات برقی را مثل قبل نصب کنید. در انجام این کار دقت نمایید تا با مشکلی برخورد نکنید. سپس پنل لباسشویی را نصب کنید تا دستگاه آماده به کار شود.

تعمیرات لباسشویی

اگر دارنده یکی از لباسشویی های ال جی هستید و در طول روزهای اخیر، این دستگاه، اختلالاتی را در حین کار و شستشوی لباس نشان می دهد، توصیه ما به شما استفاده از حضور یک کارشناس جهت بررسی دستگاه است. توصیه می شود تا زمان حضور کارشناس از راه‌اندازی دستگاه خودداری کنید و دستگاه را خاموش نگاه دارید. بعلاوه در زمان حضور تعمیرکار لباسشویی، اشکالات پیش آمده در دستگاه، دستکاری های احتمالی در تنظیمات (که ممکن است با انگیزه تعمیر دستگاه توسط شما یا یکی از اعضای خانواده‌تان در دستگاه انجام شده است)، جزییات و شرح کامل نوع اشکال پیش آمده و مواردی از این دست را با وی در میان بگذارید.

نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیر، بهسازی، ترمیم و تعویض قطعات لباسشویی های ال جی است. متقاضیان سرویس های مذکور می توانند از طریق تماس با این مرکز سرویس های مورد نیاز را دریافت نمایند. خدمات ارائه شده در نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی منحصر به مدلی خاص از این دستگاه نیست و کلیه مدل ها، دوقلو، درب از جلو و … را شامل می گردد.

تعمیرات ال جی

تعمیرات ال جی در صورتی که به دست کارشناسان و متخصصان این حوزه انجام پذیرد، ضمن بازیابی کیفیت اولیه محصول سبب می‌گردد تا کاربر، لذت کار با یک محصول سالم و با کیفیت را مجدداً تجربه نمایند. از همین رو مدیریت این مرکز با همکاری جمعی از کارشناسان تعمیر فضایی فراهم ساخته که در آن امکان تعمیر و بازیابی تمامی دستگاه های معیوب ال جی فراهم گشته است.

به جرأت می‌توان گفت که کارشناسان حاضر در این مجموعه قادر به ارائه برترین سطح کیفی خدمات ترمیم و تعمیر محصولات ال جی می‌باشند زیرا کارشناسان حاضر در این مرکز، دانشِ تخصصی خویش را با حضور در دوره‌های تکمیلی-آموزشی تعمیر و اخذ گواهینامه‌های بین ‌المللی کسب نموده‌اند و در گام بعد، مهارت فنی آنان با آزمون‌های متعدد برگزار شده از سویِ این مرکز مورد سنجش قرار گرفته است. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که دستیابی مرکز تعمیرات ال جی به بالاترین سطح کیفی خدمات تنها به دلیل مهارت و کاردانی اعضای این مرکز نمی‌باشد؛ جزء دیگر این مجموعه که نقش پررنگی در ارتقاء سطح کیفی تعمیرات و سرویس ال جی ایفاء می‌کند، بهره‌مندی این مرکز از تجهیزات و ابزارآلات پیشرفته و تخصصی تعمیر است.

3.7/5 (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید