جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

سوختن پاور تلویزیون ال جی

مهم‌ترین بخش از سیستم کنترلی تلویزیون ال جی و البته سایر تلویزیون‌ها، بخش پاور آن است. این بخش، ولتاژ مورد نیاز برای تمامی بردهای داخلی دستگاه را توزیع و در اختیار آنها قرار می‌دهد. ضمن آنکه این بخش، ولتاژ مقدار جریان داخلی دیگر قسمتهای برد را فراهم می‌آورد. سیستم داخلی برد پاور متشکل از یک ورودی و تعدادی از پورتهای خروجی با ولتاژ و جریان‌های مختلف است. در تعمیر تلویزیون باید به این نکته توجه داشت که نوسانات ولتاژی و یا جریانی که برروی برد ایجاد می‌شود منوط به فاکتورهای متعددی هستند. برای مثال عواملی چون وجود خازنهایی با نشتی و حالت سولفاته، وجود لحیم سرد برروی پایه‌های برد، شل بودن قطعات ترانزیستوری موجود بر روی هیت سینک، شل بودن پایه‌های سوکت تغذیه ورودی و خروجی و مواردی از این دست می‌توانند سبب آسیب تلویزیون و سوختن پاور تلویزیون ال جی گردند. مایید.

البته راهکارهایی نیز وجود دارد که می‌توان با اِعمال آنها از سوختن پاور تلویزیون ال جی پیشگیری کرد. (در بخش‌های آتی به برخی از این روش‌ها اشاره خواهد شد). نکته دیگر آنکه در صورت نیاز به سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعمیر و تعویض پاور سوخته تلویزیون، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما تماس بگیرید و درخواست خود مبنی بر حضور کارشناس تعمیر تلویزیون را ثبت نمایید.

نشانه های سوختن پاور تلویزیون ال جی

نشانه های سوختن پاور تلویزیون ال جی

خرابی و سوختن پاور تلویزیون ال جی می تواند دلایل متعددی باشد که در بخش زیر به برخی از آنها اشاره خواهد شد. این خرابی ها به هر دلیل که ایجاد شده باشند می بایست در اولین فرصت مرتفع گردند. خرابی های پاور تلویزیون یکی از اشکالات شایع این دستگاه است که معمولاً چند سال پس از استفاده از این دستگاه ظاهر می شوند. شما کاربران گرامی می توانید جهت تعمیر پاور تلویزیون خویش به مرکز تعمیرات تلویزیون LG مراجعه نمایید. کلیه خدمات ارائه شده در این مرکز مشمول گارانتی و ضمانت دوره ای است.

  • خراب شدن ترانزیستور های پاور:

برای تعمیر باید ترانزیستور ها عوض شوند. (در برخی از پاور ها STR به کار رفته که ممکن است این قطعه در بازار موجود نباشد. در این صورت برد پاور تعویض خواهد شد. در موارد کمی برای تعمیر ال سی دی باید برد پاور ال سی دی تعویض شود.)

  • خاموش شدن کامل تلویزیون :

مشکل خاموش شدن تلویزیون مربوط به بخش پاور است و در این شرایط باید تعمیر مشکل سوختن پاور تلویزیون ال جی توسط کارشناسان آغاز شود. در صورتی که امکان تعمیر در برخی شرایط خاص وجود نداشته باشد امکان تعویض برد نیز وجود دارد.

  • دیر روشن شدن تلویزیون :

دیر روشن شدن تلویزیون در اکثر مواقع مربوط به برد پاور می باشد. (تعمیر مشکل سوختن پاور تلویزیون ال جی با استفاده از سیستم سرویس در محل نیز امکان پذیر است)

  • روشن نشدن تلویزیون و توقف بر روی چراغ پاور:

این خرابی در تلویزیون های ال سی دی بیشتر مربوط به برد پاور می باشد. ولی در تلویزیون های ال ای دی بیشتر مربوط به برد مین می باشد. در چنین وضعیتی می بایست اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر مشکل سوختن پاور تلویزیون ال جی بر روی دستگاه انجام پذیرد. برد پاور تلویزیون های ال سی دی ال جی در بیشتر موارد قابل تعمیر می باشد. تعمیر برد مین نیز در بعضی موارد امکان پذیر است.

  • خاموش شدن اتوماتیک تلویزیون پس از چند ساعت :

این خرابی بیشتر مربوط به برد پاور تلویزیون می باشد. تعمیر برد پاور تلویزیون ال جی در مدل های ال ای دی بصورت سرویس در محل امکان پذیر است.

  • چشمک زدن چراغ LED تلویزیون و روشن نشدن آن:

خرابی دستگاه به دلیل اشکال در بخش پاور است و می بایست پاور تلویزیون ال جی تعمیر گردد. (این احتمال نیز وجود دارد که خرابی به دلیل مین برد باشد. پس از بررسی و تست دستگاه علت خرابی مشخص خواهد شد.)

پیشگیری از سوختن پاور تلویزیون ال جی

جهت پیشگیری از سوختن پاور تلویزیون ال جی روش‌هایی وجود دارد که در این بخش به برخی از آنها اشاره خواهد شد. برای مثال در پارت ورودی تغذیه تلویزیون می‌توان از یک فیوز با آمپر مشخص استفاده کرد تا جریان‌های لحظه‌ای و شوک و نوسانات برقی را تا حدودی کنترل کرد. استفاده از سیستم حفاطتی دیگری مثل وریستور نیز می‌تواند کمک شایانی در افزایش حرارت و افت جریان‌های لحظه‌ای کند.

پیشنهاد کارشناسان آن است که جهت پیشگیری از سوختن پاور تلویزیون ال جی در قسمت تغذیه ورودی از مقاوتهای PTC ,NTC  استفاده شود (در مناطق مخصوص برای کاهش ولتاژهای لحظه‌ای). البته اطلاحات دیگری نیز می‌توان در بردهای تلویزیون اِعمال کرد تا وضعیت و کیفیت کار این بخش را بهبود بخشید. (برای مثال تقویت برد تغذیه در قسمت خروجی به منظور افزایش جریانهای بالا که بصورت اتفاقی ایجاد می‌شود).

تعمیر تلویزیون ال جی

کاربران گرامی توجه داشته باشند که در صورت بروز هرگونه اختلال، خرابی و نقص در عملکرد تلویزیون -از جمله مشکل سوختن پاور تلویزیون ال جی-، تعمیرات این دستگاه را صرفاً در مراکز مجاز و یا نمایندگی های ال جی انجام دهند زیرا تعمیر تلویزیون ال جی در مراکز غیرمجاز و به دست افراد مبتدی، نه تنها مشکل دستگاه شما را برطرف نخواهد کرد بلکه با ورود تعمیرکاران ناشی به حوزه های نامرتبط امکان بازیابی و اصلاح آن برای همیشه از بین خواهد برد.

شما می ‌توانید با انتخاب آگاهانه مرکز تعمیر تلویزیون دستگاه معیوب خود را در کمترین زمان و با کمترین هزینه، تعمیر نمایید. احترام به مشتریان و هموطنان گرامی در کنار ارائه بالاترین خدمات، هدف مدیریت و کادر فنی تعمیرات تلویزیون ال جی می‌باشد.

نمایندگی تعمیرات ال جی

کارشناسان حاضر در نمایندگی تعمیرات ال جی قادر به ارائه برترین سطح کیفی خدمات ترمیم و تعمیر محصولات ال جی می‌باشند. دستیابی به این سطح از کیفیت در ارائه خدمات تنها به دلیل مهارت و کاردانی اعضای این مرکز نمی‌باشد؛

جزء دیگر این مجموعه که نقش پررنگی در ارتقاء سطح کیفی تعمیرات ایفاء می‌کند، بهره‌مندی این مرکز از تجهیزات و ابزارآلات پیشرفته و تخصصی تعمیر است که در هریک از واحدهای تعمیراتی با توجه به آن محصول فراهم شده و در اختیار کارشناسان قرار گرفته است. واحدهای ارائه‌دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات ال جی در بخش زیر معرفی شده است.

نمایندگی ال جی

نمایندگی ال جی با توجه به گستردگی محصولات این کمپانی در سطح کشور تمامی تلاش خود را به کاربسته تا با همکاری جمعی از مهندسان مجرب و متعهد به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات در زمینه فروش و تعمیر محصولات ال جی بپردازد.

تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز با همکاری کارشناسانی صورت می‌گیرد که دارای تخصص فنی و نظری در حوزه فعالیت خویش می‌باشند. نمایندگی ال جی در بخش «فروش» به عرضه تمامی تولیدات این کمپانی و در بخش «خدمات پس از فروش» به ارائه تمامی خدمات تخصصی تعمیر و بازسازی محصولات ال جی می ‌پردازد.

4.2/5 (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید