جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

روشن نشدن مایکروفر ال جی

روشن نشدن مایکروفر ال جی معمولاً به دلیل وجود ایراد در بخش قفل درب و میکروسویچ‌ها اتفاق می‌افتد. از همین رو توصیه می‌شود در صورت مشاهده این اشکال در مایکروفر مورد استفاده‌تان، از درستی عملکرد این دو بخش از دستگاه خود مطمئن گردید. در صورتی که مهارت انجام این کار ندارید می‌توانید با دنبال کردن دستورالعمل‌های درج شده در بخش زیر جهت تعمیر و رفع اشکالات پیش آمده اقدام نمایید.

در صورت استفاده از راهکارهای ارائه شده در این مقاله و تداوم اشکال پیش آمده می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات لوازم خانگی ال جی تماس بگیرید و درخواست خود مبنی بر نیاز به حضور کارشناس تعمیر مایکروفر را ثبت نمایید.

برخی از سرویس‌های ارائه شده توسط کارشناسان نمایندگی تعمیرات ال جی در ارتباط با مایکروفرهای این برند عبارتند از:

  • رفع مشکل روشن نشدن مایکروفر
  • تعمیر میکروسوییچ در مایکروفر
  • رفع اشکالت مرتبط با فیوز سرامیکی
  • رفع اشکالات مرتبط با فیوز حرارتی
  • رفع اشکالات مرتبط با مجموعه قفل در
  • تعمیر سینی گردان مایکروفر
  • تعمیر چفت درب مایکروفر
  • تعمیر فن مایکروفر
  • تعمیر مشکل جرقه زدن مایکروفر
  • تعمیر مشکل وجود صدا و نویز در مایکروفر
روشن نشدن ماکروفر ال جی

تعمیر مشکل روشن نشدن مایکروفر ال جی

روشن نشدن مایکروفر ال جی ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد که در این میان وجود ایراد در بخش قفل درب و میکروسویچ‌ برخی از شایع‌ترین‌ها هستند. البته در برخی موارد نیز ثابت شده است که مشکل روشن نشدن ماکروفر به دلیل وجود اشکال در برد دستگاه است. در هر حال تشخیص این مسئله که چرا مایکروفر روشن نمی‌شود، نیاز به بررسی دستگاه و تست عملکرد قطعات آن دارد.

از این رو توصیه می‌شود جهت تعمیر مشکل روشن نشدن مایکروفر ال جی و رفع سایر اشکالات پیش آمده در آن صرفاً به مراکز مجاز و استاندارد مراجعه نمایید. در صورت داشتن تخصص نیز می‌توانید موارد درج شده در بخش زیر را بررسی کرده و مشکل پیش آمده در مایکروفر خود را رفع نمایید.

1. میکروسویچ درب مایکروفر

یکی از شایع‌ترین علل روشن نشدن مایکروفر، خرابی میکروسویچ درب آن است. همانگونه که می‌دانید میکروسویچ درب، بسته بودن یا نبودن درب مایکروفر را چک می‌کند و در صورت بسته بودن در، اجازه‌ی روشن شدن را به تمامی بخش‌های مایکروفر می‌دهد. از این رو در برخی از شرایط، با وجود آنکه همه چیز درست است، ممکن است به دلیل خرابی میکروسوییچ، مایکروفر کار نکند.

برای اطمینان از خرابی میکروسوییچ، ابتدا برق مایکروفر را قطع کرده و قاب بدنه را در آورید. (میکروسویچ‌ها غالباً دو تا هستند و دارای ترمینال‌های با علامت C و NO می‌باشند). ترمینال‌ها را با مولتی‌متر تست کنید. برای این کار درب را ببندید و قلاب را چفت کنید. با این کار می‌بایست ترمینال‌های میکروسویچ از خود رسانندگی نشان دهند، و این یعنی میکروسویچ سالم است. در غیراینصورت، یعنی رد صورت عدم رسانندگی، میکروسویچ خراب بوده و نیازمند تعویض است. البته بهتر است قبل از تعویض میکروسوییچ، از درست فشار دادن قلاب چفت درب میکروسویچ مطمئن گردید.

این مقاله را از دست ندهید: مشکل روشن نشدن ماکروفر + روش های حل

2. فیوز سرامیکی

در صورتی که مایکروفر و صفحه نمایش روشن نمی‌شوند، احتمالا مشکل پیش آمده به دلیل وجود خرابی در فیوز سرامیکی باشد. این قسمت از دیگر قسمت‌های مایکروویو در بار نوسانات برق محافظت می‌کند و وقتی مشکلی پیش آید به طور کامل می‌سوزد و مایکروفر دیگر کار نخواهد کرد. برای دسترسی به این قطعه و رفع مشکل روشن نشدن مایکروفر ال جی، ابتدا برق مایکروفر را قطع کنید و قاب مایکروویو را خارج کنید.

فیوز را با استفاده از یک مولتی‌متر تست تمایید. اگر از سالم بودن میکروسویچ درب مطمئن هستید می‌توانید با باز و بستن درب، فیوز را تست کنید. در صورت سوخته بودن فیوز می‌بایست این قطعه با یک نمونه نو و اورجینال تعویض گردد. در صورتی که فیوز به دلیل نوسانات برق ورودی سوخته باشد به راحتی می‌توان آنرا تعویض کرد اما اگر مشکل پیش آمده به دلیل خرابی خود مایکروفر باشد، باید مگنترون، دیوید ولتاژ بالا، خازن و ترانسفورمر نیز تست شوند.

3. فیوز حرارتی

خرابی فیوز حرارتی نیز می‌تواند منجر به روشن نشدن مایکروفر ال جی گردد. همانگونه که می‌دانید وظیفه این بخش از دستگاه جلوگیری از گرم شدن بیش از حد مایکروفر است. وقتی این فیوز ایراد پیدا کند، مایکروفر به خاطر ملاحظات ایمنی روشن نخواهد شد. برای تعیمر فیوز حراتی لازم است ابتدا سیم‌های متصل به آن را جدا کرده و ترمینال‌ها را با یک مولتی‌متر امتحان کنید.

در صورتی که رسانندگی‌ای مشاهده نکردید، فیوز را با یک نمونه سالم تعویض کنید. بد نیست بدانید یکی از دلایلی که سبب سوختن فیوز می‌گردد، درست کار نکردن فن خنک کننده مایکروفر است. بنابراین پیش از تعویض فیوز حرارتی، از سالم بودن فن و درستی عملکرد آن مطمئن گردید.

4. مجموعه قفل درب

خرابی مجموعه قفل درب نیز یکی دیگر از علل روشن نشدن مایکروفر ال جی است. بیشتر قفل‌های درب دارای قلاب پلاستیکی هستند که وقتی درب بسته می‌شود با میکروسویچ درگیر شده و درنتیجه سینگال روشن شدن به برد کنترل فرستاده می‌شود. در صورت آسیب دیدن این قلاب‌ها، یا کهنگی فنرهای این بخش، سویچ‌ها به اندازه کافی فشرده نشده و مایکروفر روشن نخواهد شد. در صورت خرابی این بخش لازم است بخش داخلی درب باز شود و در صورت نیاز قلاب و فنر معیوب تعویض گردد.

نمایندگی مجاز ال جی

نمایندگی مجاز ال جی ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با فروش، تعمیر، بهسازی، ارتقاء، ترمیم و آموزش تعمیرات به متقاضیان است. در نمایندگی مجاز ال جی، سرویس های مرتبط با فروش، در فروشگاه مرکزی ال جی، سرویس های مرتبط با تعمیر، بهسازی، ارتقا و ترمیم در مرکز تعمیرات ال جی و سرویس های مرتبط با آموزش تعمیرات نیز در ساختمان مرکزی آموزش تعمیرات ال جی ارائه می گردد.

یکی از ویژگی های منحصربفرد نمایندگی مجاز ال جی آن است که تمامی خدمات ارائه شده در آن بر اساس اصول و استانداردهای بین‌المللی، به ویژه استانداردهای وضع شده از سوی کمپانی ال جی انجام می پذیرد. خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی ال جی در پارت های تخصصی مجزایی انجام می پذیرند که شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به بخش واحدهای تعمیرات ال جی با هر یک از آن ها آشنا شوید و اطلاعات مورد نیاز خویش را کسب نمایید.

3/5 (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید