جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

پرش تصویر تلویزیون ال جی

پرش تصویر یکی از اشکالات نه چندان شایع پیش آمده در تلویزیون های ال جی و البته سایر برندهای تلویزیون موجود در بازار است. با بروز این اشکال، تصویر به نمایش در آمده توسط تلویزیون، یکنواختی و شفافیت خود را از دست داده و به نوعی آزاردهنده می‌گردد. اگر چه بروز این اشکال دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد، اما عمدتاً، پرش تصویر تلویزیون ال جی و جابجایی‌های ناگهانی تصویر بر روی مانیتور، به دلیل بروز اختلالاتی است که در پنل و ساختار آن صورت گرفته‌اند.

از همین رو تشخیص دقیق علت پرش تصویر تلویزیون ال جی نیاز به بررسی دقیق پنل دستگاه و تست عملکرد سایر قطعات آن دارد. در هر حال اگر شما نیز در طول روزهای اخیز متوجه وجود چنین اشکالی در تلویزیون ال جی مورد استفاده خود شده‌اید، می‌توانید به مرکز تعمیرات تلویزیون ال جی مراجعه کرده و اشکال پیش آمده را مرتفع سازید.

پرش تصویر تلویزیون ال جی

علت پرش تصویر تلویزیون ال جی

پرش تصویر تلویزیون ال جی ممکن است به دلایل مختلفی باشد، از جمله:

  • مشکل در کابل HDMI

در بعضی موارد، هنگامی که کابل HDMI به درستی به تلویزیون وصل نشده یا آن را به درستی پشتیبانی نمی‌کند، ممکن است باعث پرش تصویر شود.

  • مشکل در تنظیمات تلویزیون ال جی

 اگر تنظیمات تلویزیون اشتباه باشد، ممکن است باعث پرش تصویرتلویزیون شود. به عنوان مثال، تنظیمات فریم ریت (Frame Rate)  برای تلویزیون و ورودی های مختلف متفاوت است و باید با در نظر گرفتن نوع سیگنال و سرعت تصویر تنظیم شود.

  • سیم کشی ساختمان دلیل پرش تصویر تلویزیون

در بعضی مواقع مشکل در سیم کشی ساختمان که در خانه استفاده شده است باعث پرش تصویر می شود. دلیل این مشکل ایجاد نویز می باشد که بر روی سیگنال های تلویزیون تاثیر می گذارد و باعث تیک زدن و یا پرش تصویر شود. برای اینکه متوجه شوید مشکل از چه قسمتی است بهتر است برای این کار از یک متخصص برق ساختمان یا تعمیرکار تلویزیون ما کمک بگیرید.

  • مشکل در ورودی ها مانند کابل HDMI

 دستگاه های ورودی نیز ممکن است باعث پرش تصویر شود. به عنوان مثال، اگر دستگاه ورودی به درستی کانفیگ نشده باشد، ممکن است باعث پرش تصویر شود.

  • مشکل در سیگنال تلویزیون ال جی

 در بعضی موارد، مشکلات در سیگنال تلویزیون ممکن است باعث پرش تصویر شود. به عنوان مثال، اگر سیگنال دریافتی ضعیف باشد، پرش تصویر را به دنبال دارد.

  • پرش تصویر تلویزیون به دلیل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری

 در بعضی موارد، تلویزیون خود ممکن است دچار مشکل شود و باعث پرش تصویر شود. این مشکل می‌تواند به دلیل مشکل در سخت افزار مانند ؛ بک لایت ، پنل ، لامپ تصویر تلویزیون و…. یا نرم افزار تلویزیون باشد. در این صورت مشکل پرش تصویر تلویزیون باید توسط کارشناس عیب یابی و تعمیر شود.

دیگر دلایل پرش تصویر تلویزیون ال جی

سوسو زدن یا پرش و لرزش تصویر با معیاری به نام Image Flicker سنجیده می شود. در IF یا همان Image Flicker الگوهای روشنایی نمایشگر برای نمایش یک تصویر حرکتی شروع به انجام محاسبات و کم و زیاد کردن نور می‌کنند که به صورت نوارهایی عمودی در تست قابل روئیت هستند.

در صورتی که این نوارها مطابق استاندارد پیش نروند، سبب پرش تصویر در دستگاه می‌گردند. در هر حال پرش تصویر تلویزیون ال جی یکی از اشکالات نه چندان شایعی است که گاه کاربران را به حضور در تعمیرگاه مرکزی ال جی و تحویل دستگاه خویش به این مرکز ناچار می سازد. پرش تصویر تلویزیون ال جی ممکن است به سمت بالا یا پایین اتفاق بیفتد که هر یک از اینها، دال بر وجود اشکالی خاص در تلویزیون است. برای مثال در صورتی که پرش تصویر به سمت بالا باشد اشکال پیش آمده احتمالا ناشی از کم شدن فرکانس عمودی دستگاه است. بالعکس، در صورتی که پرش تصویر به سمت پایین باشد این امر حاکی از افزایش فرکانس عمودی دستگاه است.

البته در تلویزیونهای نوین، به دلیل آنکه پالس عمودی و افقی از پالس کلاک پردازشگر تصویر تهیه می شود این اشکالات کمتر دیده می شود. در هر حال در صورتی که شما نیز با بروز چنین اشکالی در دستگاه مواجه شدید، می توانید به مرکز تعمیرات تلویزیون ال جی مراجعه نمایید و اشکال پیش آمده را مرتفع سازید.

لرزش تصویر در تلویزیون ال جی

رفع مشکل پرش و لرزش تصویر تلویزیون ال جی

مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون ال جی ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیر، بهسازی، ترمیم و تعویض قطعات انواع تلویزیون ال جی به متقاضیان است. شما کاربران گرامی می‌توانید با انتخاب آگاهانه‌ی مرکز تعمیرات تلویزیون ال جی در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت، دستگاه معیوب خود را تعمیر کنید. در ارتباط با مشکل پرش تصویر تلویزیون ال جی نیز، تعمیر این اشکال، بسته به علت به وجود آورده آن، هم با تعمیر و هم با تعویض پنل تلویزیون امکان‌پذیر است. عمدتاً پرش تصویر در تلویزیون ال جی و جابجایی‌های ناگهانی تصویر بر روی پنل تلویزیون، به دلیل بروز اختلالاتی است که در پنل صورت گرفته‌اند که در اینصورت پنل می‌بایست تعویض گردد.

(نکته: باید در نظر داشت که به دلیل قیمت بالای تعویض پنل تلویزیون و نزدیک بودن هزینه این تعمیر به خرید یک دستگاه نو، غالب کاربران از تعویض پنل تلویزیون صرف‌نظر کرده وترجیح به خرید یک دستگاه نو می‌دهند. با این وجود در برخی موارد اشکال پرش تصویر تلویزیون ال جی چندان هم حاد نیست و نیازی به تعویض پنل ندارد. تشخیص این مسئله –یعنی نیاز یا عدم نیاز به تعویض پنل- نیاز به بررسی کارشناسانه دستگاه توسط کارشناسان تعمیرات تلویزیون ال جی دارد.

تعمیرات تلویزیون ال جی

تعمیرات تلویزیون LG در این مرکز با تکیه بر دانش و تعهد کارشناسان در بالاترین سطح کیفی انجام می پذیرد. کارشناسان این مرکز با معرفی هر مدل جدید از سوی شرکت سازنده، به آنالیز تکنولوژی ها و فناوری های نوین بکار رفته در هر مدل جدید می پردازند و مؤثرترین ترفندهای تعمیر را مطابق با استانداردهای روز جهان برای آن شناسایی می کنند؛ از همین روست که خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات تلویزیون ال جی انتخاب نخست بسیاری از کاربران این دستگاه است و دارندگان تلویزیون های ال جی بی هیچ دغدغه و پراکندگی خاطری با بروز هر گونه اختلال در دستگاه هایشان به مرکز تعمیرات تلویزیون ال جی مراجعه می کنند.

نمایندگی رسمی ال جی

نمایندگی رسمی ال جی ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با فروش، تعمیر، بهسازی، ارتقاء، ترمیم و آموزش تعمیرات به متقاضیان است. در نمایندگی مجاز ال جی، سرویس های مرتبط با فروش، در فروشگاه مرکزی ال جی، سرویس های مرتبط با تعمیر، بهسازی، ارتقا و ترمیم در مرکز تعمیرات ال جی و سرویس های مرتبط با آموزش تعمیرات ال جی نیز در ساختمان مرکزی آموزش تعمیرات ال جی ارائه می گردد. یکی از ویژگی های منحصربفرد نمایندگی رسمی ال جی آن است که تمامی خدمات ارائه شده در آن بر اساس اصول و استانداردهای بین‌المللی، به ویژه استانداردهای وضع شده از سویِ کمپانیِ ال جی انجام می پذیرد.

تمامی کارشناسان این مرکز به دلیل تأکید مدیریت بر رعایت اصل مشتری مداری و حفظ حقوق مشتریان محترم ملزم به رعایت قوانین وضع شده در زمینه احترام به ارباب رجوع، تکریم ارباب رجوع، ارائه راهنمایی ها و مشاوره های لازم و ارائه برترین کیفیت هستند. خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی ال جی در پارتهای تخصصی مجزایی انجام می پذیرند که شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به بخش واحدهای تعمیرات ال جی با هر یک از آنها آشنا شوید و اطلاعات مورد نیاز خویش را کسب نمایید.

5/5 (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید