جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیرات گیرنده دیجیتال led ال جی

امروزه در کنار بسیاری از تلویزیون های هوشمند ال جی، دستگاهی به نام گیرنده دیجیتال (STB ستاپ باکس) وجود دارد که کار دریافت برنامه‌های دیجیتال را انجام می دهد. گیرنده دیجیتال، سیگنال فشرده یا کدشده دیجیتالی را دریافت و به سیگنال آنالوگ قابل نمایش روی صفحه تلویزیون تبدیل نماید. به عبارتی دیگر گیرنده دیجیتال، یک راه ارتباطی میان تلویزیون و PC یا TV PC و تلفن، ماهواره است. گیرنده های دیجیتال علاوه بر دریافت محتواهای دیجیتال، قابلیت‌های زیادی را برای تلویزیون شما فراهم می‌آورند و لذت کار با دستگاه هوشمند را برای شما چندین برابر می سازند.

نکته قابل ذکر در باب استفاده از این دستگاه ها، امکان خرابی آنها و نیاز به تعمیرشان است. اگر شما نیز از کاربران و دارندگان گیرنده های دیجیتال هستید و در حال حاضر دستگاه مورد استفاده تان دچار خرابی شده است می توانید با مراجعه به نمایندگی ال جی و حضور در پارت تعمیرات گیرنده دیجیتال led ال جی اشکالات ایجاد شده در آن را مرتفع سازید. تیمی از خبره ترین کارشناسان تعمیرات گیرنده دیجیتال led ال جی در این مرکز حضور دارند و تخصصی ترین سرویس های تعمیر و بهسازی این دستگاه را به مراجعان ارائه می نمایند.

تعمیرات گیرنده دیجیتال led ال جی

تعمیرات تخصصی گیرنده دیجیتال led ال جی

یکی از امکانات پرکاربرد گیرنده دیجیتال، ضبط برنامه‌ها (PVR) است. با وجود گیرنده دیجیتال می توان فلش‌مموری یا هارداکسترنال را به پورت USB آن متصل کرد و برنامه‌ی تلویزیونی در حال پخش را ذخیره نمود. چنین قابلیتی به کاربر این امکان را می دهد که بتواند به سادگی برنامه‌ی مورد علاقه خویش را مکرراً تماشا کند. وجود پورت USB در گیرنده های دیجیتال نیز این امکان را فراهم می کند که انواع فایل‌های صوتی و تصویری از طریق USB و هارد اکسترنال با فرمت‌های NTFS و FAT32 ضبط و پخش گردد.

به کمک این قابلیت می‌توان از گیرنده ‌دیجیتال استفاده‌ای مانند یک مدیاپلیر داشت. اگر چه وجود چنین قابلیت هایی در گیرنده دیجیتال آنرا به بدل به دستگاهی پرکاربرد و لذت بخش ساخته است اما امکان خرابی و بروز ایراد در آن را نیز دو برابر ساخته است. اما این امر نباید سبب شود که از خرید چنین دستگاهی صرف نظر کنید زیرا مراکز مجاز و استاندارد متعددی وجود دارند که خدمات تعمیرات گیرنده دیجیتال led ال جی را با بهترین کیفیت ارائه می نمایند.

نمایندگی ال جی یکی از همین مراکز است که در پارت تعمیرات گیرنده دیجیتال led ال جی ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با این دستگاه است. شما کاربران گرامی می توانید با حضور در این مرکز پیشرفته ترین خدمات مرتبط با این دستگاه را دریافت کرده و اشکالات ایجاد شده در آن را به بهترین نحو ممکن رفع نمایید.

راهنمای خرید گیرنده دیجیتال led ال جی

توجه به بودجه خرید:

میزان پولی که خریدار می توان صرف تهیه این دستگاه نماید یکی از اصلی ترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. البته این نکته در باب هر خرید هر وسیله دیگری می بایتس مورد توجه قرار گیرد. توجه به سطح بودجه از اتلاف وقت هنگام انتخاب کالا جلوگیری می نماید.

توجه به پورت های خروجی گیرنده دیجیتال:

تصاویر دریافتی از فرستنده‌های تلویزیون دیجیتال در ایران کیفیت تصویر و ابعاد تصویری مشابه تصاویر DVD استاندارد دارند. این تصاویر به بهترین شکل ممکن می‌توانند توسط کابل‌های کامپوزیت و کامپوننت در تلویزیون های معمولی و کابل کامپوننت در تلویزیون‌های LCD و LED انتقال داده شوند. در نتیجه تصاویر دریافتی شما از شبکه‌های تلویزیونی شفافیت و وضوح بیشتری نسبت به تصاویر آنالوگ معمولی دارند. در انتقال تصاویر شبکه‌های تلویزیونی بین استفاده از کابل HDMI یا کامپوننت تفاوت محسوسی وجود ندارد.

کابل HDMI ظرفیت بسیار بالاتری در انتقال اطلاعات نسبت به کابل های معمولی دارد. در نتیجه هنگام مشاهده تصاویر HD با استفاده از پخش کننده مولتی مدیای موجود در دستگاه، تفاوت کیفیت، بین کابل HDMI و دیگر کابل ها به شدت قابل توجه است. در صورت نیاز به راهنمایی های بیشتر می توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات گیرنده دیجیتال led ال جی تماس بگیرید.

استفاده از آنتن مناسب:

استفاده از کابل‌های آنتن با مقدار اهم پایین (۷۵ اهم یا ۵۰ اهم)، استفاده از کوتاه‌ترین مسیر ممکن برای استفاده از کابل و استفاده از کابل یکپارچه، بهترین کیفیت دریافت تصویر را تضمین می‌نماید. یکی دیگر از مواردی که در دریافت برنامه های باکیفیت تأثیر شایانی دارد نوع آنتن و موقعیت قرارگیری آن است. آنتنی که مورد استفاده قرار می گیرند باید قابلیت دریافت هر دو کانال UHF و VHF را داشته باشد و حتماً به سمت ایستگاه فرستنده قرار گیرد. استفاده از کابل‌های آنتن با مقدار اهم پایین (۷۵ اهم یا ۵۰ اهم)، استفاده از کوتاه‌ترین مسیر ممکن برای استفاده از کابل و استفاده از کابل یکپارچه، بهترین کیفیت دریافت تصویر را تضمین می‌نماید.

پشتیبانی گیرنده دیجیتال از اکثریت فرمت ها:

نکته مثبت یک گیرنده دیجیتال امکان دریافت تمامی فرمت ها است. یک گیرنده دیجیتال باید از فرمت‌های تصویری، صوتی، عکس پشتیبانی نماید. فرمت‌های تصویری شامل avi، mkv، mp۴، mov، wmv، mts است و فرمت های صوتی نیز شامل wav,aac,wma,mp۳ است. فرمت‌های قابل پشتیبانی عکس نیز معمولا در گیرنده های دیجیتال تلویزیون png,bmp,jpg است.

ویژگی های سخت افزاری گیرنده دیجیتال:

از دیگر نکاتی که می بایست در زمان تهیه گیرنده دیجیتال به آن توجه کرد سطح سخت افزاری آن است. برای مثال پاور گیرنده دیجیتال و مادربرد یکی از مهمترین بخش های این دستگاه است، از همین رو می بایست از کیفیت خوبی برخوردار  باشند. در مادربرد قطعاتی که کارهای پردازش را انجام می‌دهند (تیونر، چیپ پردازنده، رم، قطعات الکترونیکی و…) وجود دارد. تیونر و رم دو قطعه عمومی هستند و چیپ قطعه اصلی است که همه کارهای پردازش تصویر را انجام می‌دهد که کیفیت تصویر خروجی به صورت جدی به آن وابسته است.

تیونر دستگاه وظیفه پردازش اولیه تصویر را به عهده دارد. رم یکی دیگر از قطعات مهم یک دستگاه گیرنده دیجیتال است که در بارگذاری تصویر و سرعت پردازش دستگاه تاثیر زیادی دارد. بنابراین هرچه مقدار حافظه رم دستگاه شما زیاد باشد به مراتب تصویر با سرعت و کیفیت بالاتری پردازش می‌شود. یکی دیگر از مزایای بالا بودن رم تسریع در کدگشایی تصاویر و تله تکس است و باعث می‌شود شما بدون نیاز به کدگشایی از تله تکس لذت ببرید.بنابراین بهتر است پیش از اقدام به خرید گیرنده دیجیتال ویژگی های سخت افزاری آن را به دقت چک نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی های بیشتر می توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات گیرنده دیجیتال led ال جی تماس بگیرید.

نمایندگی ال جی و واحدهای تعمیرات ال جی

نمایندگی ال جی با تکیه بر تخصص و مهارت کارشناسان خود، توانسته است در طول سال‌های اخیر بالاترین سطح کیفی خدمات را در زمینه فروش و خدمات پس از آن به مشتریان و مشترکان ال جی عرضه دارد. چیره‌دستی کارشناسان این مجموعه در کنار بهره‌مندی از به‌روزترین امکانات تعمیر و ابزارآلات ترمیم، زمینه‌ای فراهم کرده تا پویایی و کیفیت، دو ویژگی لاینفک خدمات ارائه شده در نمایندگی ال جی گردند.

متخصصان و کارشناسان تعمیر در نمایندگی ال‌جی به دلیل بهره‌مندی از سال‌ها سابقه و در اختیار داشتن به‌روزترین ابزارآلات تعمیر و ترمیم قادر به رفع و حل تمامی ایرادات و مشکلاتی هستند که در محصولات این شرکت پدید آمده‌اند. جهت بهره‌مندی از خدمات ارائه شده در نمایندگی ال جی می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده در وب‌سایت رسمی این مرکز اقدام نمایید. تعمیرات گیرنده دیجیتال led ال جی تنها یکی از خدمات ارائه شده در این مرکز است. جهت آشنایی با سایر واحدهای تعمیرات ال جی می توانید به بخش زیر مراجعه نمایید.

5/5 (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید