جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

ریست کردن ماشین ظرفشویی ال جی

اگر به هر دلیلی نیاز به ریست ماشین ظرفشویی ال جی دارید و نمی دانید که چطور باید این کار را انجام دهید، مقاله پیش رو برای شما کاربردی است. در این مقاله شما را با انواع روش های ریست کردن ماشین ظرفشویی آشنا می کنیم. معمولا فرایند ریست ماشین ظرفشویی در برندهای مختلف، روش های متفاوتی دارد. با این حال چند روش مشابه هم وجود دارد که در تمامی برندها مشترک است. این که ریست ماشین ظرفشویی ال جی چه کاربردی دارد، چه موقع و چگونه انجام می شود را در ادامه مطلب به شما آموزش می دهیم. چنانچه در روند ریست کردن ظرفشویی lg با مشکل مواجه شدید، تیم تعمیرات ماشین ظرفشویی در نمایندگی ال جی مرکز سخت افزار ایران برای ارائه خدمات تخصصی تر در خدمت شما هستند.

ریست-کردن-ماشین-ظرفشویی-ال-جی

چه موقع اقدام به ریست ماشین ظرفشویی ال جی کنیم؟

قبلا ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی را معرفی کرده و راهکارهای آنها را نیز بررسی کردیم. یکی از اقدامات مثبت و مفیدی که می توان برای رفع این ارورها انجام داد، ریست کردن ماشین است. همچنین وقتی برنامه هایی که تنظیم کرده اید به درستی کار نمی کنند و یا اصلا اجرا نمی شوند، شاید ریست ماشین ظرفشویی lg راهگشا باشد. قفل شدن پنل کاربری، گرم نشدن آب و این قبیل موارد هم، اگر مسئله مربوط به خرابی قطعات نباشد، معمولا با ریست کردن دستگاه برطرف می شوند. گاهی این کار زمانی انجام می شود که بخواهید ظروف داخل دستگاه را کمک یا زیاد کرده و یا برنامه شستشوی انتخاب شده را تغییر دهید.

انواع روش های ریست ماشین ظرفشویی lg

ریست کردن ماشین های ظرفشویی ال جی انواع و روش های مختلفی دارد که هرکدام با توهج به مدل ماشین ظرفشویی متفاوت خواهد بود. در ادامه متن به معرفی روش های این کار می‌پردازیم تا با بتوانید با مطالعه این نکات در صورت لزوم از آن استفاده کنید.

ریست ماشین ظرفشویی با دکمه ریست

در ماشین ظرفشویی های جدید lg دکمه ریست تعبیه شده است تا فرایند راه اندازی مجدد، راحت تر انجام شود. کافی است این کلید را که روی پنل قرار دارد فشار داده و یا نگه دارید تا ماشین ریست شود.

ریست کردن ماشین ظرفشویی بدون دکمه ریست

عملیات ریست ماشین ظرفشویی ال جی بدون دکمه ریست هم امکان پذیر است. برای این منظور دو راه وجود دارد که عبارتند از:

1- قطع جریان برق

قطع کردن جریان برق، یکی از ساده ترین روش ها برای ریست کردن ماشین ظرفشویی lg و سایر برندهاست. در این روش باید اول کلید پاور یا روشن و خاموش دستگاه را زده و آن را خاموش کنید. سپس دوشاخه برق دستگاه را از پریز بیرون بکشید و بعد از حدود 15 دقیقه، مجددا آن را به برق وصل کنید. 30 ثانیه بعد ماشین را روشن کرده و با اجرای یک برنامه شستشو، عملکرد آن را تست کنید.

2- دکمه های ترکیبی پنل

دومین روش ریست ماشین ظرفشویی ال جی بدون دکمه ریست، استفاده از دکمه های ترکیبی روی پنل است. این روش و کلیدهای انتخابی در ماشین ظرفشویی های برندهای مختلف، متفاوت هستند. در ماشین های ال جی باید دکمه روشن/ خاموش یا پاور (Power)  را به همراه دکمه های شروع یا توقف، کنسل  (Cancel)و تخلیه  (Drain)را فشار دهید. پس از تخلیه شدن آب دستگاه، زمان در نمایشگر نشان داده می شود. دقت کنید که این عملیات ممکن است در حدود 2 دقیقه طول بکشد.

چگونه ظرفشویی را ریست کنیم

این مقاله را از دست ندهید: علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی + راه حل

ریست پنل کاربری ماشین ظرفشویی Lg

در کنار تمامی روش هایی که برای ریست ماشین ظرفشویی ال جی عنوان کردیم، روش دیگری هم برای انجام دادن این کار وجود دارد. گاهی هیچ یک از روشهای قبلی جوابگو نیستند و ایراد ماشین برطرف نمی شود. همچنین ممکن است برد پنل کنترلی ایرادی داشته باشد که مانع از ریست شدن دستگاه شود. در چنین شرایطی، تکنسین های تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی اقدام به ریبوت کردن و یا ریست کردن پنل کنترلی ماشین می کنند که با عنوان ریست فنی یا hard reset هم شناخته می شود. نکته مهمی که در مورد ریست فنی وجود دارد این است که این کار باید با مهارت و دقت بالا انجام شود؛ درغیر این صورت ممکن است منجر به سوختن برد دستگاه شود. مراحل ریست فنی ماشین ظرفشویی ال جی به ترتیب زیر است:

  1. دوشاخه را از پریز برق بکشید و یا با قطع کردن فیوز، برق را کاملا قطع کنید.
  2.  پنل کنترلی را باز کنید.
  3. بهتر است از اتصال سیم های وصل شده به پنل عکس بگیرید تا بعدا راحت تر بتوانید آن را ببندید.
  4. از دستکش استفاده کنید تا الکتریسیته ساکن در بدن شما وجود نداشته باشد که به برد آسیب برساند.
  5.  با احتیاط، برد کنترلی پنل را از سیم های متصل به آن جدا کنید.
  6.  پایانه سیم های پاور متصل به برد را به کمک یک پیچ گوشتی به یکدیگر اتصال کوتاه دهید.
  7.  در نهایت تمامی اتصالات و پیچ های باز شده را مطابق قبل ببندید.
4.5/5 (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید