جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

فن کولر گازی ال جی

فن کولر گازی ال جی یکی از حیاتی‌ترین قطعات بکاررفته در این دستگاه است که بروز خرابی در آن، اختلال در عملکرد کولرگازی را در پی خواهد داشت. همانگونه که می‌دانید کولرهای گازی دارای دو فن خارجی و داخلی می‌باشند که کارکرد هر یک از این دو با دیگری متفاوت است. بروز خرابی در هر یک از این دو در نهایت منجر به این می‌شود که کولر گازی به درستی خنک نکند و توانایی تهویه هوای محیط را نداشته باشد. در بخش‌های آتی ضمن بررسی علل خرابی فن کولر گازی ال جی، روشهای تعمیر و رفع آن را شرح خواهیم داد. توصیه می‌شود تعمیر فن کولر گازی ال جی  صرفاً به دست کارشناسان این حوزه انجام بپذیرد  تا روند عیب‌یابی و سرویس این قطعه به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد.

فن کولر گازی ال جی

کار نکردن فن کولرگازی ال جی

کار نکردن فن خارجی کولر گازی ال جی (کندانسور)

نخستین نشانه این خرابی آن است که کولر گازی خوب خنک نکند. در صورتی که دمای خارج شده از کولر خنک نبود، ابتدا فن خارجی را بررسی کنید و ببینید که آیا کار می‌کند (می‌چرخد) یا خیر. در صورت که فن کولر گازی ال جی ایستاده بود و نمی‌چرخید، به سراغ جعبه برق و فیوز بروید و از روبراه بودن آن مطمئن گردید (به دلیل سر و کار داشتن با برق اکیداً توصیه می‌شود که این کار توسط کارشناسان تعمیر انجام شود).

کار نکردن فن داخلی کولر گازی ال جی

در صورت مواجهه با این مشکل، ابتدا فن را بررسی کنید و از این مسئله مطمئن شوید که چیزی در داخل آن گیر نکرده باشد. در مرحله بعد فیلتر هوا را بررسی کنید تا در صورت انباشت آلودگی جهت تمیز کردن و گردگیری آن اقدام کنید. یخ‌زدگی کویل اواپراتور و مسیر خنک کننده، مشکل دیگری که ممکن است سبب خرابی فن کولر گازی ال جی شود. در صورتی که مشکل پیش آمده این یخ‌زدگی باشد، اجازه دهید تا یخ‌ها کاملاً آب شوند و پس از آن کار کردن یا نکردن فن را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که مشکل کار نکردن فن کولر گازی ال جی همچنان ادامه داشت نیاز است تا سایر قطعات دستگاه توسط کارشناس تعمیر کولرگازی بررسی گردند. این احتمال وجود دارد که برخی از اجزای داخلی فن نظیر تسمه یا موتور دچر خرابی شده باشند.

در مراحل بعد موارد زیر را بررسی کنید:

  • تست و بررسی عملکرد خازن استارت: در صورتی که کمپرسور کار می‌کند اما موتور فن و یا خازن استارت کار نمی‌کند، نیاز است تا عملکرد خازن استارت تست گردد. در این شرایط برای تست عملکرد خازن استارت، با یک تکه چوب فن را هل دهید و ببینید که ایا شروع به چرخیدن می‌کند یا خیر. (توجه: از هل دادن فن با دست خودداری کنید زیرا اگر فن شروع به کار کند انگشتان دستتان آسیب جدی می‌بیند).
  • در صورتی که خرابی فن کولر گازی ال جی همچنان ادامه داشت کولر گازی را خاموش کنید و با نمایندگی تعمیر کولر گازی تماس بگیرید (حتماً کولر را خاموش کنید تا آسیبی به کمپرسور کولر گازی نرسد).
  • گیر کردن موتور فن داخلی: یکی دیگر از دلایلی که ممکن است سبب کار نکردن فن خارجی کولر گازی ال جی گردد، کثیفی موتور فن داخلی است. نیاز است تا این قطعه نیز توسط کارشناس تعمیر بررسی گردد تا در صورت نیاز فن کولرگازی ال جی تعویض یا تعمیر گردد.

بررسی علل خرابی فن کولرگازی ال جی

شفت داخلی و خارجی موتور فن

از کار افتادگی این قطعات ما را ناچار به تعویض یا تعمیر فن کولرگازی ال جی می‌کند. محور موتور فن دارای دو تیغه در طرفین است که از طرفی هوا را به داخل کویل‌ها می کشد و از طرفی هوای گرم را خارج می کند. این محورها ممکن است به مرور زمان شل شده یا بسوزند. این اتفاق سبب خرابی فن شده و تعویض موتور فن کولر گازی LG را ضروری می‌سازد.

سنسور کنترل دما

این سنسور یک قطعه الکتریکی است که آسیب آن موجب آسیب موتور فن نیز می گردد. در صورتی که موتور و فن همزمان کار نکنند اختلال در سنسور کنترل دما به وجود می آید و تعمیر فن کولر گازی را ضروری می‌سازد.

موتور بلوور

بروز اشکال در بلوور فن کولر، هم سبب خرابی این قطعه و هم سبب خرابی فن می‌گردد. چگونگی رفع این اشکال بسته به میزان خرابی پیش آمده دارد. در این حالت یا باید بلوور تعویض گردد و یا در صورت خرابی بیش از حد، فن کولرگازی ال جی تعمیر با تعویض گردد.

خازن فن

این قطعه به وسیله سیم‌هایی به کمپرسور وصل است و استارت شروع به کار فن را انجام می دهد. از همین رو، سوختن خازن تعمیر فن کولر گازی، نتیجه‌ای جز بروز اشکال در عملکرد کولر گازی نخواهد داشت.

ترموستات :

این قطعه وظیفه کنترل دمای هوا را برعهده دارد. در شرایطی که دمای هوا بالاتر از حد معمول باشد، فعالیت سوییچ ترموستات موجب تامین نیروی فن و کمپرسور می شود. بنابراین اختلال در ترموستات، عملکرد فن را با اشکال مواجه می‌کند و در دراز مدت خرابی فن کولرگازی ال جی را سبب می‌گردد.

نمایندگی کولر گازی ال جی

کارشناسان توصیه می‌کنند سرویس و تعمیر کولرگازی ال جی به دست یک سرویس کار مجاز انجام شود تا از بروز اشتباهات احتمالی پیشگیری شود؛ عدم توجه به سرویس به موقع کولرگازی و به تأخیر انداختن آن، افت عملکرد قطعات این دستگاه را به همراه خواهد داشت. به عکس، اگر سرویس و تعمیر کولرگازی ال جی به موقع انجام شود، به دلیل گردگیری ها و رفع نواقص احتمالی، افزایش عمر مفید این دستگاه را در پی خواهد داشت.  اگر در جستجوی یک تعمیر کار متخصص در حوزه تعمیر کولرگازی ال جی هستید، می‌توانید با ما تماس بگیرید و از خدمات کارشناسان ما در نمایندگی کولر گازی ال جی بهره‌مند گردید. کارشناسان ما به دلیل سال‌ها کار با این محصولات و تعمیر انواع کولرگازی ال جی، قادر به رفع و بهسازی تمامی اشکالات موجود در این محصولات هستند. خدمات مرتبط با فروش این دستگاه نیز با حضور در نمایندگی فروش کولرگازی ال جی قابل دریافت است.

تعمیرات ال جی

تعمیرات ال جی در صورتی که به دست کارشناسان و متخصصان این حوزه انجام پذیرد، ضمن بازیابی کیفیت اولیه محصول سبب می‌گردد تا کاربر، لذت کار با یک محصول سالم و با کیفیت را مجدداً تجربه نمایند. از همین رو مدیریت این مرکز با همکاری جمعی از کارشناسان تعمیر فضایی فراهم ساخته که در آن امکان تعمیر و بازیابی تمامی دستگاه های معیوب ال جی فراهم گشته است. به جرأت می‌توان گفت که کارشناسان حاضر در این مجموعه قادر به ارائه برترین سطح کیفی خدمات ترمیم و تعمیر محصولات ال جی می‌باشند؛ کارشناسان حاضر در این مرکز، دانشِ تخصصی خویش را با حضور در دوره‌های تکمیلی-آموزشی تعمیر و اخذ گواهینامه‌های بین ‌المللی کسب نموده‌اند و در گام بعد، مهارت فنی آنان با آزمون‌های متعدد برگزار شده از سویِ این مرکز مورد سنجش قرار گرفته است. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که دستیابی مرکز تعمیرات ال جی به بالاترین سطح کیفی خدمات تنها به دلیل مهارت و کاردانی اعضای این مرکز نمی‌باشد؛ جزء دیگر این مجموعه که نقش پررنگی در ارتقاء سطح کیفی تعمیرات و سرویس ال جی ایفاء می‌کند، بهره‌مندی این مرکز از تجهیزات و ابزارآلات پیشرفته و تخصصی تعمیر است.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش‌های وبسایت قابل پیگیری است.

محصولات ال جی
سوالات متداول ال جی
اخبار ال جی
مقالات ال جی
امتیاز شما به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید