جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

ترموستات کولر گازی

ترموستات کولر گازی قطعه‌ای است که کار تنظیم دمای محیط در یک فضای بسته را انجام می‌دهد. این کنترل‌کنندۀ الکتریکی خودکار، با قطع و وصل‌های مکرر دستگاه، دمای محیط را در یک دمای ثابت و تنظیم شده نگه می‌دارد. ترموستات کولر گازی زمانی که دما به نقطۀ تنظیم شده برسد، مدار برقی دستگاه را قطع می‌کند و هنگامی که دما ۳ الی ۵ درجه از نقطه تنظیم پایین‌تر آید، مجدداً مدار را وصل و دستگاه را روشن می‌کند. (معمولاً فاصله قطع و وصل ترموستات بین ۱ الی ۱۰ درجه قابل تنظیم است)

ترموستات کولر گازی، از آن دست قطعاتی است که امکان بروز خرابی و اشکال در آن بالاست. در صورت بروز اشکال در این قطعه، فرآیند قطع و وصل شدن جریان برق به کمپرسور، به خوبی انجام نشده و تعادل دمای کولر گازی و به تبع آن دمای محیط برهم‌می‌خورد. در حال حاضر ترموستات‌های بکاررفته در کولرهای گازی یا الکترومکانیکی هستند و یا الکترونیکی که این مسئله می‌بایست در حین تعمیر ترموستات کولر گازی مدنظر قرار گیرد. در صورت نیاز به دریافت سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعمیر ترموستات کولر گازی و سایر قطعات مرتبط با این دستگاه می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وب سایت با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات ال جی تماس بگیرید.

ترموستات کولر گازی ال جی

تعمیر کمپرسور کولر گازی

منظور از تعمیر کمپرسور کولر گازی ، تنظیماتی است که با توجه به برخی موارد خاص، بر روی این قطعه اعمال می‌شود. ترموستات کولر گازی نیز، همانند تمامی کنترل‌کننده‌های شناور، برخوردار از دو نقطه دقیق وصل (cut in) و قطع (cut out) است. تنظیم ترموستات کولر گازی با توجه به این دو نقطه و تفاضل میان آنها (اختلاف بین دمای و قطع) انجام می‌شود. (ترموستات‌ها دارای یک نقطه تنظیم نیز هستند). ترموستاتی که نقطه تنظیم آن رویC˚ ۲ و نقطه تفاضل آن رویC˚ ۴ تنظیم شده است تا زمانی که دمای حس شده بهC˚ ۴ نرسد قادر به روشن کردن کمپرسور نخواهد بود. بعلاوه تا زمانی که دمای حس شده به C˚ ۰ افت نکند، امکان خارج‌سازی کمپرسور از مدار وجود ندارد.

ترموستات کولر گازی دارای نقطه تنظیمC˚ ۲ و یک نقطه تفاضل درجه سلسیوسی بین دماهای وصل و قطع است. مقدار تفاضل به نوع محصول و جای عضو حس کننده بستگی دارد. هر گاه عضو حسگر ترموستات برروی محصول نصب شده باشد و دمای محصول را مستقیماً کنترل کند تفاضل C ˚۱ تا C ˚۲  است. از سویی دیگر هر گاه حسگر ترموستات در سالن نصب شود و کنترل دمای دستگاه به واسطه دمای سالن انجام پذیرد تفاضل حدود C ˚ ۳  تا C ˚ ۴ است. در بسیاری موارد، حسگر ترموستات بر روی اواپراتور نصب می‌گردد و دمای کولر به واسطه دمای اواپراتور کنترل می‌شود؛ در این حالت تفاضل باید مابینC ˚ ۸ تاC ˚ ۱۲ باشد.

تعویض ترموستات کولر گازی

تعویض ترموستات کولر گازی زمانی در دستور کار تعمیرکاران قرار می‌گیرد که عیب‌یابی‌‌ها نشان از وجود اشکال در عملکرد ترموستات داشته باشند. در چنین شرایطی، اگر تعمیراتِ معمول پاسخگو نباشد، تعمیرکاران تصمیم به تعویض ترموستات‌ کولرگازی می‌گیرند تا اشکالات پیش آمده رفع گردد. برای مثال در صورتی که کولر گازی یکسره کار کند و سرمای بیش از اندازه تولید کند احتمالاً نیاز به است تا ترموستات کولر گازی تعویض شود. بروز چنین اشکالی غالباً به دلیل جوش خوردگی کانتکت های ترموستات کولرگازی اتفاق می‌افتد. برای تست این مشکل، کافی است تا ولوم ترموستات را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید. در صورت خاموش نشدن ترموستات، باید آن را تعویض کرد زیرا دچار اشکال شده و قادر به ادامه کار نیست.

مورد دیگری که با مشاهده آن می‌توان پی به خرابی ترموستات کولر گازی برد، کار نکردن کمپرسور کولرگازی است. به عبارت دیگر، یکی از دلایل کار نکردن کمپرسور، خرابی ترموستات کولرگازی است. مورد دیگر قطع نشدن کمپرسور و کار کردن دائم کمپرسور کولر است که علت این مشکل نیز می‌تواند خرابی ترموستات کولر گازی باشد (البته خرابی برد کولر گازی نیز می‌تواند سبب بروز این اشکال باشد).

نمایندگی کولر گازی ال جی

نمایندگی ال جی با تجهیز ساختار خویش به تمامی امکانات مورد نیاز، درصدد ارائه تخصصی ترین خدمات مرتبط با انواع کولر گازی به کاربران و خریداران گرامی است. نمایندگی کولر گازی ال جی در بخش فروش عرضه کننده کلیه مدلهای این دستگاه و لوازم جانبی مرتبط با آن و در بخش خدمات پس از فروش ارائه دهنده کلیه خدمات مرتبط با تعمیر، ترمیم، سرویس و تعویض قطعات این دستگاه است.

تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز به دست تیمی از زبده ترین کارشناسان و با بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات ارائه می گردد. کاربران گرامی با مراجعه به نمایندگی کولر گازی LG می‌توانند ضمن بهره‌ مندی از خدمات ارائه شده در حوزه تعمیر، با به‌کارگیری مشاوره‌‌ها و راهنمایی های کارشناسان و متخصصانِ حاضر در این مجموعه، بهترین تصمیمات را در زمینه خرید و یا تعمیرات کولر گازی ال جی اتخاذ کنند.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش‌های وبسایت قابل پیگیری است.

محصولات ال جی
سوالات متداول ال جی
اخبار ال جی
مقالات ال جی
امتیاز شما به این نوشته