جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

شارژ نشدن موبایل ال جی

برای برخی از ما پیش آمده که پس از اتصال کابل شارژ به گوشی ال جی، شاهد شارژ نشدن موبایل خود باشیم. این اتفاق به خصوص در زمانی که نیاز به کار با گوشی خود داریم، بسیار ناخوشایند و استرس زا است. اگر شما نیز در حال تجربه چنین وضعیتی هستید پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله زیر است. در این مقاله برآنیم تا ضمن بررسی برخی از شایع‌ترین علل شارژ نشدن موبایل ال جی، راهکارهایی را جهت رفع این علل ارائه نماییم.

توجه داشته باشید که پیش از عیب یابی و بررسی دقیق دستگاه نمی توان هیچگونه نظر کارشناسی مبنی بر اینکه شارژ نشدن موبایل ال جی به دلیل خرابی باتری یا شارژر آن است، ارائه داد. از این رو در صورت مواجهه با این اشکال بهتر است موبایل خود را به یکی از مراکز مجاز و استاندارد در حوزه تعمیر موبایل برده تا از یک بررسی همه‌جانبه بر روی آن انجام پذیرد.

4.5/5 (20 امتیاز)
شارژ نشدن موبایل ال جی

بررسی علل شارژ نشدن موبایل ال جی

  • اولین علت شارژ نشدن موبایل ال جی: خرابی پورت ‌یواس‌بی USB

نخستین علت احتمالی شارژ نشدن موبایل ال جی، خرابی پورت یواس‌بی دستگاه موبایل است. اگر ترس از خرابی دستگاه ندارید خودتان دست به کار شوید و یک تعمیر سخت‌افزاری جزیی انجام دهید. انجام این دستکاری، جهت برقراری تماس و از میان برداشتن فاصله ای است که میان سطح فلزی درون پورت USB و شارژر میکرو USB وجود دارد. غالب اشکالات شارژ نشدن موبایل ال جی با این تعمیر جزیی برطرف می گردند. پیش از هر چیز ابتدا گوشی خود را خاموش نمایید و در صورت امکان باتری را از آن خارج کنید. از یک شی کوچک مانند خلال دندان استفاده کنید تا زائده درون پورت USB گوشی خود را کمی جا ‌به‌ جا کنید. برای انجام این کار دقت و حوصله به خرج دهید. مجدداً باتری را وارد دستگاه نمایید و شارژر را وصل کنید.

  • دومین علت شارژ نشدن موبایل ال جی: وجود گردوغبار بیش از اندازه در دستگاه

وجود گردوغبار بیش از اندازه در پورت USB دستگاه، دومین علت احتمالی است که ممکن است مانع از شارژ شدن موبایل ال جی گردد. این اتفاق به ویژه ممکن است برای گوشی هایی بیفتد که در جیب های لباس یا مکان های پرز دار و پر گردوغبار قرار می گیرند.جهت رفع گردوغبار و آلودگی های ایجاد شده در دستگاه می توانید از یک قوطی هوا فشرده یا هر چیز دیگری که با استفاده از کمپرس هوا بتواند گرد و غبار پورت شارژر دستگاه را خارج کند، استفاده نمایید.

  • سومین علت شارژ نشدن موبایل ال جی: خرابی کابل دستگاه

سومین علت احتمالی شارژ نشدن موبایل ال جی را می توان خرابی کابل دستگاه به شمار آورد. تجربیات کارشناسان ما در حوزه تعمیرات گوشی ال جی حاکی از آن است که درصد خرابی آداپتور شارژ در این دستگاه بسیار کمتر از کابل آن است. به عبارتی دیگر منبع یا آداپتور شارژری که آن را به پریز متصل می‌کنیم کمتر دچار مشکل می‌شود. در این میان امکان خرابی کابل دستگاه بسیار بیشتر است از همین رو می بایست بررسی های لازم جهت تأیید خرابی آن انجام شود. آسان‌ترین روش تشخیص خرابی کابل، تعویض آن است.

اگر کابل تعویضی به درستی عمل کرد مشخص می‌شود که کابل اورجینال دارای مشکل بوده است، در غیر اینصورت منشا مشکل از جای دیگری خواهد بود. کاربران محصولات اپل بیشتر از سایر افراد از خرابی کابل های دستگاه هایشان گلایه دارند. بنابراین اگر شما نیز دارنده یکی از تولیدات اپل هستید بیشترین تلاش خود را جهت نگهداری کابل های آنها بکار بندید. در صورتی که قصد تعویض کابل یا شارژر را دارید از خرید نوع استاندارد و شرکتی آن مطمئن شوید، زیرا فروشگاه های مجازی موجود در اینترنت مالامال از محصولاتی هستند که نوع فیک و تقلبی هر محصول را به فروش می رسانند.

  • چهارمین علت شارژ نشدن موبایل ال جی: خرابی آداپتور

در صورتی که از صحت کابل دستگاه ال جی خود مطمئن هستید بهتر است در گام بعدی از صحت آداپتور شارژر خود نیز مطمئن گردید. اگر آداپتور شما قابلیت جدا شدن از کابل شارژر را دارد آداپتور دیگری را امتحان کنید. این احتمال وجود دارد که آداپتور دستگاه به دلیل دفعات بالای وصل و جداسازی کابل، شل یا خراب شده باشد. جهت اطمینان بیشتر می توان عملکرد ترکیب کابل و آداپتور را بر روی یک دستگاه دیگر تست کرد.

  • پنجمین علت شارژ نشدن موبایل ال جی: رعایت نکردن ایمنی

پنجمین علت احتمالی شارژ نشدن موبایل ال جی عدم رعایت نکات ایمنی و بایسته در حین شارژ است. در حین شارژ موبایل ال جی به این موارد دقت کنید:

  1. گوشی خود را در نزدیکی آب و یا در فضای بیش از اندازه گرم یا مرطوب شارژ نکنید.
  2. گوشی را بیش اندازه یا به اصطلاح اُور شارژ نکنید (over-charge).
  3. شارژ گوشی برای ساعات طولانی خطرناک است و ممکن است منجر به انفجار باتری یا آسیب رسانی به دستگاه شود.
  • ششمین علت شارژ نشدن موبایل ال جی: خرابی باتری و یا پایان عمر مفید آن

ششمین علت احتمالی شارژ نشدن موبایل ال جی را می توان خرابی باتری و یا پایان عمر مفید آن دانست. باتری‌ها دوام مادام‌العمر ندارند و پس از گذشت عمر مفیدشان، برای نگه داشتن شارژ دچار مشکل می‌شوند. اگر عمر باتری شما بیش از ۲ سال است و در حال حاضر برای شارژ دستگاه با مشکل مواجه شده است، احتمال نزدیک شدن به پایان عمر آن وجود دارد. برخی از باتری‌های معیوب به راحتی قابل تشخیص هستند زیرا متورم می‌شوند و یا مایعی از آن‌ها نشت می‌کند.

اگر علائمی از این قبیل در ظاهر دستگاه مشخص نیست کاور پشت گوشی خود را برداشته و باتری را از نزدیک بررسی کنید. اگر نیم توانید باتری دستگاه قابل را از آن جدا کنید می‌توانید دستگاه را به پشت بر روی سطحی صاف قرار دهید و آن را بچرخانید. این کار به شما کمک می کند تا در صورت وجود برآمدگی آنرا تشخیص دهید زیرا برآمدگی دستگاه مانع از چرخش صحیح آن خواهد شد. در صورت شک داشتن به متورم بودن و یا نشت باتری، به یک تعمیرگاه موبایل مراجعه کنید و باتری جایگزین مناسبی را خریداری نمایید.

  • هفتمین علت شارژ نشدن موبایل ال جی: نیاز به کالیبره (calibrate) کردن باتری

هفتمین علت احتمالی شارژ نشدن موبایل ال جی نیاز باتری دستگاه به کالیبره کردن است.  در چنین وضعیتی دستگاه عددی را در باب شارژ نشان می دهد که عدد واقعی شارژ نیست. در چنین مواردی کالیبره کردن باتری جهت نمایش عدد صحیح شارژ ضروری است.

نمایندگی موبایل ال جی

نمایندگی موبایل ال جی با توجه به گستردگی محصولات این کمپانی در سطح کشور تمامی تلاش خود را به کاربسته تا با همکاری جمعی از مهندسان زبده و کاردان به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات در زمینه فروش و تعمیرات گوشی‌ ال جی بپردازد. نمایندگی موبایل ال جی در بخش «فروش» به عرضه تمامی گوشی‌های ال جی و در بخش «خدمات پس از فروش» به ارائه تمامی خدمات تخصصی تعمیر و بازسازی موبایل های ال جی می‌پردازد. کلیه خدمات ارائه شده در نمایندگی ال جی با همکاری کارشناسانی صورت می‌گیرد که دارای تخصص فنی و نظری در حوزه فعالیت خویش می‌باشند. صبر و حوصله‌‌ کارشناسان این مجموعه در حین کار و ارائه‌ راهنمایی‌های مورد نیاز به مشتریان گرامی، از جمله دلایل محبوبیت و موفقیت نمایندگی تعمیرات ال جی در امر خدمات‌رسانی است.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر صفحات وبسایت قابل پیگیری است.

اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر