جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

سینما در خانه شما

سینمای خانگی ال جی یکی از وسایلی هستند که لذت تماشای فیلم و گوشی دادن به موسیقی را برای افراد دوچندان می کنند. سینماهای خانگی به دلیل بهره مندی از سیستم صوتی قدرتمند صدا را در تمامی محیط به صورت یکسان پخش می کنند. با استفاده از این سینماهای خانگی کاربران می توانند در خانه و یا محیط مورد نظر خود تجربه ای شبیه به سینما را داشته باشند. در نسل اول تلویزیون هایی که تولید شد مسئله اندازه تصویر بود. با ورود نسل تلویزیون های پلاسما نمایشگر های بزرگ تر فراگیر شدند.

در حال حاضر نیز کمپانی های مختلف در ساخت و تولید تلویزیون هایی با کیفیت تر و پیشرفته موفق عمل کرده اند. این تلویزیون ها معمولا از نمایشگر هایی با اندازه های 65 تا 85 اینچ بهره مند شده اند. با توجه به تولید این تلویزیون ها در سطح گسترده کیفیت واقعی تلویزیون به یک روند عادی در خانه ها تبدیل شد. اما علاوه بر کیفیت تصویری کیفیت صدا نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. افزایش کیفیت صدا و تبدیل آن به کیفیت صدای موجود در سینما یکی از چالش هایی بود که سبب شد کمپانی های تولید کننده تلویزیون با یکدیگر رقابت کنند.

سینمای خانگی

سینمای خانگی در سال های اولیه

در سال های اولیه سینمای خانگی تولید شده یک سیستم عریض و طویل بود که با اتصال آن به تلویزیون کیفیت صدای مطلوبی را ارائه می کرد. این محصولات در سال های اولیه از کیفیت ابتدایی صدا برخوردار بودند و تا حدی توانستند خود را به صدای سینما نزدیک کنند و در ادامه سبب شده که توجه بسیاری از کاربران به این دستگاه ها جلب شود. پس از مدتی بهره مندی از این نوع سینمای خانگی مشکلاتی را برای کاربران به همراه داشت. در ادامه مشکلات سینمای خانگی را بررسی می کنیم.

این مقاله را از دست ندهید: سینمای خانگی بخریم یا ساندبار؟

مشکلات سینمای خانگی ال جی

ابعاد بزرگ

حجم سینمای خانگی یکی از مشکلاتی که بود که کاربران با آن رو به رو شدند. سینمای خانگی ال جی معمولا از یک باکس مرکزی، یک ووفر و دو یا چهار بلندگوی جانبی تشکیل شده بود. به همین دلیل برای اتصال آن به تلویزیون از سیم های بسیاری استفاده می شد. در نتیجه به دلیل استفاده از این همه سیم به هم ریختگی زیادی در اطراف تلویزیون به وجود می آمد.

چیدمان بلندگو ها

علاوه بر ابعاد بزرگ چیدمان درست بلندگو ها مشکل دیگری بود که سینماهای خانگی داشتند. برای پخش صدا به صورت یکسان در تمامی محیط ها لازم بود که این بلندگو ها در تمامی قسمت های خانه به صورت یکسان چیدمان شده و ممکن بود در بعضی موارد با سلیقه کاربر متفاوت بوده و چیدمان مورد نظر آن ها را تغییر دهد. تغییر دکور منزل متناسب با چیدمان سینمای خانگی ال جی یکی دیگر از مشکلات سینمای های خانگی به شمار می رود . چیدمان درست سینمای خانگی باعث کیفیت صدای مطلوب تر می شود. به همین دلیل از اهمیت بسیار بالایی بهره مند بود.

ساندبار

ساندبار ها نمونه کوچکتر و کم حجم تری از سینمای خانگی ال جی هستند که از مجموعه ای از بلندگو ها تشکیل شده اند. ساندبار ها با پیشرفت هر روزه از سیستم بلوتوث هم بهره مند شده و به همین دلیل کاربر می تواند بدون اتصال کابل به آن هم از آن در سایر دستگاه های الکترونیکی استفاده کند. به طور کلی ساندبار ها که نسخه جدید سینمای خانگی ال جی هستند از زیبایی و ظرافت بیشتری بهره مند شده و کیفیت بسیار مطلوبی دارند. امروه شما می توانید با استفاده از این ساندبارها سینما را در خانه خود تجربه کنید.

با پیشرفت هر روزه تکنولوژِی و ورود ساند بار هایی باریک و با حجم کمتر و کیفیت بسیار بالاتر از سینماهای خانگی قدیمی کاربران را به خود جذب کرد. ساندبار ها محصولاتی جمع و جور بودند که به دلیل حجم و ابعاد کمتر توجه کاربران را به خود جلب کرند. همچنین باریک و کوچک بودن ساندبار ها کمک می کرد تا این دستگاه ها با هر نوع از چیدمان سازگاری کامل داشته باشند . ذکر این نکته ضروری است که ساندبار ها از حساسیت بسیار بالایی بهره مند بوده و به همین علت در صورت خراب تنها توسط واحد تعمیر سینمای خانگی ال جی قابل تعمیر هستند. مهندسان واحد تعمیرات تلویزیون به دلیل آگاهی از ترفند های تعمیراتی می توانند کلیه عیوب این دستگاه را در مدت زمانی کوتاه تعمیر نمایند.

نمایندگی مجاز ال جی

نمایندگی مجاز ال جی در دو قسمت تعمیرات و فروش محصولات خدمات رسانی می کند. در واحد فروش ارائه مشاوره های رایگان در نمایندگی رسمی ال جی برای خرید محصولات یکی از امتیازات ویژه ای است که این مجموعه برای مشتریان در نظر گرفته است. همچنین مشتریان گرامی می توانند با مراجعه به نمایندگی رسمی ال جی انواع محصولات این کمپانی را همراه با ضمانت نامه معتبر و به صورت اورجینال دریافت نمایند.

مشتری مداری و تضمین کیفیت از اصول اولیه نمایندگی رسمی ال جی بوده و به سبب رعایت این اصول همواره توانسته است انتخاب اول کاربران باقی بماند. مرکز سخت افزار ایران تمامی خدمات ارائه شده در نمایندگی مجاز ال جی را تضمین و پشتیبانی می کند. واحد تعمیرات ال جی نیز کلیه خدمات تعمیراتی را در بالاترین سطح کیفی ارائه می کند. دسترسی به تمامی ابزار و قطعات نیز سبب شده تا تعمیر انواع دستگاه های ال جی در این واحد امکان پذیر می شود. تمامی پارت های تعمیراتی در این مجموعه از یکدیگر تفکیک شده اند. برای مثال تعمیر تلویزیون ال جی در واحدی مجزا انجام می شود.

امتیاز شما به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید