جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی یکی از مشکلاتی است که کاربران با آن مواجه می شوند. این مشکل می تواند علل و عوامل گوناگونی داشته باشد که در وهله اول باید آن علل را شناسایی کنیم تا بتوانیم مسیر درست تعمیرات را انتخاب کنیم. در بررسی علت خاموش شدن تلویزیون ال جی اولین کاری که باید کرد این است که اتصالات را چک کنیم و نوسانات برق را نیز در نظر بگیریم.

در نظر داشته باشید که کمترین اختلال در جریان برق تاثیرات شدیدی در تلویزیون خواهد داشت. راه حلی قطعی برای جلوگیری از بروز این مشکل وجود ندارد . مگر این که بتوانیم نوسانات برق را تحت کنترل خود درآوریم. توصیه می کنیم برای جلوگیری از چنین اتفاقی، همیشه از یک محافظ سالم و استاندارد استفاده کنید.

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی

اصلی ترین علل خاموش شدن تلویزوین ال جی

  • ایراد مین برد تلویزیون
  • خرابی برد تغذیه تلویزیون ال جی
  • خرابی مدار استندبای
  • ویروسی شدن تلویزیون ال جی

دلایل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی

مین برد تلویزیون

با خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی، مین برد مشکوک ترین قطعه ای است که در اولین اقدام باید کارکرد و عملکرد صحیح آن را مورد بررسی قرار دهیم. وقتی مین برد تلویزیون خراب باشد ناگهان تصویر تلویزیون قرمز می شود و به دنبال آن با خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی مواجه خواهیم شد. گاهی برق وارد دستگاه نمی شود و چراغ پاور به صورت غیر فعال در می آید.

در شرایطی نیز تلویزیون روشن شده است، اما با هر کاری و به هر روشی خاموش نمی شود. گاهی نیز خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی همراه است با چشمک زدن چراغ جلو دستگاه که در هیچ شرایطی اجازه نمی دهد که تلویزیون روشن شود. ممکن است با ظهور یک سایه سبز در تصویر تلویزیون، تلویزیون خاموش شود. گاهی نیز گیرنده داخلی تلویزیون دچار اختلال می شود و و ورودی های  HDMI  از کار می افتد و در نهایت تلویزیون خاموش می شود. در این شرایط تنها راه بررسی و تعمیر مین برد تلویزیون است.

خرابی برد تغذیه

ایراد در برد تغذیه هم می تواند علت خاموش شدن تلویزیون ال جی باشد. در چنین شرایطی می توان با تعویض درIC  و خازن های اطراف IC مشکل را برطرف کرد.

خرابی مدار Stand by

مدار Stand by روی برد smps قرار دارد و به آسانی توسط ترانسفورمر سویچینگ کوچک خود شناسایی می شود. ولتاژ عادی Stand by ۵ ولت dc است. منبع تغذیه Stand by یک smps است و معمولا شامل pwm و mosfet  است که به صورت یکپارچه روی یک powe ic، Stand by  قرار گرفته اند. وقتی با خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی مواجه می شویم ممکن است در مسیر عملکرد مدار استند بای مشکلاتی بروز کرده باشد که برای برطرف سازی آن باید از متخصصین و کارشناسان نمایندگی تعمیرات تلویزیون Lg کمک بگیریم.

مدار Stand by

ویروسی شدن تلویزیون ال جی

تلویزیون های هوشمند نیز همانند بقیه دستگاه های دارای سیستم عامل ممکن است به ویروس و بدافزار آلوده شوند ، ویروسی شدن تلویزیون ال جی تواند خود را به صورت روشن نشدن دستگاه ، باز شدن خودکار سایت های ناخواسته و سایر رفتار عجیب و ناخواسته از سمت دستگاه خود را نشان دهد. بعضی اوقات بعضی از انواع بدافزار هیچ علائمی از خود نشان نمی دهند و تنها راه یافتن آنها اسکن دستگاه توسط آنتی ویروس تلویزیون می باشد.

تلویزیون های ال جی از پلتفرم WEBos استفاده می کنند و استورهایی که از این پلتفرم پشتیبانی می کنند به شدت تحت نظارت و کنترل هستند ، از طرفی به علت کوچک بودن جامعه ی کاربران WebOs ، این پلتفرم مورد توجه و علاقه توسعه دهندگان ویروس و بدافزار نخواهد بود ، در مجموع شانس آلوده شدن به ویروس در تلویزیون های ال جی به اندازه شانس برخورد صاعقه به شما خواهد بود ، پس نگران نباشید. اگر هم بر حسب اتفاق تلویزیون شما به ویروس آلوده شد می توانید با اسکن دستگاه و یا انجام ریست فکتوری ویروس دستگاه را از بین ببرید. فقط به یاد داشته باشید که ریست فکتوری دستگاه می تواند سرویس های فعال شده روی دستگاه شما را غیر فعال کند پس قبل از انجام چنین اقدامی با نمایندگی و یا تعمیرگاه مشورت کنید.

روشن نشدن تلویزیون ال جی

روشن نشدن تلویزیون ال جی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد ، از جمله خرابی در قسمت مین برد دستگاه که در این صورت تعمیر و یا تعویض مین برد مورد نیاز خواهد بود ، همچنین خرابی برد پاور(منبع تغذیه) دستگاه نیز می تواند منجر به روشن نشدن دستگاه شود که در این صورت نیز برد تغذیه دستگاه به احتمال زیاد قابل تعمیر خواهد بود ، مورد بعدی می تواند ویروسی شدن دستگاه باشد که این مورد نیز با اسکن و یا ریست فکتوری دستگاه قابل رفع است، مورد آخر معیوب شدن CPU تلویزیون است که با تعویض پردازنده و یا مین برد به طور کامل مشکل برطرف خواهد شد.

تعمیر تلویزیون ال جی

تعمیر تلویزیون در واحد اختصاصی ال جی انجام می شود. در این واحد مجموعه ای از تجهیزات و ابزارآلات را در اختیار تعمیرگاه تخصصی تلویزیون ال جی قرار داده ایم تا در مسیر تعمیر تلویزیون هیچ مانع و اختلالی وجود نداشته باشد. این واحد اختصاصی به آرشیوی قوی از اجزا و قطعات اصل و فابریک دسترسی دارد. بنابراین در هر لحظه و به هر دلیل اگر نیاز به تعویض قطعه ای باشد به راحتی می توان با تکیه بر این آرشیو، یک قطعه اورجینال و فابریک را جایگزین کرد و از عملکرد صحیح و بهینه آن نیز مطمئن بود.

این مقاله را از دست ندهید: آموزش ریست فکتوری تلویزیون ال جی

علت خاموش شدن تلویزیون ال جی

نمایندگی ال جی

نمایندگی ال جی یکی از نمایندگی های مجاز و معتبری است که در حوزه فروش و خدمات پس از فروش کمپانی ال جی به صورت اختصاصی و حرفه ای فعالیت می کند. این فعالیت کاملا قانونی و بر اساس مقررات موجود است. به همین دلیل است که کمپانی ال جی می تواند خدمات پس از فروش اصل و شرکتی را به همه کاربران خود ارائه دهد. در نمایندگی ال جی می توانید به کمک خدمات مشاوره ای رایگان و حرفه ای در انتخاب خود دقت بیشتری داشته باشید و در نهایت یک خرید بهینه و کاملا منحصر را تجربه کنید. در نمایندگی ال جی تسهیلات و امکانات بسیار دیگری برای تامین رفاه حال کاربران در نظر گرفته شده است که می توانید ضمن تماس با این نمایندگی از چگونگی آنها اطلاع یابید.

واحد های تعمیرات ال جی

کمپانی ال جی در زمینه های مختلفی فعالیت دارد. طیف وسیعی از محصولات را طراحی، تولید و روانه بازار می کند. به همین دلیل است که واحد های تعمیرات ال جی را راه اندازی کرده ایم. در هر یک از این واحد ها می توانید مجموعه ای از خدمات حوزه ترمیم و تعمیر و عیب یابی را با کیفیت بالا دریافت کنید.

این واحد ها مجهز هستند به ابزار و تجهیزات مدرن و پیشرفته که هر کدام در جایگاه خود، کارایی بسیار بالایی دارند. در واحد های تعمیرات ال جی هیچ مشکلی بدون راه حل باقی نخواهد ماند و همه کاربران می توانند مطمئن باشند که با در دست داشتن هر یک از محصولات مشکل دار ال جی، می توانند بهترین خدمات حوزه تعمیرات را دریافت کنند و مشکل را برطرف نمایند.

3.4/5 (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید