جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

شرکت ال جی

شرکت ال جی در تاریخ اول اکتبر سال ۱۹۵۸ با نام گلداستار تأسیس گردید. این کمپانی در تاریخ ۱۵ نوامبر سال ۱۹۵۹ با تولید اولین رادیو کره ‌ای به عنوان پیام آور آغاز صنعت الکترونیک در کره شناخته شد. شرکت ال جی در نوامبر ۱۹۶۲ اولین تلفن کره ‌ای، در ژانویه ۱۹۶۵ اولین یخچال کره ‌ای، در اوت ۱۹۶۶ اولین تلویزیون سیاه و سفید کره ‌ای و در سپتامبر ۱۹۶۸ اولین تهویه مطبوع کره ‌ای را تولید کرد .

کمپانی مذکور با هدف پیشرفت، در ژانویه ۱۹۹۲ با گلدستار و گلدات ارتباطات ادغام شد و نام شرکت در مارس ۱۹۹۵ از گلدستار به ال جی الکترونیک تغییر یافت. شرکت ال جی در ژانویه۲۰۱۳، نخستین تلویزیون تجاری بر پایه دیود گسیل نور ارگانیک (OLED) را روانه بازار کرد. صفحه تلویزیونی این نسل از نمایشگرها صفحه نمایشی نازکتر از ال ‌سی ‌دی و تلویزیونهای پلاسما دارند.

شرکت ال جی

بررسی کلی فعالیت های شرکت ال جی

تکنولوژی‌ و فناوری‌های بکار گرفته شده در محصولات شرکت ال ‌جی، تولید محصولات منحصر به فرد در کنار طراحی های بی‌ نظیر یکی از منابع سرمایه ‌گذاری ال جی در آینده محسوب میشود. شرکت ال جی در سال ۲۰۱۴ ، شامل ۴ واحد کسب و کار – سرگرمی های خانگی، موبایل، لوازم خانگی و سیستم ‌های تهویه مطبوع و قطعات خودرو- با فروش جهانی ۵۵٫۹۱ بیلیون دلار.

یکی از تولیدکنندگان پیشرو جهان در صنعت تولید تلویزیون ‌های صفحه تخت ، موبایل، سیستم ‌های تهویه مطبوع، ماشین لباسشویی و یخچال فریزر شد. لازم به ذکر است ، ال ‌جی الکترونیکس به عنوان شریک ستاره انرژی سال ۲۰۱۴ توسط آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا مورد تقدیر قرار گرفت.

تاریخچه ال جی

شرکت ال جی (LG Corporation) یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های چندملیتی کره جنوبی است که در صنایع مختلفی از جمله الکترونیک، شیمی و مخابرات فعالیت می‌کند. این شرکت که پیش‌تر با نام “Lucky-Goldstar” شناخته می‌شد، چهارمین هولدینگ بزرگ کره جنوبی است و دفتر مرکزی آن در برج‌های دوقلوی ال جی در سئول واقع شده است

تأسیس و آغاز به کار

شرکت ال جی در سال 1947 توسط “این هوی کو” (In Hwoi Koo) با نام “Rak-Hui Chemical Industries” تأسیس شد. در ابتدا، این شرکت به تولید محصولات شیمیایی و بهداشتی می‌پرداخت. پنج سال بعد، برند “Lucky” به عنوان زیرمجموعه‌ای از Rak-Hui تأسیس شد که بعدها به “LG Chem” تغییر نام داد. اولین نوآوری شرکت لاکی، ورود به صنعت پلاستیک در کره جنوبی بود و اولین محصولات پلاستیکی این شرکت، ملزومات خانگی بودند که از سال 1952 به بازار عرضه شدند.

توسعه و نوآوری‌ها

در سال 1958، شرکت لاکی با برند “Goldstar” که تمرکز آن بر محصولات الکترونیکی بود، ترکیب شد و نام “Lucky-Goldstar” یا همان ال جی امروزی را به خود گرفت. گلداستار اولین رادیو کره جنوبی را در سال 1959 تولید کرد و پس از آن محصولات دیگری مانند تلویزیون، پنکه و تلفن را به بازار عرضه کرد. این محصولات به سرعت محبوبیت یافتند و ال جی به عنوان اولین تولیدکننده این محصولات در کره جنوبی شناخته شد.

گسترش بین‌المللی

ال جی در دهه‌های بعدی به گسترش فعالیت‌های خود در سطح بین‌المللی پرداخت. در دهه 1970، این شرکت وارد بازارهای جهانی شد و محصولات خود را به کشورهای مختلف صادر کرد. تلویزیون‌های گلداستار در دهه 1990 در بازارهای بین‌المللی، به ویژه در آمریکا، محبوبیت زیادی پیدا کردند. در همین دوره، ال جی به تولید محصولات جدیدی مانند مایکروفر و تراکتور نیز پرداخت.

تغییر نام و برندینگ

در سال 1995، شرکت “Lucky-Goldstar” به “LG” تغییر نام داد و شعار “Life’s Good” را به عنوان شعار برند خود انتخاب کرد. این تغییر نام و برندینگ جدید، به ال جی کمک کرد تا به عنوان یک برند جهانی شناخته شود و محصولات خود را در بازارهای مختلف با موفقیت عرضه کند.

تاریخچه ال جی

زیرمجموعه‌ها و محصولات

ال جی دارای زیرمجموعه‌های متعددی است که هر یک در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند. از جمله این زیرمجموعه‌ها می‌توان به “LG Electronics”، “LG Display”، “Zenith” و “LG Chem” اشاره کرد. “LG Electronics” مشهورترین زیرمجموعه این شرکت است که به خاطر عرضه محصولات مصرفی مانند تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی و گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود.

محصولات شرکت ال جی

محصولات شرکت ال جی عبارتند از : تلفن همراه ، تجهیزات الکترونیکی و لوازم خانگی . کمپانی ال جی یک شرکت الکترونیکی کره‌ ای و چندملیتی است، که بعنوان یکی از شرکت‌ های بزرگ در زمینه الکترونیک و فناوری اطلاعات شناخته می ‌شود. در حال حاضر ال ‌جی الکترونیکس از شرکتهای تابعه کمپانی ال ‌جی گروپ  است . و در عمل بخش صنایع الکترونیکی این گروه کره‌ای به‌ شمار می‌ آید. دفتر مرکزی شرکت ال جی در شهر سئول واقع شده است .

نمایندگی ال جی و واحدهای تعمیرات ال جی

همانطور که مستحضر هستید دلیل ایرادات پیش آمده در دستگاههای الکترونیکی و ارتباطی می تواند یکی از این دو مورد باشد : ایرادات سخت افزاری و نرم افزاری . به همین دلیل مرکز تعمیرات ال جی در پارت های تفکیک شده به ارائه خدمات تعمیر می پردازد . تکنسین های نمایندگی ال جی با بکارگیری مدرنترین تجهیزات و با تکیه بر مهارت خویش بهترین خدمت تعمیر را ارائه می دهند .

لازم به ذکر است ، کارشناسان ما در صورت لزوم به تعویض قطعه از قطعه اورجینال استفاده می کنند . همین امر موجب می گردد کاربران پس از دریافت محصول با افزایش کارایی آن مواجه گردند. کادر فنی نمایندگی ال جی با تسلط و شناخت تمامی قطعات محصولات شرکت ال جی به بهترین شکل به رفع ایراد دستگاه معیوب شما عزیزان می پردازند .

5/5 (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید