جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر برد کولر گازی ال جی

دستورات داده شده به کولر گازی ال جی معمولاً با استفاده از ریموت کنترل انجام می‌شود. اما ریموت کولر گازی، به‌تنهائی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و باید قطعه‌ای در درون کولر باشد تا فرمان‌های داده شده را دریافت و اجرا کند.

این کار، -یعنی دریافت فرمان‌های ارسال شده از سوی ریموت کنترل- توسط قطعه‌ای به نام برد کولرگازی ال جی انجام می‌شود. به طور کلی بردهای موجود در کولرهای گازی اسپیلت را می‌توان در دو دسته جای داد که عبارتند از: برد کولر گازی اسپیلت AC و برد کولر گازی اسپیلت DC. برای کولرهای معمولی قدیمی از برد معمولی یا AC استفاده می‌شود اما برای کولرگازی‌های جدی اینورتر معمولاً از برد DC استفاده می‌گردد. در بخش‌های آتی به علت خرابی برد کولرگازی ال جی و روش تعمیر و تعویض آنها بیشتر پرداخته خواهد شد.

تعمیر برد کولر گازی ال جی

فیلم آموزش تعمیر برد کولر گازی ال جی

یکی از مواردی که کاربران کولر های گازی ال جی باید با آن آشنا باشند، فرایند تعمیر و تعویض قطعات این دستگاه است. برد یکی از بخش های مهم و تاثیرگذار این دستگاه است که سایر بخش ها و قطعات را کنترل کرده و فرمان های اجرایی مختلفی را به آنها ارسال می کند. خرابی برد، عملکرد کلی کولر را تحت تاثیر قرار داده و فرایند خنک سازی را مختل می نماید.

یکی از مهم ترین نکاتی که در ویدئوی آموزش تعمیر برد کولرگازی ال جی با آن آشنا می شوید، مشکلات رایج این قطعه است. با توجه به ارتباط برد با برق، نوسانات برق به عنوان اصلی ترین عامل خرابی این قطعه شناخته می شود. بر اثر کم و زیاد شدن جریان برق، برد به شدت دچار مشکل شده و بعضا می سوزد.

نوسان برق حتی بخش های داخلی برد شامل چشمی، سنسور و ترانس را نیز تحت تاثیر قرار داده و از کار می اندازد. وقتی برد دچار مشکل می شود، دیگر قادر به صدور فرمان های لازم به سایر قطعات نبوده و به این ترتیب، عملکرد کلی کولر با اختلالات جدی مواجه خواهد شد.

از کار افتادن کمپرسور و بروز مشکل اورلود، یکی از خرابی های برد است که در صورت عدم رسیدگی، می تواند کاربران را به خطر بیندازد. کلیپ آموزش تعمیر برد کولرگازی ال جی ، به شما کمک می کند که مشکلات ذکر شده را شناخته و به موقع، آنها را برطرف نمایید.

علت خرابی برد کولرگازی ال جی

شایع‌ترین و رایج‌ترین علت خرابی برد کولرگازی ال جی -و البته برد سایر کولرهای گازی-، نوسانات برق شهری است. این نوسانات، هم می‌تواند ناشی از افت ولتاژ برق شهر و هم می‌تواند ناشی از افزایش ولتاژ برق شهر باشد که باصطلاح دو فاز شدن برق نامیده می‌شود. علت دیگری که گاه سبب خرابی برد کولر گازی ال جی شده است بی‌احتیاطی تعمیرکار کولر گازی اسپیلت است. (عدم رعایت استانداردهای لازم در حین تعمیر، گاه سبب سوختن برد کولر گازی ال جی می‌شود). اتصال سیم‌های کولر گازی بدلیل داغ شدن بیش از حد سیم‌ها نیز دلیل دیگری است که سوختن برد کولرگازی ال جی را سبب می‌گردد.

تعویض برد کولرگازی ال جی با برد همه کاره

در مواردی که برد کولرگازی ال جی دچار خرابی شده است و نمونه مشابه آن جهت جایگزینی یافت نمی‌شود، می‌توان از برد جایگزین، جهت تعویض برد کولرگازی ال جی استفاده کرد. باید توجه داشت که برد همه کاره تنها برای کولرهای گازی اسپیلت AC قابل استفاده است و هنوز برای بردهای اینورتر امکان استفاده از این نوع برد وجود ندارد.

پیشنهاد سایت: خنک نکردن کولرگازی

تعمیر برد کولرگازی ال جی

خوشبختانه امکان تعمیر برد کولرگازی ال جی در بیشتر موارد وجود دارد. تعمیر برد نه تنها بصرفه‌تر است بلکه تغییری هم در سیستم کولر ایجاد نمی‌‌کند. در صورتی که امکان تعمیر برد کولرگازی ال جی وجود نداشته باشد، تعمیرکار ناچار به تعویض آن با یک نمونه اورجینال و شرکتی است. البته در برخی شرایط و نبود نمونه جایگزین، گاه تعمیرکار ناچار به استفاده از برد همه کاره کولرگازی می‌گردد.

تعمیر کولرگازی ال جی

گارانتی خدمات در مرکز تعمیر برد کولرگازی ال جی سبب گشته تا این مرکز بدل به انتخاب نخست تمامی کاربرانی گردد که به هر دلیل نیاز به دریافت سرویس های مرتبط با این دستگاه – از جمله تعمیر و تعویض برد کولرگازی ال جی – گشته اند. سرویس های ارائه شده در مرکز تعمیر کولرگازی LG تا حصول نتیجه نهایی و بازیابی کیفیت نخستین دستگاه ادامه خواهد داشت. خُبرگی و زبدگی کارشناسان تعمیر برد کولرگازی ال جی در کنار بهره مندی از پیشرفته ترین امکانات تعمیر و ترمیم، سبب گشته تا تخصص و کیفیت، دو ویژگی لاینفک خدماتی باشند که به دست کارشناسان و مهندسان این مجموعه ارائه می گردند. تعمیر کولرگازی ال جی در این مرکز محدود به مدل خاصی نیست و تمامی مدلهای کولرگازی ال جی اعم از ایستاده، پنجره‌ای، کولرگازی و … را شامل می گردد.

تعمیرات لوازم خانگی ال جی

مرکز تعمیر لوازم خانگی ال جی با فراهم آوردن فضایی مجهز و پیشرفته در تلاش است تا تخصصی ترین خدمات مرتبط با بهسازی، ارتقاء، ترمیم، تعمیر و سرویس لوازم خانگی ال جی را به دارندگان این دستگاه ارائه نماید. این مرکز، در حال حاضر، تیمی از زبده ترین و خبره ترین کارشناسان و مهندسان را به همکاری فراخوانده است و پیشرفته ترین تجهیزات مورد نیاز را در اختیار آنان نهاده است و از این راهرو توانسته است تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر لوازم خانگی ال جی را به مراجعان خویش ارائه نماید.

نمایندگی تعمیرات ال جی

ویژگی قابل توجه نمایندگی ال جی ضمانت و گارانتی تمامی خدماتی است که توسط کارشناسان این مجموعه ارائه می ‌گردد؛ مدیریت این مرکز به دلیل اطمینان از مهارت و دانش تخصصی کادر فنی خویش، تمامی خدمات ارائه شده در نمایندگی ال جی را – چه در بخش فروش و چه در بخش تعمیر- گارانتی و ضمانت نموده است. جهت آشنایی بیشتر با خدمات ارائه شده در نمایندگی تعمیرات ال جی می‌توانید به بخش زیر مراجعه نمایید. در بخش زیر واحدهای تخصصی تعمیرات ال جی  معرفی گشته اند.

نمایندگی ال جی

نمایندگی ال جی با توجه به گستردگی محصولات این کمپانی در سطح کشور تمامی تلاش خود را به کاربسته تا با همکاری جمعی از مهندسان مجرب و متعهد به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات در زمینه فروش و تعمیر محصولات ال جی بپردازد. تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز با همکاری کارشناسانی صورت می‌گیرد که دارای تخصص فنی و نظری در حوزه فعالیت خویش می‌باشند. نمایندگی ال جی در بخش «فروش» به عرضه تمامی تولیدات این کمپانی و در بخش «خدمات پس از فروش» به ارائه تمامی خدمات تخصصی تعمیر و بازسازی محصولات ال جی می ‌پردازد.

4.4/5 (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید