جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آموزش تعویض فلت های تلویزیون

یکی از دلایل خرابی فلت های تلویزیون ال جی و البته سایر برندهای تلویزیون، آبخوردگی این بخش از دستگاه است. با ورود مایعات به این بخش از دستگاه (که در نقش یک ماده رسانا ظاهر می شوند) پین های فلت های های انتقال دهندۀ اطلاعات تصویر، که در زیر قاب و سطح جلوئی تلویزیون قرار دارند، دچار اتصالی می‌شوند و عملکرد این بخش را دچار اختلال می‌سازند.

در صورتی که خرابی پیش آمده در فلت های تلویزیون به همین میزان باقی بماند، تعمیر آن با ترمیم برد آدرس و فلت های آبخورده امکان‌پذیر خواهد بود. در غیراینصورت، یعنی در صورتی که خرابی پیش آمده به بخش‌های دیگر سرایت کرده باشد و منجر به خرابی خود فلت های، خطوط ارتباطی فلت های و آی سی پردازنده شود، تعمیر فلت های تلویزیون ال جی دیگر امکان‌پذیر نیست و تنها راه باقی مانده تعویض فلت های پنل تلویزیون LED و LCD ال جی است.

تعویض فلت های تلویزیون

چه موقع اقدام به تعویض فلت تلویزیون ال جی کنیم؟

تعویض فلت های تلویزیون ال جی زمانی ضرورت می‌یابد که خطوط ارتباطی موجود بر روی این فلت ها از بین برود. همانگونه که می‌دانید برروی فلت های تلویزیون ال جی نوارهای نرم و انعطاف‌پذیری قرار دارند که وظیفه انتقال تصویر از برد آدرس به پنل تلویزیون را برعهده دارند. بر روی هر یک از این فلت ها یک ای سی برای پردازش نهایی تصویر و انتقال به پنل تلویزیون وجود دارد. خطوط ارتباطی در روی این فلت های ها به صورت خطوط گرافیتی است که در اثر عبور جریان زیاد (که عمدتا در اثر اتصالی ناشی از ورود مایعات ایجاد می شود) از بین می‌رود. در صورتی که خطوط ارتباطی نام‌برده از بین برود، جهت تعمیر تلویزیون، چاره‌ای جز تعویض فلت های تلویزیون ال جی باقی نمی‌ماند.

بایدها و نبایدهای تعویض فلت های تلویزیون

تعویض فلت های تلویزیون نیز همچون سایر اقدامات مرتبط با تعمیر این دستگاه، بایدها و نبایدهای خاص خود را دارد. صرف‌نظر از اینکه تعمیرات تلویزیون به خودی خود نیاز به ظرافت و مهارت بالایی دارد و تنها با لوپ های خاص امکان‌پذیر است، تعمیر بخش‌هایی از تلویزیون، به دلیل حساسیت بالا تنها با امکاناتی خاص امکان‌پذیر است. در ارتباط با تعویض فلت های تلویزیون، داستان اما از این نیز حادتر است و این کار صرفاً با استفاده از بندینگ ماشین های پیشرفته قابل انجام خواهد بود.

از همین رو توصیه می‌شود جهت تعمیر و تعویض فلت های تلویزیون خود تنها به مراکز مجاز و استاندارد این حوزه مراجعه نمایید و از حضور در مراکزی که دانش و یا تجهیزات این کار را ندارند خودداری نمایید. در مراکز پیشرفته تعمیر تلویزیون ال جی، در مرحله نخست نوع اشکال پیش آمده در دستگاه و شدت آن توسط روشهای عیب‌یابی تشخیص داده می‌شود و در ادامه پس از کسب اجازه از صاحب دستگاه، اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر و یا تعویض قطعات تلویزیون آغاز می‌گردد.

نمایندگی مجاز ال جی

نمایندگی مجاز ال جی ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با بهسازی، ترمیم، تعمیر و ارتقاء دستگاه های ال جی است. چیره‌دستی کارشناسان این مجموعه در کنار بهره‌مندی از به‌روزترین امکانات تعمیر و ابزارآلات ترمیم، زمینه‌ای فراهم کرده تا پویایی و کیفیت، دو ویژگی لاینفک خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی ال جی گردند.

کارشناسان حاضر در نمایندگی مجاز ال جی با بهره گیری از سال ها تجربه در امر تعمیرات سخت افزار و استفاده از بروزترین تجهیزات الکترونیکی، کلیه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری محصولات ال جی را با قطعات اورجینال و مناسب ترین هزینه به مشتریان عزیز ارائه می دهند. تلاش زنجیره وار تمامی واحدها و تعمیرکاران این مجموعه سبب گشته تا نمایندگی مجاز ال جی در طول سالهای اخیر بدل به انتخاب نخست تمامی کاربرانی گردد که به هر دلیل دستگاه آنان دچار اشکال گشته و نیازمند تعمیرات است.

امتیاز شما به این نوشته