جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آموزش تعویض فلت های تلویزیون

یکی از دلایل خرابی فلت های تلویزیون ال جی و البته سایر برندهای تلویزیون، آبخوردگی این بخش از دستگاه است. با ورود مایعات به این بخش از دستگاه (که در نقش یک ماده رسانا ظاهر می شوند) پین های فلت های های انتقال دهندۀ اطلاعات تصویر، که در زیر قاب و سطح جلوئی تلویزیون قرار دارند، دچار اتصالی می‌شوند و عملکرد این بخش را دچار اختلال می‌سازند.

در صورتی که خرابی پیش آمده در فلت های تلویزیون به همین میزان باقی بماند، تعمیر آن با ترمیم برد آدرس و فلت های آبخورده امکان‌پذیر خواهد بود. در غیراینصورت، یعنی در صورتی که خرابی پیش آمده به بخش‌های دیگر سرایت کرده باشد و منجر به خرابی خود فلت های، خطوط ارتباطی فلت های و آی سی پردازنده شود، تعمیر فلت های تلویزیون ال جی دیگر امکان‌پذیر نیست و تنها راه باقی مانده تعویض فلت های پنل تلویزیون LED و LCD ال جی است.

تعویض فلت تلویزیون ال جی

چه موقع اقدام به تعویض فلت تلویزیون ال جی کنیم؟

تعویض فلت های تلویزیون ال جی زمانی ضرورت می‌یابد که خطوط ارتباطی موجود بر روی این فلت ها از بین برود. همانگونه که می‌دانید برروی فلت های تلویزیون ال جی نوارهای نرم و انعطاف‌پذیری قرار دارند که وظیفه انتقال تصویر از برد آدرس به پنل تلویزیون را برعهده دارند. بر روی هر یک از این فلت ها یک ای سی برای پردازش نهایی تصویر و انتقال به پنل تلویزیون وجود دارد. خطوط ارتباطی در روی این فلت های ها به صورت خطوط گرافیتی است که در اثر عبور جریان زیاد (که عمدتا در اثر اتصالی ناشی از ورود مایعات ایجاد می شود) از بین می‌رود. در صورتی که خطوط ارتباطی نام‌برده از بین برود، جهت تعمیر تلویزیون، چاره‌ای جز تعویض فلت های تلویزیون ال جی باقی نمی‌ماند.

علائم خرابی فلت تلویزیون ال جی

تلویزیون های ال جی به دلیل کیفیت بالا و فناوری های نوآورانه ای که ارائه می دهند، محبوبیت زیادی دارند. با این حال، مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، ممکن است با گذشت زمان دچار مشکلاتی شوند که نیاز به تعمیر دارند. یکی از اجزای حیاتی در تلویزیون های LCD و LED، فلت یا کابل انعطاف پذیر است که وظیفه انتقال داده های تصویری از برد الکترونیکی به پنل نمایشگر را دارد. خرابی فلت می تواند منجر به مشکلات نمایشی مختلفی شود. در این متن، به بررسی علائمی که می توانند نشان دهنده خرابی فلت باشند، می پردازیم.

  • خطوط عمودی یا افقی: ظاهر شدن خطوط رنگی یا سیاه و سفید روی صفحه نمایش.
  • تصویر شطرنجی یا بیرنگ: بخش هایی از صفحه نمایش که به نظر بی رنگ یا تاریک می آیند.
  • تغییرات ناگهانی در تصویر: تصویر به طور ناگهانی بزرگ یا کوچک شود، یا بخش هایی از تصویر به صورت نگاتیو دیده شود.
  • لرزش تصویر: اگر تصویر دچار لرزش شود یا رنگ ها به طور ناصحیح نمایش داده شوند.
  • کاهش شدت روشنایی: اگر تصاویر به طور کلی کم نورتر از حالت عادی هستند.
  • قطع و وصل شدن تصویر: اگر تصاویر به طور ناگهانی قطع و وصل شوند یا تلویزیون به طور خودکار خاموش و روشن شود.
  • مشکلات صوتی: اگر تلویزیون دچار مشکلات صوتی شود، مانند قطع شدن صدا یا اختلال در کیفیت صوتی.
علائم خرابی فلت تلویزیون ال جی

دلایل خرابی فلت تلویزیون ال جی

تلویزیون های ال جی به دلیل کیفیت بالا و فناوری های نوآورانه ای که ارائه می دهند، محبوبیت زیادی دارند. با این حال، مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، ممکن است با گذشت زمان دچار مشکلاتی شوند که نیاز به تعمیر دارند. یکی از اجزای حیاتی در تلویزیون های LCD و LED، فلت یا کابل انعطاف پذیر است که وظیفه انتقال داده های تصویری از برد الکترونیکی به پنل نمایشگر را دارد. خرابی فلت می تواند منجر به مشکلات نمایشی مختلفی شود. در این متن، به بررسی دلایلی که می توانند نشان دهنده خرابی فلت باشند، می پردازیم.

  • آب خوردگی: ورود مایعات به داخل تلویزیون می تواند باعث اتصال کوتاه در فلت شود.
  • مشکل در اتصالات: اتصالات ضعیف یا شکسته می توانند منجر به اختلال در انتقال داده ها شوند.
  • شکستگی: ضربه های فیزیکی می توانند باعث شکستگی فلت شوند.
  • خرابی فلت: استهلاک طبیعی و گرمای بیش از حد نیز می توانند به فلت آسیب برسانند.

توصیه هایی در هنگام مواجهه با ایراد فلت تلویزیون lg

اگر با چنین مشکلاتی مواجه شدید، توصیه می شود که برای بررسی و تعمیر تلویزیون خود با ما تماس بگیرید. در برخی موارد، ممکن است تعویض فلت ضروری باشد، به خصوص اگر خرابی گسترده باشد. همچنین، آب خوردگی می تواند به شدت بر روی کیفیت عملکرد تلویزیون تاثیر گذاشته و به بخش های بسیار زیادی آسیب وارد کند.

دلایل خرابی فلت تلویزیون ال جی می توانند شامل آب خوردگی، مشکلات اتصالی، شکستگی فیزیکی و استهلاک طبیعی باشند. تشخیص دقیق و تعمیر به موقع می تواند از خرابی های بیشتر جلوگیری کند و عمر مفید تلویزیون شما را افزایش دهد. اگر مشکلی پیچیده تر از آنچه که خودتان می توانید حل کنید به نظر می رسد، مراجعه به یک متخصص توصیه می شود.

بایدها و نبایدهای تعویض فلت های تلویزیون

تعویض فلت های تلویزیون نیز همچون سایر اقدامات مرتبط با تعمیر این دستگاه، بایدها و نبایدهای خاص خود را دارد. صرف‌نظر از اینکه تعمیرات تلویزیون به خودی خود نیاز به ظرافت و مهارت بالایی دارد و تنها با لوپ های خاص امکان‌پذیر است، تعمیر بخش‌هایی از تلویزیون، به دلیل حساسیت بالا تنها با امکاناتی خاص امکان‌پذیر است. در ارتباط با تعویض فلت های تلویزیون، داستان اما از این نیز حادتر است و این کار صرفاً با استفاده از بندینگ ماشین های پیشرفته قابل انجام خواهد بود.

از همین رو توصیه می‌شود جهت تعمیر و تعویض فلت های تلویزیون خود تنها به مراکز مجاز و استاندارد این حوزه مراجعه نمایید و از حضور در مراکزی که دانش و یا تجهیزات این کار را ندارند خودداری نمایید. در مراکز پیشرفته تعمیر تلویزیون ال جی، در مرحله نخست نوع اشکال پیش آمده در دستگاه و شدت آن توسط روشهای عیب‌یابی تشخیص داده می‌شود و در ادامه پس از کسب اجازه از صاحب دستگاه، اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر و یا تعویض قطعات تلویزیون آغاز می‌گردد.

روش های تعمیر فلت تلویزیون lg

تعمیر فلت تلویزیون ال جی

تلویزیون های ال جی به دلیل کیفیت بالا و فناوری های نوآوران های که ارائه می دهند، محبوبیت زیادی دارند. با این حال، مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، ممکن است با گذشت زمان دچار مشکلاتی شوند که نیاز به تعمیر دارند. در ادامه این مقاله، به بررسی روش های تعمیر تلویزیون های ال جی خواهیم پرداخت.

روش های تعمیر فلت تلویزیون ال جی

  1. بررسی تنظیمات و اتصالات: ابتدا، مطمئن شوید که تمام اتصالات برق و کابل های ورودی به درستی متصل شده اند. همچنین، تنظیمات تلویزیون را بررسی کنید تا از صحت آن ها اطمینان حاصل کنید.
  2. ریست کردن تلویزیون: گاهی اوقات، بازنشانی تنظیمات کارخانه می تواند مشکلات نرم افزاری را حل کند. این کار را می توانید از طریق منوی تنظیمات تلویزیون انجام دهید.
  3. بروزرسانی نرم افزار: اطمینان حاصل کنید که نرم افزار تلویزیون به روز است. بروزرسانی ها می توانند شامل رفع اشکالات و بهبود عملکرد باشند.
  4. تعویض قطعات معیوب: اگر مشکل از قطعات سخت افزاری مانند برد پاور یا برد اصلی باشد، ممکن است نیاز به تعویض آن ها باشد. این کار باید توسط یک تکنسین متخصص انجام شود.
  5. تعمیر در محل: برخی از نمایندگی های مجاز، خدمات تعمیر در محل را ارائه می دهند که می تواند برای جلوگیری از جابجایی تلویزیون مفید باشد.

نکات مهم در تعمیر و تعویض فلت تلویزیون ال جی

  • قبل از هر گونه تعمیر، اطمینان حاصل کنید که تلویزیون خاموش است و از برق کشیده شده است.
  • دفترچه راهنمای تلویزیون را مطالعه کنید تا با دستورالعمل های تعمیر آشنا شوید.
  • از قطعات اصلی و معتبر برای تعویض استفاده کنید.
  • اگر تجربه کافی در تعمیرات ندارید، بهتر است کار را به یک تکنسین متخصص بسپارید تا از آسیب بیشتر به تلویزیون جلوگیری شود.

تعمیر تلویزیون ال جی می تواند شامل بررسی و تعویض قطعات، بروزرسانی نرم افزار و ریست کردن تنظیمات باشد. با دنبال کردن راهنمایی های فوق و با کمک گرفتن از تکنسین های متخصص، می توانید عمر تلویزیون خود را افزایش دهید و از تماشای بی دغدغه آن لذت ببرید. اگر مشکلی پیچیده تر از آنچه که خودتان می توانید حل کنید به نظر می رسد، مراجعه به یک متخصص توصیه می شود.

تعمیر فلت تلویزیون ال جی

نمایندگی مجاز ال جی

نمایندگی مجاز ال جی ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با بهسازی، ترمیم، تعمیر و ارتقاء دستگاه های ال جی است. چیره‌دستی کارشناسان این مجموعه در کنار بهره‌مندی از به‌روزترین امکانات تعمیر و ابزارآلات ترمیم، زمینه‌ای فراهم کرده تا پویایی و کیفیت، دو ویژگی لاینفک خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی ال جی گردند.

کارشناسان حاضر در نمایندگی مجاز ال جی با بهره گیری از سال ها تجربه در امر تعمیرات سخت افزار و استفاده از بروزترین تجهیزات الکترونیکی، کلیه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری محصولات ال جی را با قطعات اورجینال و مناسب ترین هزینه به مشتریان عزیز ارائه می دهند. تلاش زنجیره وار تمامی واحدها و تعمیرکاران این مجموعه سبب گشته تا نمایندگی مجاز ال جی در طول سالهای اخیر بدل به انتخاب نخست تمامی کاربرانی گردد که به هر دلیل دستگاه آنان دچار اشکال گشته و نیازمند تعمیرات است.

5/5 (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید