جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

رفع ارور OE در لباسشویی ال جی

ارور OE در لباسشویی ال جی یکی از رایج ترین ارورهای این دستگاه است که مشکلاتی را در عملکرد آن ایجاد می کند. این ارور یا کد خطا به دلایلی در ماشین لباسشویی به وجود می آید که در ادامه مطلب در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. خوشبختانه این پیغام در اغلب مواقع چندان جدی نبوده و به راحتی برطرف می گردد. یعنی شما با انجام دادن چند ترفند ساده که در ادامه خواهیم گفت، می توانید مشکل را برطرف کرده و این پیغام را از بین ببرید. در برخی موارد ممکن است ارور مورد بحث ناشی از مشکلات پیچیده تر در قطعات داخلی دستگاه باشد.

در این حالت هیچ یک از روش های رایج، مشکل را برطرف نکرده و دستگاه باید به صورت تخصصی مورد بررسی و تعمیر قرار بگیرد. تکنسین های مجرب ما در بخش تعمیرات لباسشویی نمایندگی ال جی برای رفع ارور OE در لباسشویی ال جی در خدمت شما بوده و اقدامات لازم برای برطرف کردن مشکل را انجام می دهند. در ادامه نکاتی را در مورد دلایل بروز این کد خطا و روش های برطرف کردن آن بیان خواهیم کرد.

رفع ارور OE در لباسشویی ال جی

مفهوم ارور OE در لباسشویی ال جی

به نظر شما ارور OE در لباسشویی ال جی چه معنایی دارد؟ همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، دلایل مختلفی منجر به صدور این کد در ماشین لباسشویی ال جی می شوند. مفهوم اصلی این ارور این است که دستگاه قادر به انجام دادن عملیات تخلیه نمی باشد. خم خوردن لوله تخلیه، انسداد فیلتر پمپ تخلیه و یا معیوب شدن این پمپ می تواند منجر به بروز کد خطای oe در ماشین لباسشویی lg گردد. بدیهی است که با بررسی این بخش ها و برطرف کردن موارد ذکر شده، ارور مورد بحث نیز برطرف شده و عملکرد دستگاه به حالت اولیه باز می گردد. توجه داشته باشید که تعمیر و تعویض پمپ تخلیه نیاز به مهارت بالایی داشته و در صورت نیاز، باید توسط متخصصین تعمیرات لوازم خانگی انجام گردد.

اقدامات اولیه برای رفع ارورOE

اولین اقداماتی که برای رفع ارور OE در لباسشویی ال جی باید انجام شود، عبارتند از:

بررسی چک کردن فیلتر پمپ تخلیه

اگر با ارور OE در لباسشویی ال جی در لباسشویی خود مواجه شدید، پیش از هر کار باید فیلتر پمپ تخلیه دستگاه را بررسی کند. برای انجام این کار، باید اول لباسشویی را از برق جدا کرده و از قطع کامل جریان برق اطمینان حاصل نمایید. محل قرارگیری فیلتر در جلو ماشین قسمت پایین است؛ درپوش فیلتر پمپ را جدا نموده و شلنگ جلوی ماشین را آزاد کنید.

سپس درپوش را از شلنگ جدا کرده و به این ترتیب، آب باقیمانده درون آن را تخلیه کنید. حالا شلنگ پیچ فیلتر پمپ را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا فیلتر باز شود. فیلتر را با آب گرم بشویید و قسمت داخلی پمپ را با برس کاملا تمیز کنید. در نهایت، فیلتر را بسته و درپوش شلنگ را در جای خود قرار دهید. پس از طی این مراحل، شاهد برطرف شدن ارور OE در لباسشویی ال جی خود خواهید بود.

بررسی پمپ تخلیه

علاوه بر بررسی و چک کردن فیلتر پمپ تخلیه، برای رفع ارور OE در لباسشویی ال جی نیاز به بررسی و تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی نیز می باشد. لازم است بدانید که این قطعه در داخلی ماشین قرار داشته و برای بررسی آن باید اول جریان برق دستگاه را قطع کنید. قاب های لباسشویی را باز کنید و پمپ را از شلنگ ها آزاد نمایید. سپس لوله های آن را به دقت تمیز کرده و اگر اگر شیئی مانع حرکت پروانه پمپ شده، آن را آزاد کنید.

حرکت پروانه پمپ باید به صورت فنری شکل باشد و در صورت هرز شدن، نیاز به تعویض خواهد داشت. پس از طی مراحل ذکر شده، پمپ و لوله ها را ببندید و به این ترتیب، مشکل ارور OE در لباسشویی ال جی خود را برطرف نمایید. چنانچه مشکل همچنان پابرجا بود، با همکاران ما در نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در بخش تعمیرات ال جی تماس گرفته و تقاضای بررسی و تعمیر تخصصی محصول خود را داشته باشید.

ارور oe لباسشویی ال جی

چک کردن شلنگ تخلیه

دومین اقدامی که برای رفع ارور OE در لباسشویی lg باید انجام شود، این است که شلنگ تخلیه دستگاه را بررسی نمایید. در صورتی که این شلنگ دچار پیچ خوردگی باشد، باید آن را برطرف نمایید. همچنین در صورت مشاهده هرگونه بریدگی یا پارگی در این قطعه، لازم است که شلنگ را با یک نمونه جدید تعویض نمایید. با انجام این موارد، مشکل تخلیه برطرف شده و ارور نیز حذف خواهد شد.

آشنایی با سایر ارورهای رایج ماشین لباسشویی ال جی را از دست ندهید.

نمایندگی ال جی در تهران

نمایندگی ال جی در تهران، به واسطه خدمات گسترده و با کیفیت در طول سالها فعالیتش، توانسته به اولین انتخاب کاربران در بین سایر مراکز خدماتی تبدیل شود. این مرکز، با بهره گیری از مجرب ترین کارکنان در دو حوزه فروش و تعمیرات، سطح تخصصی خدمات را به شکل قابل توجهی افزایش داده و رضایت کاربران را جلب نموده است. ایجاد واحدهای تخصصی تعمیرات برای هر محصول، راه اندازی فروشگاه مرکزی ال جی، ارائه مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه گارانتی خدمات و …، اصلی ترین خدماتی هستند که در نمایندگی ال جی در تهران به کاربران ارائه می گردد.

5/5 (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید