جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آبخوردگی موبایل ال جی

یکی از بدترین و پیش‌بینی‌ناپذیرترین اتفاقاتی که ممکن است برای کاربران گوشی‌های تلفن همراه ال جی و البته کاربران سایر برندهای موبایل بیفتد، افتادن گوشی آنها در آب و یا مایعات دیگر است. اگرچه این اتفاق به‌خودی خود، سبب ایجاد اشکالاتی در دستگاه خواهد شد، لیکن مهم‌ترین مسئله در این میان، واکنش کاربر به این اتفاق است. به عبارتی دیگر، اگر چه آبخوردگی موبایل ال جی، ممکن است اشکالاتی را در این دستگاه بوجود آورد، ولی گاه روش‌های نادرستی که کاربر برای خشک کردن موبایل در پی می‌گیرد، سبب تشدید این اشکالات و غیرقابل تعمیر شدن آنها می‌گردد.

بنابراین در صورت آبخوردگی موبایل ال جی، توصیه می‌شود تنها روش‌هایی را برای خشک کردن دستگاه بکار گیرید که از کارامدی و صحیح بودن آنها مطمئن هستید. اگر گوشی روشن است، سریعاً آنرا خاموش کرده و سیمکارت و باتری آنرا خارج نمایید و فوراً آنرا به یکی از شعب نمایندگی گوشی ال جی تحویل دهید. اگر گوشی شما خاموش است از روشن کردن آن اکیداً خودداری نمایید و تنها سیمکارت و باتری آنرا خارج نمایید و به یکی از مراکز تعمیر موبایل تحویل دهید. (تحویل دستگاه به مراکز تعمیر موبایل، فوراً پس از آبخوردگی صورت گیرد). با مراجعه به بخش زیر می‌توانید برخی راهکارهای موجود جهت تعمیر آبخوردگی موبایل و اقدامات موثر در صورت این اتفاق، آشنا شوید.

آبخوردگی موبایل ال جی

تعمیر آبخوردگی موبایل ال جی

در تعمیر آبخوردگی موبایل ال جی دو نکته می‌بایست به شدت مورد توجه قرار گیرد. یک آنکه چه مدت از آبخوردگی موبایل می‌گذرد و دیگر آنکه کاربر پس از آبخوردگی گوشی چه کارهایی انجام داده است. تعیین زمانی که از آب خوردگی گوشی می گذرد؟ بد نیست بدانید که اگر مدت زمان زیادی از آب خوردگی گوشی نمی‌گذرد و آی سی های گوشی چسبی نیستند، احتمال درست شدن گوشی و تعمیر آبخوردگی موبایل ال جی بالاتر است. چرا که می‌توان آی سی هایی را که پایه های آن روی بورد دچار خوردگی و یا سولفاته شده اند، تعویض کرد.

در هر حال در تعمیر آبخوردگی گوشی معمولا مراحل آتی طی شده و بر روی گوشی اجرا می‌شود: بررسی سنسورهای آب خوردگی گوشی، تخمین مقدار یون های آبی که باعث صدمه به گوشی شده است، تعیین محل آسیب دیده روی بورد، شستن بورد با تینر فوری و یا بنزین و مسواک زبر، شستن بورد با مایع اولتراسونیک، خارج کردن قطعات آسیب دیده از مدار و در نهایت جریان و اهم گیری تمامی بلوک ها برای تشخیص خرابی.

در صورت آبخوردگی موبایل چه کنیم؟

خاموش کردن گوشی و خارج کردن باتری گوشی

در صورت خارج کردن باتری، حتی اگر باتری کاملاً خشک شد، از قرار دادن آن در گوشی خودداری کنید چون احتمال اتصالی دستگاه وجود دارد.

خارج کردن سیمکارت

دومین کاری که می‌توان پس از آبخوردگی موبایل ال جی انجام داد خارج کردن سیمکارت است. به دلیل حساسیت بالای سیمکارت، این کار را بلافاصله پس از خیس شدن گوشی انجام دهید.

عدم استفاده از سشوار

سشوار سبب پخش آب رفته در دستگاه می‌گردد. ضمن آنکه اگر از درجه حرارت بالای سشوار استفاده شود، امکان آسیب به سایر قطعات موبایل هم وجود دارد.

قرار دادن گوشی در برنج خام و نپخته

چهارمین روش جهت تعمیر آبخوردگی موبایل ال جی، قرار دادن گوشی در درون برنج است! این کار سبب می‌گردد که رطوبت موجود در گوشی جذب برنج گردد. البته این کار احتمال جذب گردوغبار موجود در برنج توسط گوشی را بالا می‌برد. (مقداری برنج را در یک کیسه زیپ‌دار قرار دهید و پس از گذاشتن گوشی در این کیسه، در آن را ببندید)

استفاده از سیلیکا ژل

پنجمین روش پیشنهادی ما برای تعمیر آبخوردگی موبایل ال جی استفاده از سیلیکا ژل است. سیلیکا همان ماده ای که معمولا در بسته های دستگاه های الکترونیکی و لباسهای تازه خریداری شده قرار می دهند. فقط یادتان باشد که سیلیکا ژل کمی سرعت پایینی در جذب رطوبت دارد برای همین باید سریعا دست به کار شوید و وقت را هدر ندهید.

استفاده از جاروبرقی

توصیه می‌شود برای خشک کردن موبایل آبخورده، بجای سشوار از جاروبرقی استفاده شود. با استفاده از جاروبرقی می‌توان قسمتهای خیس شده را کاملا خشک کرد و بعد از ۳۰ دقیقه بدون هیچ مشکلی دوباره از گوشی استفاده کرد. این روش سریعترین و موثرترین روشی است که می توانید برای خشک کردن کامل اجزای داخلی موبایل استفاده کرد.

تعمیرات موبایل ال جی

با توجه به پرطرفدار بودن گوشی های ال جی و فروش بالای این محصولات در درون کشور، کادر فنی مرکز تعمیرات موبایل ال جی تمامی تلاش و توان خویش را به کار بسته است تا همگام با پیشروی‌های این کمپانی سرشناس و محبوب قادر به کسب رضایت بیش از پیش کاربران آن گردد و ارائه‌دهندۀ خدماتی در خور و شایسته نام این برند باشد. شما کاربران گرامی می توانید در صورت بروز هر گونه اختلال در گوشی های ال جی خویش به مرکز تعمیرات و سرویس موبایل در نمایندگی ال جی مراجعه و تخصصی ترین خدمات مورد نیاز خویش از جمله تعمیر آبخوردگی موبایل ال جی را دریافت نمایید.

نمایندگی ال جی

نمایندگی ال جی با توجه به گستردگی محصولات این کمپانی در سطح کشور تمامی تلاش خود را به کاربسته تا با همکاری جمعی از مهندسان زبده و دانا به ارائه ی بالاترین سطح کیفی خدمات در زمینه فروش و تعمیر محصولات ال جی بپردازد. نمایندگی ال جی در بخش «فروش» به عرضه تمامی تولیدات این کمپانی و در بخش «خدمات پس از فروش» به ارائه تمامی خدمات تخصصی تعمیر و بازسازی محصولات ال جی می‌پردازد. کلیه خدمات ارائه شده در این مرکز با همکاری کارشناسانی صورت می‌گیرد که دارای تخصص فنی و نظری در حوزه فعالیت خویش می‌باشند.

نمایندگی تعمیرات ال جی

تعمیرات ال جی در صورتی که به دست کارشناسان و متخصصان این حوزه انجام پذیرد، ضمن بازیابی کیفیت اولیه محصول سبب می‌گردد تا کاربر، لذت کار با یک محصول سالم و با کیفیت را مجدداً تجربه نمایند. از همین رو مدیریت این مرکز با همکاری جمعی از کارشناسان تعمیر فضایی فراهم ساخته که در آن امکان تعمیر و بازیابی تمامی دستگاه های معیوب ال جی فراهم گشته است. دستیابی مرکز تعمیرات ال جی به بالاترین سطح کیفی خدمات تنها به دلیل مهارت و کاردانی اعضای این مرکز نمی‌باشد؛ جزء دیگر این مجموعه که نقش پررنگی در ارتقاء سطح کیفی تعمیرات و سرویس ال جی ایفاء می‌کند، بهره‌مندی این مرکز از تجهیزات و ابزارآلات پیشرفته و تخصصی تعمیر است. واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات ال جی در بخش زیر معرفی شده است.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش‌های وبسایت قابل پیگیری است.

3/5 (2 امتیاز)