جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چرا هارد گوشی می سوزد؟

سوختن هارد موبایل، از آن دسته مشکلاتی است که به ندرت رخ می دهد و کاربران اطلاعات زیادی در مورد آن ندارند. جالب است بدانید که اصلا چیزی به نام سوختن هارد وجود ندارد. هارد نمی سوزد مگر آن که آتش بگیرد! پس سوختن هارد یعنی چه؟ اگر EMMC آسیب ببیند، یا برد و آی سی کنترل به دلیل نوسان برق از کار بیفتند، اصطلاحا می گوییم هارد سوخته است. اما آیا می دانید چرا هارد گوشی می سوزد؟ آیا می توان اطلاعات هارد سوخته موبایل را بازیابی کرد؟ چطور بدانیم که هارد گوشی سوخته است؟ همراه ما باشید تا ضمن پاسخگویی به این سوالات، شما را با نکات بیشتری در مورد سوختن هارد گوشی ال جی آشنا کنیم.

سوختن هارد گوشی

دلایل سوختن هارد گوشی

سوختن هارد موبایل، دلایل مختلفی دارد مثلا اگر گوشی در حال شارژ را خاموش یا ریست کنید، احتمال سوختن هارد آن وجود دارد. ضربه خوردگی و آب خوردگی، مهم ترین و شایع ترین دلایل سوختن هارد گوشی هستند که آسیب جدی به این قطعه وارد می کنند. اگر پس از آبخوردگی گوشی ال جی، دستگاه روشن شد و پس از مدتی کار کردن به شکل خود به خود خاموش شد، احتمالا هارد آن از کار افتاده است. اگر از شارژرهای غیر استاندارد برای شارژ کردن گوشی خود استفاده می کنید، باید منتظر سوختن هارد یا EMMC آن باشید. نوسان های برق و ولتاژ اشتباه، به شدت به هارد آسیب می رسانند و باعث عدم دسترسی به اطلاعات یا سوختن این قطعه می شوند.

از کجا بدانیم هارد موبایل سوخته است؟

یکی از علائم سوختن هارد گوشی، خاموش شدن خود به خودی دستگاه است. البته این مشکل ممکن است ناشی از خرابی یا سوختن برد باشد، اما احتمال سوختن هارد هم وجود دارد. هنگ کردن گوشی روی لوگوی LG هم نشانه دیگری است که خرابی یا اصطلاحا سوختن هارد موبایل را گوشزد می کند. فلش نشدن گوشی در این شرایط احتمال خرابی هارد دیسک را قوت می بخشند. همچنین اگر اطلاعات دیوایس پس از ریست فکتوری گوشی ال جی حذف نشدند، باید به فکر تعمیر یا تعویض هارد گوشی خود باشید.

آیا هارد سوخته موبایل تعمیر می شود؟

پاسخ این سوال، مستقیما به شدت آسیب دیدگی هارد و اجزای آن بستگی دارد. همانطور که پیش تر اشاره کردیم، عملا چیزی به نام سوختن هارد وجود ندارد و منظور از این عبارت، خرابی قطعاتی همچون برد و… است. جالب است بدانید که هارد گوشی مخفف embedded Multi-Media Controller بوده و یک حافظه فلش پیشرفته NAND برای برنامه های کاربردی موبایل است. این قطعه شامل دو بسته کنترلر فلش مموری و کنترلر فلش است که روی یک قطعه سیلیکونی قرار گرفته اند.

هر هارد را می توان ترکیبی از سه جزء شامل MMC یا همان واسط کارت گرافیکی، فلش مموری و کنترلر فلش مموری در نظر گرفت. بسته به این که هریک از این بخش ها به چه میزان آسیب دیده باشند، می توان گفت که امکان تعمیر هارد سوخته موبایل وجود دارد یا نه. اما خوشبختانه در بیشتر موارد، می توان هارد گوشی را تعمیر و اطلاعات آن را ریکاوری کرد.

بازیابی اطلاعات هارد سوخته موبایل

هارد یا به شکل فیزیکی آسیب می بیند و یا لاجیکالی. قسمت های فیزیکالی شامل قطعات مکانیکی و فیزیکی مثل موتور، هد و دیسک یا همان پلاتر می شوند و منظور از قسمت لاجیکالی هارد هم سیستم عامل یا فریم ور است. جالب است که خرابی فریم ور، تمامی عملکرد این قطعه را تحت تاثیر قرار می دهد. برای بازیابی اطلاعات هارد موبایل، اول باید دید کدام بخش ها آسیب دیده اند.

سپس عملیات تعمیر هارد سوخته گوشی انجام شده و به تناسب نوع خرابی، روشهای مختلفی هم برای ریکاوری اطلاعات اجرا می گردند. توجه داشته باشید که استفاده خودسر از برنامه های بازیابی اطلاعات، می تواند به قیمت از دست دادن فایل ها و محتوای گوشی برای همیشه و غیر قابل بازگشت شدن آنها تمام شود. بنابراین در صورت سوختن هارد موبایل خود، عملیات ریکاوری آن را تنها به تکنسین های مجرب و مراکز معتبر محول کنید.

تعمیر موبایل ال جی در تهران

نمایندگی تعمیر گوشی ال جی، با هدف تسهیل و تسریع خدمات رسانی به کاربران محترم، شعب متعددی را در اقصی نقاط تهران راه اندازی کرده است. پرسنل مجرب و دوره دیده در هریک از این شعب فعالیت می کنند که سطح کیفی تعمیرات را به میزان چشمگیری ارتقا داده اند. همکاران ما با استفاده از تجهیزاتی پیشرفته و جدید، انواع گوشی های برند ال جی را ترمیم می کنند.

شما عزیزان می توانید در هریک از مناطق تهران، به نزدیک ترین شعبه نمایندگی ال جی مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز خود را در اسرع وقت دریافت کنید. شعب مختلف نمایندگی تعمیرات موبایل  lg، در ستارخان (شعبه مرکزی) سعادت آباد، میرداماد، ولیعصر، فرجام، پیروزی و تجریش، آماده سرویس دهی به شما عزیزان می باشند. با توجه به بهره مندی این شعبه ها از آرشیو کامل ابزار و قطعات اورجینال، می توانید از تعمیر موبایل ال جی در تهران به بهترین شکل، اطمینان کامل داشته باشید.

امتیاز شما به این نوشته

2 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • محسن

    سلام خسته نباشید من از سر کنجکاوی آداپتور مودم که قدرت و خروجی12ولت و0.6 آمپر خروجی داره که به عبارتی قدرتش میشد7.2ولت رو بااتصال یک تبدیل به گوشی خودم رو که الجی ایکس پاور هست زدم گوشی خاموش شده دیگه روشن نمیشه حتی به شارژ میزنم هم حتی علامت شارژ نمیاد کجاش مشکل پیدا کرده؟ 4 تا تعمیر کار بردم میگن درست نمیشه مگه میشه درست نشه مگه، خیلی اعصابم خرد شده توروخدا جواب بدید. ممنونم و اینکه به نظرشما کجاش خراب شده من تهران نیستم بیارم اونجا درست میشه هزینه حدودا چقدره؟

    پاسخ
    • مرکز سخت افزار ایران

      سلام دوست عزیز دستگاه باید توسط کارشناس بررسی شود

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید