جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

گوشی های Samsung Galaxy S8 و LG G6

در این مقاله می خواهیم دو گوشی قدرتمند و پرطرفدار موجود در بازار را با هم مقایسه کنیم. ما سعی داریم اطلاعاتی را که شما نیاز دارید در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید در مورد خرید یکی از این گوشی های معرفی شده در سال۲۰۱۷ ، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مسلما، این دو گوشی از لحاظ طراحی متفاوت هستند ومشخصات داخلی آنها چندان شباهتی به هم ندارد. اما این دوگوشی، در ابعاد، وزن و بسیار ی از ویژگی های کلیدی دقیقا مشابه یکدیگر هستند. بنابراین، کاربران تلفن های اندروید اکنون انتخاب سختی ما بین گوشی های Samsung Galaxy S8 و LG G6، در پیش روی خود دارند.

گوشی های Samsung Galaxy S8 و LG G6

طراحی در گوشی های Samsung Galaxy S8 و LG G6

در ساخت هر دو گوشی از شیشه و فلز استفاده شده است. به عبارت دیگر، هر دوی این گوشی ها از متریال یکسانی در ظاهر گوشی استفاده کرده اند اما نکته مهم آن جا است که طراحی هر دو به شیوه ای متفاوت و متمایز است.

گوشی LG G6، دارای پوشش براق آلومینیومی می باشد. اما ال جی برای کم کردن حالت صیقلی و برای اینکه از دست شما لیز نخورد، از شیشه برای قسمت پشتی نیز استفاده کرده است. اما در نظر داشته باشید که، گوشی Samsung Galaxy S8، از شیشه بیشتری در ظاهر گوشی استفاده کرده است.

هر دوی این گوشی ها، شیک و زیبا بوده و در این مدل های جدید خود، قاب های بالایی و پایینی اضافی را حذف کرده اند که این ویژگی برای کاربران صفحه نمایش بزرگتر و بهتری را به ارمغان آورده است.

اما نکته قابل توجه آن است که، گوشی Samsung Galaxy S8، در این مدل سعی کرده است تا انحنای بیشتری به لبه های صفحه نمایشگر در هر دو سمت بدهد.

شایان ذکر است، سامسونگ در این مدل جدید خود، حسگر اثر انگشت را به پشت گوشی و در کنار دوربین ها منتقل کرده است. اما، گوشی LG G6، دارای دوربین دوگانه در پشت دستگاه بوده و حسگر اثر انگشت آن نیز در یک نقطه مرکزی در پشت و دورتر از لنز ها قرار دارد.

مقایسه سیستم عامل ها در گوشی های Samsung Galaxy S8 و LG G6

یکی از بهترین چیزهایی که در مورد ارتقاء گوشی اندروید حائز اهمین است، استفاده از آخرین نسخه سیستم عامل گوگل می باشد.

در این جا، هر دو گوشی از Android 7.0 Nougat بهره مند هستند.

گوشی سامسونگ از چیپ ست های قدرتمندتری در گوشی های خود استفاده می کند. ( استفاده از Qualcomm Snapdragon 835 در ایالات متحده و Exynos 8895 در هر جای دیگر از دنیا به مانند بریتانیا).

توجه داشته باشید، گوشی LG G6، از تراشه سریع استفاده می کند. در حقیقت، این دستگاه از چیپ ست Qualcomm Snapdragon 821 بهره برده است، همان چیپ ستی که در Google Pixel و Google Pixel XL موجود می باشد.

و دیگر آنکه گوشی LG G6، دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی بوده در حالی که Samsung Galaxy S8، و مدل پلاس آن از ۶۴ گیگابایت حافظه بهره می برند.

شایان ذکر است،  هر دو مدل دارای ذخیره سازی قابل ارتقا از طریق کارت حافظه microSD slot هستند و همچنین هر دو گوشی دارای حافظه رم ۴ گیگابایتی می باشند.

مقایسه صفحه نمایشگر در گوشی های Samsung Galaxy S8 و LG G6

صفحه نمایش گوشی LG G6، دارای نسبت نمایش ۹:۱۸ بوده در حالی که این نسبت در گوشی Samsung Galaxy S8، کمی بیشتر یعنی ۱۸٫۵: ۹ می باشد.

دیگر آنکه، سامسونگ دارای دو اندازه، ۸٫۵ اینچی در Galaxy S8  و ۶٫۲ اینچی در  alaxy S8 Plus می باشد. اما گوشی LG G6، کمی کوچکتر یعنی ۵٫۷ اینچ است.

از این جهت، تمام کسانی که به دنبال یک گوشی فلت Galaxy S8، هستند، می توانند هر چه را که می خواهند در گوشی LG G6، پیدا کنند.

سامسونگ از فن آوری Super AMOLED، در صفحه نمایشگر خود استفاده کرده است که این ویژگی نسبت کنتراست بیشتری را ارائه می دهد . اما ال جی از استاندارد HDR10، پشتیبانی کرده و از صفحه نمایش لمسی IPS LCD بهره می برد. که بسیار مناسب می باشد.

مقایسه ابعاد در گوشی های Samsung Galaxy S8 و LG G6

ابعاد گوشی LG G6، ۱۴۸٫۹ X 68.1 X 8mm)) بوده در حالیکه گوشی Samsung Galaxy S8، کمی بلندتر و عریض تر و دارای ابعاد ( ۸mm 148.9 x 68.1 x ) می باشد. به هر حال، هردو گوشی دارای وزن یکسان  ۱۶۳gهستند.

لازم به ذکر است، گوشی Samsung Galaxy S8 Plus، بزرگتر و سنگین تر از هر دو مدل می باشد.این گوشی دارای ابعاد ۱۵۹٫۵ x 73.4 x 8.1 mm بوده و از وزن ۱۷۳g برخوردار است.

خبر خوب آن است، که هر دو گوشی از استاندارد IP68، بهره برده و نسبت به گرد و خاک و آب مقاوم می باشند.

مقایسه دوربین ها در گوشی های Samsung Galaxy S8 و LG G6

دوربین گوشی LG G6،۱۳ پیکسلی و دوربین گوشی  Samsung Galaxy S8، ۱۲ پیکسلی می باشد. بنابراین بحث در ارتباط با آن که کدام بهترین هستند وجود دارد. البته اینجا یک تفاوت کلیدی وجود دارد و آن هم اینکه گوشی ال جی از دوربین دوگانه استفاده کرده است. علاوه بر آن ، گوشی ال جی برای یکی از دوربین ها از سنسور معمولی استفاده کرده است و در دوربین دیگر ذاویه دید وسیع تری دارد.

توجه داشته باشید، گوشی سامسونگ از لنزدوگانه بهره مند نمی باشد. همانطور که می دانید، این ویژگی در بسیاری از گوشی های اندروید و همچنین در آیفون ۷ پلاس قابل اجرا می باشد. و دیگرآنکه، گوشی  Samsung Galaxy S8 از سنسور  Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge که در سال گذشته ارائه شدند بهره برده است.

شاید Samsung Galaxy Note 8 در آینده از لنزدوگانه استفاده کند.

عمر باتری

ظرفیت باتری LG G6’s، ما بین  گوشی های، Samsung Galaxy S8  و S8 Plusبوده و از قدرت ۳۳۰۰ مگاهرتزی بهره مند است. لازم به ذکر است، S8 دارای باتری ۳۰۰۰mAH  و S8 Plus از باتری۳۰۰۰Mah   استفاده می کند.

نتیجه

گوشی Samsung Galaxy S8، یک گوشی هوشمند عالی از نظر ظاهری و کارایی محسوب می شود. چیپ ست، جدید این گوشی برای عملکرد چندتایی و بازی بسیار مناسب بوده و این گوشی از نظر اندازه بلندتر از نمونه ال جی می باشد. همچنین صفحه نمایش این گوشی در گوشه ها به شکل منحنی است.

با این حال، گوشی LG G6، دارای لنز دوگانه در دوربین بوده و در بین آنها سنسور اثر انگشت قرار گرفته است. از سوی دیگر قیمت آن نسبت به گوشی سامسونگ ارزان تر بوده و بسیاری از افراد ترجیح می دهند که یک گوشی صاف و بدون انحنا در لبه ها داشته باشند.

در پایان باید گفت، خرید هیچ کدام از آنها گوشی های Samsung Galaxy S8 و LG G6،  کار اشتباهی نیست زیرا هر دو گوشی از پرچم داران و بهترین گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۷ می باشند. اما به این موضوع توجه داشته باشید، تفاوت های کوچک میان این دو گوشی بسیار مهم هستند.

واحدهای تعمیرات ال جی

فعالیت های تخصصی و ویژه ای در زمینه رفع مشکلات محصولات ال جی، در واحد های تعمیرات این نمایندگی انجام می گیرد. واحد های تعمیرات ال جی، به سبب برخورداری از بروزترین و مجهزترین دستگاه ها و ابزارها و با بهره گیری از خدمات کارشناسان حرفه ای و متخصص، توانسته است خدمات کم نظیری به کاربران ارائه نماید. 

هر یک از مدل های لوازم خانگی ، ماشین های اداری، کامپیوتر، گوشی و تبلت….در واحدهای تعمیراتی این مرکز به شیوه ای موشکافانه مورد بررسی وتعمیر قرار می گیرد. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به تعویض قطعات، دستگاه های شما از قطعات اورجینال بهره خواهند برد و بدین شیوه، کیفیت کاری و عملکردی دستگاه شما همچنان بالا خواهد ماند.

نمایندگی ال جی

نمایندگی ال جی، معتبرترین مرکز ارائه دهندی خدمات مربوط به فروش و تعمیر محصولات این شرکت به کاربران و مشتریان گرامی می باشد. در هر یک از قسمت های این مرکز، متخصصان حرفه ای و کارشناسان خبره، فعالیت می کنند که از سالها کار و تجربه در این مرکز برخوردار بوده و قادر به ارائه خدماتی عالی به کاربران می باشند.  آنچه مسلم است، رضایت مشتری تنها و بالاترین هدف این واحد می باشد. شایان ذکر است، کلیه کارکنان این مجموعه بزرگ، همواره در جهت تحقق خواسته ها و کسب رضایت کاربران تلاش بی وقفه ای داشته اند. ارائه مشاوره های فوق تخصصی در زمینه فروش و تعمیر دستگاه ها و ارائه خدمات گارانتی از جمله فعالیت های این حوزه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نمایندگی ال جی و بخش های مختلف اکنون می توانید به وب سایت رسمی این مرکز مراجعه نمایید.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش های وبسایت وجود دارد.

امتیاز شما به این نوشته