جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چگونه تلویزیون ال جی خود را آپدیت کنیم؟

آپدیت کردن تلویزیون ال جی همچون سایر آپدیت‌های ارائه شده از سوی شرکت‌های سازنده-  به دو دلیل انجام می‌شود؛ دلیل نخست رفع اشکالات پیش آمده در نرم افزارهای تلویزیون است و دلیل دوم، بهبود، ارتقا و یا افزودن قابلیت‌های نرم افزاری جدید به این دستگاه است. معمولاً پس از اجرای بروزرسانی تلویزیون، کارایی این دستگاه بهبود یافته و اشکالات احتمالی پیش آمده در آن نیز مرتفع می‌گردد. آپدیت کردن تلویزیون ال جی به دو شیوه امکان‌پذیر است که در بخش‌های آتی به هر دو آنها پرداخته خواهد شد.

(در صورت مواجهه با هر گونه اشکال در حین بروزرسانی تلویزیون می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی ال جی تماس بگیرید). روش نخست، آپدیت کردن سیستم عامل تلویزیون با اتصال مستقیم به اینترنت است و روش دوم، دانلود آپدیت در کامپیوتر و انتقال و نصب آپدیت با استفاده از یک فلش مموری است.

آپدیت تلویزیون ال جی

آموزش آپدیت کردن تلویزیون ال جی با فلش

آپدیت کردن تلویزیون ال جی با استفاده از فلش کار چندان دشواری نیست. برای این کار کافی است تا مراحل درج شده در بخش زیر ار دنبال نمایید:

نوشتن مدل تلویزیون:

شماره مدل تلویزیون را یادداشت نمایید. این شماره معمولا در پشت تلویزیون درج شده است. (بر روی برچسب یا موارد دیگر). در صورتی که موفق نشدید مدل تلویزیون خود را پیدا کنید می‌توانید با یک جست و جوی کوتاه در منو آن را بیابید

پیدا کردن شماره مدل تلویزیون:

  • برای پیدا کردن شماره مدل تلویزیون، در صورت هوشمند بودن تلویزیون، دکمه Home روی کنترل را فشار دهید.
  • سپس Setup را بزنید و Support را انتخاب نمایید.
  • در صورتی که تلویزیون هوشمند نیست، دکمه Menu روی کنترل فشار دهید.
  • گزینه Customer Support را انتخاب نمایید و به بخش Service/Product Info بروید.
  • در این بخش می‌توانید مدل و مشخصات دستگاه را در مقابل عبارت Type/Model ببینید.
پیدا کردن شماره مدل تلویزیون

این مقاله را از دست ندهید: آموزش پاک کردن حافظه تلویزیون ال جی

دانلود نسخه بروزرسانی شده:

  • در ادامه روند آپدیت کردن تلویزیون ال جی، می‌بایست به سایت ال جی مراجعه کرده و در بخش پشتیبانی و نرم افزار، مدل تلویزیون را جستجو نمایید.
دانلود نسخه بروزرسانی شده تلویزیون
  • پس از مشاهده مدل تلویزیون، روی تب Drivers and Software کلیک نمایید و آخرین نسخه آپدیت فریمور تلویزیون را به صورت فایل فشرده دانلود کنید.
دانلود نسخه بروزرسانی شده
  • در ادامه فلش USB را به کامپیوتر یا لپ تاپ خود وصل کرده (پیش از این کار فلش خود را پاک نمایید یا فرمت کنید) و یک پوشه به نام LG DTV بسازید.
  • در ادامه محتوایات فایل فشرده را انتخاب کنید و در درون پوشه‌ای که درست کرده‌اید (پوشه LG DTV) کپی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: اندروید باکس چیست؟

آموزش بروزرسانی تلویزیون ال جی با اینترنت

بروز رسانی تلویزیون ال جی با اینترنت، کمی ساده‌تر است، زیرا نیازی به نقل و انتقال فایل توسط فلش ندارد و این کار توسط اینترنت خود دستگاه انجام می‌شود.

  • برای این منظور دکمه Home/Smart موجود بر روی ریموت کنترل را فشار دهید.
  • تنظیمات یا Settings را انتخاب نمایید.
  • پس از این کار، آیکون تنظیمات در بالای صفحه و سمت راست آن، به شکل یک چرخ دنده قابل مشاهده است.
  • در تنظیمات گزینه All Settings را انتخاب کنید تا به بخش همه تنظیمات دسترسی داشته باشید.
  • در ادامه، بخش General را در سمت چپ منو، جهت آپدیت کردن تلویزیون ال جی برگزینید.
  • تنظیمات به نمایش درآمده را به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه About This TV را مشاهده کنید.
آموزش بروزرسانی تلویزیون ال جی با اینترنت
  • پس از مشاهده این گزینه، آن را انتخاب کنید.
  • با فعال کردن گزینه Allow Automatic Updates امکان آپدیت خودکار برای تلویزیون فراهم خواهد شد.
  • در ادامه Check For Updates را انتخاب کنید تا دستگاه به جستجوی آپدیت بپردازد.
  • با این کار آپدیت کردن تلویزیون ال جی شما به پایان می‌رسد.

ویدئو آموزشی آپدیت تلویزیون الجی

نمایندگی تعمیر تلویزیون

اگر از کاربران تلویزیون های ال جی هستید و در طول روزهای اخیر متوجه بروز اختلالاتی در عملکرد و تصویر دستگاه مورد استفاده‌تان شده‌اید می توانید با مراجعه به نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی، اشکالات پیش آمده در ان را مرتفع سازید. نمایندگی رسمی تعمیر تلویزیون ال جی، ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با انواع تلویزیون اعم از پلاسما، ال سی دی دی، ال ای دی، اولد و … – است. شایان ذکر است در صورتی که به هر دلیل، کاربر امکان حضور درنمایندگی تعمیر تلویزیون را نداشته باشید، می توانید سرویس های مورد نیاز جهت بهسازی عملکرد دستگاه را با استفاده از سرویس در محل ال جی دریافت نمایید. در صورت استفاده از این سرویس، کارشناسان نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی، خود در محل حضور یافته و اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر را بر روی دستگاه پیاده می سازند.

تعمیرات ال جی

تعمیرات ال جی در این مرکز به پشتوانه بهره مندی از حضور «کارشناسان متخصص» و «تجهیزات تخصصی» در بالاترین سطح کیفی انجام می پذیرد. مرکز تعمیرات ال جی با همکاری تیمی از مهندسان و کارشناسان این حوزه و با بهره‌ مندی از پیشرفته ترین ابزارآلات تعمیر، فضایی خلق نموده که در آن می‌توان غالب اختلالات نرم افزاری و سخت افزاری ایجاد شده در دستگاه های این برند را رفع و برطرف نمود.

این مرکز به یُمن بهره‌مندی از تخصص، مهارت، تجربه، دانش و خلاقیت کارشناسان فنی خود توانسته است تا در حوزه فعالیتی خویش، به سطح مطلوبی از ارائه خدمات بپردازد و حتی‌الامکان در بهینه‌سازی، بهبود و ارتقاء کاربردهای تکنولوژی کشور کوشا باشد.‌ واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات ال جی در بخش زیر معرفی شده است.

5/5 (1 امتیاز)