جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

کم نور شدن لامپ تصویر مانیتور ال جی

کم نور شدن لامپ تصویر مانیتور ال جی از آن دست اشکالاتی است که تأثیر بسزایی در کاهش کیفیت و وضوح تصویر صفحه نمایش دارد. دلیل این اتفاق عمدتا ناشی از دو مسئله است. یک آنکه لامپ نئون مورد استفاده در دستگاه، خود ضعیف شده و نیازمند تعمیر است. دوم آنکه مدار تغذیه دستگاه دچار اشکال شده و کار برق‌رسانی را به درستی انجام نمی دهد. همانگونه که می دانید صفحات ال سی دی برای روشن شدن نیاز به یک نور بک گراند دارند که توسط یک لامپ نئون که روی این صفحات مونتاژ شده روشن میشوند.

بنابراین در صورت کم نور شدن لامپ تصویر مانیتور، یا مدار تغذیه ولتاژ این لامپها روی دستگاه خراب شده است و یا آنکه خود لامپها ضعیف شده اند. البته بنابر تجربه عموماً اشکال پیش آمده مربوط به بخش مدار تغذیه است و کمتر ناشی از خود لامپها است. در صورت بروز این اشکال در دستگاه می توان به یکی از مراکز مجاز و استاندارد مراجعه کرد و سرویس های مرتبط با تعمیر کم نور شدن لامپ مانیتور ال جی را دریافت نمود.

مرکز تعمیرات ال جی یکی از مجموعه های پیشرو در تعمیر و بهسازی انواع مانیتور و رفع اشکالات پیش آمده در آنها من جمله تعمیر کم نور شدن لامپ تصویر مانیتور ال جی است که کلیه خدمات خود را به همراه گارانتی و ضمانت ارائه می دارد.

کم نور شدن لامپ تصویر مانیتور ال جی

عیب یابی و تعمیر کم نور شدن لامپ تصویر مانیتور ال جی

در تعمیر کم نور شدن لامپ مانیتور ال جی در صورتی که مطمئن شویم اشکال پیش آمده مربوط به لامپ های ال ای دی یا ال سی دی مانیتور است ابتدا بخش ماژور و صفحات پولاریزه برداشته می شود. در مرحله بعد لامپهای معیوب شناسایی شده و لامپ های سالمی جایگزین آنها می شود. این لامپ ها معمولاً در پشت مانیتور قرار دارند.

توصیه می شود تا زمانی که محل قرار گیری لامپ ها را پیدا نکرده اید اجزای الکتریکی را لمس نکنید زیرا ممکن است به شما شوک وارد شود. در صورتی که مهارت لازم را دارید یک مدل جایگزین برای آنها گرفته و و با لامپهای قدیمی عوض کنید. در غیر اینصورت بهتر است به یکی از مراکز تعمیر مجاز که خدمات مرتبط با تعمیر کم نور شدن لامپ مانیتور ال جی را ارائه می دهند، مراجعه نمایید.

کم نور شدن لامپ تصویر مانیتور ال جی

کم نور شدن لامپ تصویر مانیتور، علاوه بر اینکه ممکن است به دلیل اختلال در های ولتاژ و یا لامپ مانیتور باشد، می تواند به دلیل افت عملکرد فسفر موجود در لامپ مانیتورها نیز باشد. فسفر موجود در لامپCCFL  در LCD ها، ممکن است با گذشت زمان و استهلاک دستگاه، افت کند و اختلالاتی در تصویر ایجاد کند. البته در مواردی، روشن گذاشتن بیش از حد نیز می تواند منجر به ایجاد این مشکل در مانیتور شود.

با بروز این اشکال، اگرچه نور لامپ تصویر مانیتور کاهش می یابد اما میزان مصرف برق دستگاه تغییری نمی کند و همچون روزهای گذشته است. در هر حال تشخیص دلیل اشکال پیش آمده نیاز به بررسی دستگاه و طی روند عیب یابی دارد. از این رو توصیه می شود از دستکارهای خودسرانه خودداری ورزید و جهت رفع این اشکال به یکی از مراکز مجاز که ارائه دهنده خدمات و سرویس های مرتبط با تعمیر کم نور شدن لامپ مانیتور ال جی هستند مراجعه نمایید.

پیشگیری از کم نور شدن لامپ تصویر مانیتور ال جی

در هر مسئله ای پیشگیری بهتر از درمان است. در ارتباط با مشکل کم نور شدن لامپ تصویر نیز بهتر است اقدامات مورد نیاز جهت پیشگیری از این اشکال را همیشه مدنظر داشت و بر روی دستگاه اعمال کرد. توجه به این موارد از بروز خرابی پیگشیری کرده و ما را از سرویس های مرتبط با تعمیر کم نور شدن لامپ تصویر مانیتور ال جی بی نیاز می سازد. اما روش های پیشگیری از این اشکال:

  • از اول شروع کار مانیتور، نور آن را از طریق تنظیمات کاهش دهید.
  • راه دوم، کاهش کنتراست تصویر در کنار کم کردن نور پس زمینه ی دستگاه می باشد. با این کار، کمک بسیاری به افزایش عمر تصویر مانیتور خود کرده‌ اید.

نمایندگی ال جی و واحدهای تعمیرات ال جی

 نمایندگی ال جی در ایران با تکیه بر دانش و تخصص کارشناسان زبده و ماهر خویش در تلاش است تا تخصصی ترین خدمات حوزه سخت افزار و پشتیبانی فنی تجهیزات را به مشتریان، همکاران و هموطنان گرامی ارائه نماید. بدین منظور کارشناسان این مرکز، طی دوره‌های تخصصی و حرفه‌ای، گزینش شده‌اند و بر ساختار نرم افزاری و سخت افزاری تمامی دستگاه های ال جی آشنایی و تسلط دارند.

با توجه به گستردگی خدمات ارائه شده در نمایندگی ال جی، توجه، دقت و تمرکز بر خدمات ارائه شده، جز با ایجاد واحدهای تخصصی امکان‌پذیر نبوده است. در مرکز تعمیرات ال جی خدمات تخصصی مرتبط با هر محصول صرفاً در پارت مخصوص به همان محصول ارائه می‌گردد. شما کاربران گرامی بسته به نوع دستگاه خویش، پس از ورود به نمایندگی ال جی به واحد مربوطه راهنمایی شده و خدمات تخصصی مورد نیاز خویش را دریافت می‌کنید. واحدهای تعمیرات ال جی در بخش زیر معرفی می گردند.

تعمیر مانیتور ال جی

تعمیرات مانیتور ال جی یکی از خدمات تخصصی ارائه شده در نمایندگی ال جی است که به پشتوانه مهارت و تخصص کارشناسان حاضر در این مرکز در بالاترین سطح کیفی انجام می پذیرد. با وجود تجهیزات پیشرفته و هوشمند در مرکز تعمیرات مانیتور ال جی امکان تعمیر، ترمیم و تعویض تمامی قطعات مانیتورهای ال جی فراهم شده است. مهندسان و کارشناسان نمایندگی ال جی با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته، قادر به رفع و حل تمامی مشکلات و نواقص ایجاد شده در تمامی مانیتورهای ال جی از جمله تعمیر کم نور شدن لامپ تصویر مانیتور ال جی هستند.

مرکز تعمیرات مانیتور lg یکی از مجموعه های پیشرو در ارائه خدمات تخصصی مرتبط با تعمیر و بازیابی این دستگاه است که در حوزه کاری خویش (به سبب همکاری با اساتید این حوزه و استفاده از تجهیزات پیشرفته) بدل به انتخاب نخست بسیاری از کاربران گشته است.

امتیاز شما به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید