جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آموزش مرحله به مرحله تعویض ال سی دی لپ تاپ ال جی

این موضوع که آیا هر گونه شکستگی در صفحه نمایش لپ تاپ ال چی منجر به تعویض ال سی دی لپ تاپ ال جی می شود یا خیر، نیاز به بررسی دستگاه توسط کارشناسان و تعیین سطح شکستگی صفحه نمایش دارد. تعویض ال سی دی لپ تاپ ال جی یکی از خدمات تخصصی ارائه شده در مرکز تعمیرات لپ تاپ ال جی است که توسط کارشناسان زبده این مرکز و با استفاده از تخصصی ترین تجهیزات این حوزه انجام می پذیرد.

کاربرانی که با مشکل شکستگی ال سی دی مواجه شده اند می توانند در مرکز تعمیرات لپ تاپ LG حضور یابند و پس از مراجعه به پارت تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ ال جی، نسبت به تعویض این قطعه اقدام نمایند. تعویض ال سی دی لپ تاپ ال جی در این مرکز، صرفاً پس از عیب یابی صحیح دستگاه، تعیین توع شکستگی (ال سی دی و یا گلس دستگاه) و مواردی از این دست انجام می پذیرد. تعویض ال سی دی لپ تاپ ال جی، با استفاده از صفحات اورجینال شرکتی –که به صورت جداگانه خریداری شده و یا از اوراق سایر دستگاههای معیوب تهیه شده اند- انجام می پذیرد.

آموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ ال جی

تعمیر ال سی دی لپ تاپ ال جی

تعمیر ال سی دی لپ تاپ ال جی یکی از خدمات ارائه شده در نمایندگی ال جی است که با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و به دست زبده ترین کارشناسان انجام می پذیرد. کارشناسان ما در مرکز تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ ال جی در گام نخست اقدام به بررسی دستگاه جهت تشخیص علت خرابی و اشکال پیش آمده می نمایند و در مرحله بعد بسته به نوع ایراد اقدام به تعویض و یا تعمیر ال سی دی لپ تاپ ال جی می کنند. عموماً تشخیص اینکه ال سی دی لپ تاپ نیاز به تعویض کامل یا تعمیر جزیی دارد با استفاده از یک مانیتور خارجی صورت می گیرد.

برای این کار می توان لپتاپ را به یک مانیتور خارجی از طریق پورت VGA لپتاپ متصل کرد. اگر لپتاپ شروع به کار کرد و مانیتور وصل شده به آن روشن شد بدان معناست که مشکل تنها مربوط به صفحه نمایش است و بنابراین باید صفحه نمایش را با LCD جدید جایگزین کرد. اگر صفحه نمایش لپتاپ مشکی باقی ماند و یک تصویر کم‌نور در LCD لپتاپ مشاهده شد ممکن است اینورتر لپتاپ خراب باشد که به آسانی قابل جایگزین است. اگر خطوط مواج در صفحه نمایش خارجی نشان داده می‌شود احتمالا مشکل مربوط به مادربرد ‌باشد. اشکالات و سرویس های مربوط به ال سی دی می بایست توسط متخصصان و تعمیرکاران این حوزه  انجام شود و تا زمانی که مشکل رفع نشود صفحه نمایش کار نمی‌کند.

مراحل تعویض ال سی دی لپ تاپ ال جی

نیاز به تعویض ال سی دی لپ تاپ ال جی عمدتاً ناشی از آسیب دیدگی و شکستگی بخش هایی از آن است بنابراین بهتر است پیش از هر چیز احتیاط های لازم در زمان جابجایی و کار با این دستگاه رعایت شود. در هر حال اگر به هر دلیل ال سی دی لپ تاپ شما دچار شکستگی شده و نیاز به تعویض دارد می توانید با انجام مرحله به مرحلۀ دستورالعمل زیر آنرا تعویض نمایید. توجه داشته باشید که انجام این مراحل بهتر است توسط کارشناسان تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ ال جی انجام شود و کاربران عادی از انجام این کار خودداری نمایند.

اقدام به تعمیر ال سی دی لپ تاپ ال جی بی هیچ تخصص و تجربه ای، نه تنها ممکن است اشکال پیش آمده را مرتفع نکند بلکه احتمالاً به دلیل دستکاری های ناشیانه اشکالات بیشتری را در دستگاه بوجود خواهد آورد. شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به سایر بخش های این وب سایت مقالاتی از این دست را دریافت و مشاهده نمایید. مقالات مذکور توسط تیم کارشناسی مرکز تعمیرات لپ تاپ ال جی گردآوری و تدوین گشته اند. جهت تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ ‌ ال جی مراحل زیر را دنبال نمایید:

ابزار مورد نیاز:

  1. پک پیچ گوشتی دارای چندین سایز پیچ گوشتی باشد.
  2. تعدادی تیغه یا صفحه فلزی و لاستیکی نازک. (وجود این صفحات برای برداشتن قاب دور ال سی دی یا قاب دور ال ای دی ( قاب LCD ) ضروری است.

مرحله نخست: برداشتن قاب ال سی دی

  • برداشتن باطری و کشیدن آداپتور
  • بررسی دقیق صفحه نمایش جهت جداسازی قاب لپ تاپ. در برخی از لپ تاپ ها دو بالشتک در بالا قرار دارد که ال سی دی لپ تاپ را نگه می دارند. نیاز است که حفاظ پلاستیکی روی این لپ تاپ ها را خارج کرده و سپس پیچ زیر آنها باز شود.
  • باز کردن پیچ و باز کردن شیار بین دو قاب ال سی دی به منظور تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ ال جی.
  • پیک را در راستای قاب ال سی دی لپ تاپ بالا ببرید تا تمام اتصالات قاب لپ تاپ از هم باز گردد.

توجه نمایید که خارج ساختن قاب لپ تاپ راه های متعدد دارد و شما کاربران گرامی می بایست این کار را پس از بررسی دقیق دستگاه انجام دهید. برای مثال ممکن است لپ تاپ شما دارای پیچ صفحه نمایش نباشد و یا در حالتی دیگر قاب ال سی دی شما با ضربه ای کوچک بر روی آن باز شود یا اینکه با یک پیک کوچک به سادگی باز شود و نیاز به باز کردن پیچ نداشته باشد. پس بهتر است پیش از هر چیز لپ تاپ خود را به درستی بررسی کرده و دستورالعمل لازم را پیدا کنید. جهت این کار می توانید با مراجعه به سایت کمپانی سازنده لپ تاپ خویش از پیچ ها و نحوه باز کردن آن مطلع شوید.

مرحله دوم: برداشتن پنل LCD شکسته از روی لپ تاپ

  • برداشتن تمامی پیچ های نگهدارنده لپ تاپ
  • قطع کردن تمامی کابل هایی که از ال سی دی لپ تاپ به مادر برد لپ تاپ وصل شده اند.

نکته: اگر سال تولید لپ تاپ یا نوت بوک شما از ۲۰۱۰ است و دارای ال سی دی و بک لایت است بر روی برد لپ تاپ دو کابل وجود دارد لیکن ال سی دی لپ تاپ های تولیدی پس از ۲۰۱۰ دارای یک کابل است. در صورتی که قصد خرید یک ال سی دی جدید برای دستگاه خود را دارید در این زمان می توانید با مشاهده برچسب های کارخانه مدل کامل ال سی دی لپ تاپ خود را پیدا کنید و یک نمونه از آن خریداری کنید.

مرحله سوم : نصب ال سی دی جدید

  • لپ تاپ خریداری شده را باز نمایید و مطمئن شوید که با LCD قبلی لپ تاپ یکی است.
  • در صورت همانندی دو ال سی دی، ال سی دی لپ تاپ شما آماده وصل است.
  • کابل تصویر را به ال سی دی جدید لپ تاپ وصل کنید و مطمئن شوید که LCD نو لپ تاپ در جای جدید خود کامل قرار گرفته است.
  • در صورت نیاز به دریافت تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ ال جی می توانید به نمایندگی LG مراجعه کرده و دستگاه خویش را به پارت تعمیر ال سی دی لپ تاپ تحویل دهید. کارشناسان این بخش تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر و تعویض صفحه نمایش لپ تاپ ال جی را بر روی دستگاه شما اعمال خواهند کرد. شایان ذکر است تمامی سرویس ها و خدمات ارائه شده در این مرکز مشمول گارانتی و ضمانت است.

مرحله چهارم : تست ال سی دی جدید لپ تاپ و جاانداختن قابل

  • جا انداختن کابل برق و باتری
  • تست LCD جدید لپ تاپ و اطمینان از صحت اتصال ال سی دی به دستگاه
  • جا زدن قاب دور ال سی دی و بستن پیچ های قاب ال سی دی
  • آماده شدن دستگاه جهت شروع به کار

نمایندگی ال جی و واحدهای تعمیرات ال جی

نمایندگی ال جی با توجه به گستردگی محصولات این کمپانی در سطح کشور تمامی تلاش خود را به کاربسته تا با همکاری جمعی از مهندسان زبده و کارآمد به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات در زمینه فروش و تعمیر محصولات ال جی بپردازد. نمایندگی ال جی در بخش «فروش» به عرضه تمامی تولیدات این کمپانی و در بخش «خدمات پس از فروش» به ارائه تمامی خدمات تخصصی تعمیر و بازسازی محصولات ال جی نظیر خدمات مرتبط با تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ ال جی می‌پردازد.

کلیه خدمات ارائه شده در این مرکز با همکاری کارشناسانی صورت می‌گیرد که دارای تخصص فنی و نظری در حوزه فعالیت خویش می‌باشند. صبر و حوصله‌‌ی کارشناسان این مجموعه در حین کار و ارائه‌ی راهنمایی‌های مورد نیاز به مشتریان گرامی، از جمله دلایل محبوبیت و موفقیت نمایندگی ال جی در امر خدمات‌رسانی است. جهت آشنایی هر چه بیشتر با خدمات ارائه شده در این مرکز به بخش زیر مراجعه نمایید. در بخش زیر واحدهای تعمیرات ال جی و خدمات ارائه شده در هر یک از آنها به تفصیل معرفی شده است.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش های وب سایت قابل پیگیری است.

5/5 (1 امتیاز)