جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر فن یخچال ال جی

تعمیر فن یخچال ال جی، اگر درست انجام شود، می تواند بسیاری از مشکلات این دستگاه را برطرف کند. اما فن دقیقا در کدام قسمت یخچال نصب شده و چطور ترمیم می شود؟ در ادامه این مقاله با نحوه عیب یابی و تعمیر فن یخچال lg آشنا می شوید که با توجه با ساختار مشابه یخچال ها، برای دیگر برندها نیز قابل تعمیم است.

قطعه ای که در سه مدل تولید شده و در تنظیم دما و هوای یخچال نقش دارد. اگر فن از کار بیفتد یا درست کار نکند، یخچال دچار ایراداتی می شود که در ادامه آنها را مفصلا معرفی می کنیم. لازم به ذکر است که تکنسین های تعمیر یخچال در نمایندگی ال جی مرکز سخت افزار ایران، برای ارائه تخصصی ترین خدمات در این زمینه، کنار شما هستند.  

تعمیر فن یخچال ال جی

 دلایل خرابی فن یخچال

فن یخچال معمولا به دلایلی همچون ضربه، نوسانات برق و گرد و غبار آسیب می بیند. جدای از این مورد، باید بدانید که فن یخچال یک وسیله‌ مصرفی است و به مرور زمان، توانایی عملکردی اش را از دست می دهد. به همین دلیل توصیه می شود که در سرویس یخچال، فن بررسی شده و در صورت نیاز، تعویض گردد. معمولا نوع آسیب دیدگی به گونه ای است که امکان تعمیر فن یخچال ال جی و سایر برندها وجود ندارد. با این حال همکاران ما در نمایندگی تعمیر یخچال lg، تلاش می کنند که تا حد امکان، این قطعه را تعمیر کرده و از تعویض آن جلوگیری نمایند.

علائم خرابی فن یخچال

مهم ترین نشانه آسیب دیدگی فن، کار کردن پر سر و صدای آن است. در این حالت صدای فن بسیار زیاد بوده و برای شما آزار دهنده است. بالا رفتن دمای یخچال و فریزر به صورت همزمان و کاهش سرما هم می تواند نشان دهنده خرابی یا از کار افتادن فن باشد.

اگر متوجه شدید که موتور یخچال شما مدام داغ می شود، بد نیست سری به فن زده و از سالم بودن آن مطمئن شوید. همچنین کاهش سرمای داخل یخچال و خنک نبودن آن به اندازه کافی هم گاهی ناشی از آسیب دیدگی فن است. بهتر است برای عیب یابی یخچال و تعمیر فن یخچال ال جی در هریک از این موارد، از تعمیرکاران مجرب کمک بگیرید.

وظیفه فن یخچال فریز ال جی

وظیفه فن یخچال فریز ال جی بسیار مهم و حیاتی است. به همین دلیل است که تعمیر فن یخچال ال جی جزء خدمات اصلی واحد تعمیرات یخچال ال جی است. وظیفه فن یخچال جابه جایی هوا است. به صورتی که هوای گرم را از بین می برد و باعث خنک سازی می شود و منجر به گردش هوای خنک در یخچال می شود.

اگر بخواهیم بیشتر توضیح بدهیم باید بگوییم که فن موجود در اواپراتور یخچال وظیفه عبور هوا را از اواپراتور دارد؛ هوای داخل یخچال را سرد می کند، در صورت خرابی و معیوب شدن این فن هوای درون یخچال فریزر گرم می‌شود و دمای بالایی در درون یخچال و فریزر جریان پیدا می کند. اگر فن یخچال فریزر عملکرد مناسبی داشته باشد، یخچال فریزر به آرامی و بدون صدا کار می‌کند، اما اگر عملکرد فن یخچال دچار مشکل شده باشد، در طول روز یا هنگام شب صداهای ناهنجار و آزاردهنده ای از یخچال فریزر به گوش می‌رسد. در چنین شرایطی با نمایندگی رسمی ال جی تماس بگیرید و از واحد تعمیرات ال جی کمک بخواهید.

نحوه تعمیر فن یخچال ال جی

اگر فن یخچال معیوب شده باشد، یخچال تولید سرما نخواهد داشت؛ در نتیجه دمای یخچال بالا می رود. برای اطمینان از سلامتی فن یخچال ال جی، برق یخچال را قطع می کنیم و ولتاژ 220 به فن وصل می کنیم؛ عکس العمل فن در این وضعیت به دو شکل است؛ یا فن شروع به کار می کند که نشان از برق رسانی درست به فن است.

در صورتی که فن شروع به کار نکرد و ولتاژ صفر را نشان داد، به این معنی است که معیوب شده است و نیاز به تعمیر فن یخچال ال جی داریم. با این حال هرگز توصیه نمی کنیم که برای تعمیر فن شخصا وارد عمل شوید. با توجه به انواع مختلف فن که در یخچال های امروزی موجود هستند، باید از تعمیرکاران واحد تعمیر فریز ال جی کمک بخواهید تا مشکل را به درستی ریشه یابی و رفع کنند.

انواع فن یخچال

فن داخلی

فن داخلی وظیفه دارد هوای داخل یخچال را به دمای مناسب برساند و هوای گرم را تبدیل به هوای سرد کند و هوای خنک را در یخچال جریان دهد. این فن منجر بهبود خنک کنندگی درون یخچال و دمای مناسب به درون یخچال می شود و همچنین فرآیند انجماد را بسیار سریعتر انجام می دهد.

فن اپراتور (تبخیر)

این فن وظیفه جریان گردش هوا در سیم پیچی ها را بر عهده دارد و معروف به فن اپراتور است؛ وقتی کمپرسور کار می کند اگر از ناحیه فریزر صدای ناهنجار به گوش برسد، مشکل در موتور فن تبخیر است. همچنین در این حالت فرایند خنک شدن یخچال و یخ سازی در یخچال زمان بیشتری را نیاز دارد.

فن کمپرسور

فن کمپرسور در قسمت پشت یخچال تعبیه شده است و در کنار کمپرسور قرار دارد. وظیفه آن خنک کردن کمپرسور یخچال است. فن کمپرسور هوای خنک را از طریق کویل های بیرونی وارد می کند و هوا را در اطراف کویل یخچال قرار می‌دهد.

نمایندگی مجاز ال جی

نمایندگی مجاز ال جی در خدمت تمام کاربران و مشتریان عزیز است. این نمایندگی به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است و صفر تا صد خدمات در بخش فروش، پس از فروش و تعمیرات ال جی را به کاربران ارائه می دهد. این نمایندگی امکانات و تسهیلات فراوانی در اختیار کاربران خود قرار داده است. هر کاربر با توجه به نیاز خود می تواند از این امکانات استفاده کند. تمامی سرویس ها همراه با ارائه ضمانت نامه های کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

5/5 (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید