جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چرا یخساز یخچال کار نمی‌کند؟

امروز غالب یخچال‌ها قابلیت تولید یخ –هرچند به میزان محدود- را دارند. تولید یخ در یخچال‌های قدیمی با کمک کاربر انجام می‌شد. بدین صورت که کاربر می‌بایست قالب‌های موجود در یخچال را پر از آب می‌کرد و منتظر یخ زدن آنها می‌ماند. اما این قابلیت در یخچال‌های جدید دیگر نیازی به همکاری و حضور کاربر ندارد و یخچال به صورت اتوماتیک، یخ‌‌های قالبی را تولید و در محفظه مخصوص یخ قرار می‌دهد. هر چند تولید یخ در یخچال‌ها دیگر بدل به یک قابلیت اتوماتیک شده است اما در این بخش از دستگاه نیز همچنان امکان بروز خرابی وجود دارد. خوشبختانه عموم خرابی‌های پیش آمده در یخساز و علل کار نکردن یخساز یخچال ها، به راحتی -و حتی گاه توسط کاربر عادی- قابل تعمیر است و نیازی به حضور تعمیرکار ندارد.

درصورتی که یخساز یخچال شما نیز در طول روزهای اخیر دچار اختلال و خرابی در عملکرد گشته است و شما را درگیر این پرسش کرده که «چرا یخساز یخچال کار نمی کند؟» می‌توانید با دنبال کردن بخش‌های آتی روش عیب یابی و تعمیر آن را بیاموزید. با توجه به اینکه سازوکار غالب یخ‌سازها شبیه به هم است، روش‌های ارائه شده در بخش‌های بعد می‌تواند برای غالب یخچال ها و تعمیر کار نکردن یخساز یخچال‌ ها مورد استفاده قرار گیرد.

چرا یخ ساز یخچال کار نمی‌کند؟

علل کار نکردن یخساز یخچال

کار نکردن یخساز یخچال می‌تواند علل متعددی داشته باشد که در این بخش به برخی از آنها اشاره شده و راهکارهای موجود جهت تعمیر آنها شرح داده خواهد شد. در صورتی که یخ در درون قالب‌ها باشد، بدین‌معناست که یخ‌ساز دریافت‌کننده آب است و مشکلی با منبع آب ندارد. با این وجود احتمالاً مشکلی از نظر مکانیکی یا الکتریکی وجود دارد.

رفع ایراد تأمین آب

  • در صورتی یخساز یخچال‌تان هیچ یخی تولید نمی‌کند یا قالب‌های یخ آن کوچک‌تر از حد معمول است، احتمالاً مشکلی در بخش تأمین آب آن وجود دارد. به عبارتی دیگر آب موجود در لوله به علتی مسدود شده یا یخ زده است.

روش تعمیر: برای تعمیر و رفع این اشکال ابتدا یخچال را به جلو کشیده و از برق در آورید. جای شیر آب را پیدا کنید. (شیر آب معمولاً زیر سینک یا پشت یخچال است). شیر آب را ببندید. با یک ظرف، آب گرم را روی خط آب بریزید. روش دیگری که می‌توان برای تعمیر این مشکل استفاده کرد آن است که با یک سشوار لوله آب را باز کنید یا اینکه بگذارید یخچال برای حدود دو ساعت خاموش بماند. در ادامه دوشاخه یخچال را به پریز بزنید و به صدای پر شدن قالب یخ با آب گوش کنید. در صورتی که علت گرفتگی مربوط به جای دیگری باشد بهتر است با مرکز تعمیرات یخچال تماس بگیرید و درخواست اعزام تعمیرکار نمایید.

یخ زدگی فیلتر یخچال

  • یکی دیگر از علل کار نکردن یخساز یخچال، یخ زدن فیلتر یخچال است.

روش تعمیر: برای رفع این مشکل می‌بایست فیلتر آب تعویض گردد. فیلتر یخ‌سازها عموما در درون یخچال هستند.

بررسی روشن بودن یخ ساز

  • ممکن است در زمان جابجایی مواد موجود در فریزر، به ناگاه با بخش یخساز برخورد کرده باشید و با جابجایی آن، فرآیند تولید یخ آن را متوقف کرده باشید.

روش تعمیر: برای تعمیر این مشکل کافی است بازوی کنترل را جابجا کرده و آن را به پایین بکشید و یا در موقعیت مناسبش قرار دهید.

ایراد در موتور یخچال

  • در صورتی که بازوی کنترل یخساز در جای خود (پایین) باشد و قالب با یخ پر شده باشد، احتمالا مشکل پیش آمده مربوط به موتور، گیربکس یا اتصالات الکتریکی است.

روش تعمیر: برای تعمیر ابتدا از جاگیری صحیح اتصالات الکتریکی مطمئن شوید. برای این کار، یخچال را از دیوار فاصله دهید، شیر منبع آب را قطع نمایید و دوشاخه آن را از پریز برق در بکشید. جای اتصالات را داخل فریزر پیدا کنید. اتصالات را خارج کرده و مجدداً سر جای خود قرار دهید تا از وصل شدن صحیح آنها مطمئن شوید. در ادامه برق یخچال را وصل کنید و حالت خاموش را برای بازوی کنترل انتخاب کنید. بازوی کنترل را دوباره به پایین برگردانید. به مدت ۱۰ ثانیه منتظر بمانید تا سلنوئید کار خود را آغاز کرده و قالب را با آب پر کند. به مدت سه تا چهار ساعت صبر کنید تا یخ درست شود. پس از این زمان بررسی نمایید که آیا یخ خارج می‌شود یا خیر. در صورت خارج نشدن یخ، احتمالاً نیاز به  تعویض موتور یا گیربکس (جعبه دنده) باشد.

بررسی تنظیمات یخساز

  • در صورتی که یخ‌های تولید شده بسیار بزرگ و یا کوچک هستند احتمالاً اشکالی در تنظیمات یخ‌ساز به وجود آمده است.

روش تعمیر: برای رفع این مشکل که سبب کار نکردن یخساز شده است، باید میزان آبی که در قالب یخ در هر بار پر می‌شود، تنظیم شود. برای این کار ابتدا پوشش یخساز را بردارید. در این مرحله می‌بایست صفحه‌ی سفید موجود در جلویی‌ترین قسمت یخ‌ساز کشیده شود. در صورتی که برای این کار با مشکل مواجه شدید، می‌توانید از یک پیچ‌گوشتی تخت استفاده نمایید. با کشیده شدن صفحه سفید، پیچ و مهره‌ای را خواهید دید که در کنار آنها نشانه‌های مثبت و منفی درج شده است. کنترل میزان آب توسط همین بخش انجام می‌شود. برای کاهش میزان آب در هربار می‌بایست پیچ را به داخل (به سمت علامت منفی) بچرخانید.  جهت افزایش آب هم می‌توان پیچ را به سمت علامت مثبت چرخاند.

تعمیر یخچال در محل و منزل

در صورتی که راهکارهای ارائه شده در بخش‌های فوق برای حل مشکل کار نکردن یخساز یخچال مؤثر نبود، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات یخچال ال جی تماس گرفته و درخواست خود مبنی بر نیاز به حضور کارشناس تعمیر را ثبت نمایید. پس از تماس شما، کارشناسان تعمیر در محل مورد نظر حضور یافته و اشکال کار نکردن یخساز یخچال را برطرف می‌نمایند. توصیه می‌شود در زمان حضور کارشناس نوع اشکال پیش آمده در دستگاه، دستکاری‌های احتمالی و دلیل بروز اشکال را با وی در میان بگذارید. شایان ذکر است کلیه خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات یخچال مشمول گارانتی و ضمانت است.

تعمیرات یخچال ال جی

تعمیرات یخچال ال جی یکی دیگر از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده توسط کارشناسان بخش لوازم خانگی ال جی که توسط تیمی از زبده ترین کارشناسان و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات این حوره انجام می پذیرد. رایج ترین اشکالات یخچال های ال جی نظیر داشتن صداهای غیرطبیعی، پاره شدن واشر درب یخچال فریزر ال جی، درست کار نکردن یخساز یخچال ال جی، مصرف کردن زیاد برق توسط یخچال ال جی، کار نکردن کمپرسور یخچال ال جی، یخ زدگی یخچال ال جی، نبود آب در مخزن یخچال ال جی و … توسط کارشناسان مرکز تعمیرات یخچال ال جی در کمترین زمان ممکن و به بهترین شکل ممکن مرتفع می گردند.

تعمیرات لوازم خانگی ال جی

مرکز تعمیر لوازم خانگی ال جی با فراهم آوردن فضایی مجهز و پیشرفته در تلاش است تا تخصصی ترین خدمات مرتبط با بهسازی، ارتقاء، ترمیم، تعمیر و سرویس لوازم خانگی ال جی را به دارندگان این دستگاه ارائه نماید. این مرکز، در حال حاضر، تیمی از زبده ترین و خبره ترین کارشناسان و مهندسان را به همکاری فراخوانده است و پیشرفته ترین تجهیزات مورد نیاز را در اختیار آنان نهاده است و از این راهرو توانسته است تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر لوازم خانگی ال جی را به مراجعان خویش ارائه نماید.

نمایندگی تعمیرات ال جی

تعمیراتِ ال جیِ ارائه شده در این مرکز دربردارنده تمامی خدمات تعمیری است که به هر شکل با یکی از محصولات ال جی مرتبط باشد، به عبارت دیگر کارشناسان مرکز تعمیرات ال جی، ارائه‌دهندۀ تمامی خدمات مرتبط با ترمیم، بازسازی و تعمیر محصولات ال جی نظیر مانیتور، کولرگازی، تلویزیون، لپ‌تاپ، تبلت و موبایل ال جی هستند. خدمات تعمیرِ تمامیِ دستگاه‌های مذکور به دست کارشناسان زبدۀ این کار و با با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین تجهیزات تخصصی در زمینه تعمیر هر محصول انجام می‌پذیرد. کارشناسان ما در بخش‌ها و پارت‌های تخصصی متعدد و با استفاده از ابزار تخصصی تعمیر در حال کار بر روی هر یک از دستگاه‌های ال جی هستند تا پس از عیب‌یابی صحیح هر دستگاه، اقدامات مورد نیاز جهت ترمیم و ریکاوری آن را انجام دهند. واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات ال جی در بخش زیر معرفی شده است.

نمایندگی ال جی

نمایندگی ال جی با توجه به گستردگی محصولات این کمپانی در سطح کشور تمامی تلاش خود را به کاربسته تا با همکاری جمعی از مهندسان مجرب و متعهد به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات در زمینه فروش و تعمیر محصولات ال جی بپردازد. تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز با همکاری کارشناسانی صورت می‌گیرد که دارای تخصص فنی و نظری در حوزه فعالیت خویش می‌باشند. نمایندگی ال جی در بخش «فروش» به عرضه تمامی تولیدات این کمپانی و در بخش «خدمات پس از فروش» به ارائه تمامی خدمات تخصصی تعمیر و بازسازی محصولات ال جی می ‌پردازد.

5/5 (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید