جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

علت قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی در حالیکه صدا دارد، چیست؟

قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی در حالیکه سیستم پخش صدای آن هنوز فعال است، اشکالی است که غالباً در مدل های سری LN ال جی بروز می یابد. این اشکال به ویژه در دستگاه هایی بیشتر است که از مبادی غیررسمی کشور و به صورت قاچاق وارد می شوند. دستگاه هایی که در میان عموم، با نام تلویزیون های بانه ای از آنها یاد می شود. در هر حال اشکال قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی به دلیل ایراد در بخش بک لایت تلویزیون است و یک ضعف کارخانه ای بشمار می آید.

قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی در حالیکه صدا دارد

بررسی علت قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی

در صورتی که تلویزیون ال جی شما دچار مشکل قطعی تصویر شده است، علت بروز این اشکال را باید در قطعاتی جستجو کرد که به نحوی در تولید تصویر دخیل هستند. اگر تلویزیون شما تصویر ندارد اما صدا دارد، این به معنای آن است که تنها بخش‌های دخیل در تصویر دچار اشکال شده‌اند و تلویزیون در بخش صدا مشکلی ندارد. برای مثال اگر تلویزیون LED شما تصویر دارد اما صدا ندارد، ممکن است این اشکال به دلیل وجود خرابی در نور پس زمینه ایجاد شده باشد.

همانگونه که می‌دانید در تلویزیون های ال ای دی، نوری از پشت به صفحه نمایش تلویزیون تابیده می شود و باعث می شود که تصویر در نمایشگر تلویزیون قابل دیدن شود. حال در صورتی که لامپ های ال ای دی تلویزیون دچار خرابی گردند، تصویر دستگاه نیز دچار خرابی می‌شود. در این حالت اگر چه تصویر تلویزیون قطع شده است اما تلویزیون صدا دارد و سایر کارکردهای آن به صورت عادی انجام می‌شود. با توجه به این توضیحات می‌توان نتیجه گرفت که قطعی تصویر در غالب موارد به دلیل خرابی بک لایت (در تلویزیون های LCD، LED و…) اتفاق می‌افتد.

تلویزیون های ال جی با بیشترین میزان قطعی تصویر تلویزیون

تجربه کارشناسان تعمیرات تلویزیون نشان داده که در میان تلویزیون‌های ال جی، برخی از سری‌های تولیدی، بیشتر دچار این اشکال یعنی قعطی در تصویر می‌گردند. در میان تلویزیون های ال جی مدل هایی مانند LN ، LB ، LY ، LS بیشتر از دیگر دستگاه‌ها دچار این ایراد می شوند. خرابی قطعی تصویر تلویزیون در این دستگاه‌ها به اشکال مختلفی خود را نشان می‌دهد که عبارت است از:

خرابی و قطعی تصویر در سری LN تلویزیون ال جی

علتی که در این مدل تلویزیونها سبب قطعی تصویر گردد، اتصالی کوتاه لامپ است. این اتصالی کوتاه در نهایت سبب تاریکی و قطع شدن تصویر تلویزیون می‌گردد. با قطع شدن اولین لامپ مدارات سری جریان در مدار بک لایت قطع می شود. پس از این اتفاق، تصویر در یک لحظه روشن شده و چشمک می زند و مجددا قطع می‌گردد.

خرابی و قطعی تصویر سری LB تلویزیون ال جی

خرابی در این مدل شباهت زیادی به سری LN دارد با این تفاوت که لامپ های استفاده شده در این مدل بیشتر دچار اتصالی کوتاه می شوند. اتصالی پیش امده سبب خاموش شدن لامپ می‌گردد و در نهایت موجب می‌شود که بقیه لامپ ها روشن بمانند و لکه تاریکی در تصویر دیده شود.

رفع مشکل قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی

خرابی و قطعی تصویر سری LY تلویزیون ال جی

ساختار این مدل تلویزیون بسیار شبیه به سری LB است. با این وجود ورودی این مدل به بخش تعمیرات تلویزیون به دلیل قطعی تصویر بسیار کمتر از سری LB است.

خرابی و قطعی تصویر سری LS تلویزیون ال جی

بک لایت بکاررفته در این مدل تلویزیون از نوع یکطرفه است. لامپ‌های بک لایت در دسته های 20 عددی تفکیک شده و کنترل هر یک از آنها توسط یک مدار انجام می‌شود. مشکل قطعی تصویر در این مدل تلویزیون‌ها عمدتاً به صورت زمانی است و برای مثال بعد از چند دقیقه کار کردن اتفاق می‌افتد. یعنی تلویزیون چند دقیقه درست کار می‌کند و بعد از آن به سبب قطعی نور بک لایت، تصویر تلویزیون نیز قطع می‌شود.

قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی با وجود پخش صدا و راه حل

اشکال قطع شدن تصویر در تلویزیون های ال جی بیشتر در سری LN پدید می آید؛ این ایراد بیشتر ناشی از ضعف دستگاه در بخش بک لایت و برد پاور است که در نهایت منجر به سوختن لامپ های ال ای دی این دستگاه ها می شود. آن دسته از تلویزیون های سری LN که دچار چنین ایرادی می گردند نیاز به اِعمال تغییراتی در بخش برد پاور تلویزیون دارند تا مشکل آنها برطرف شود؛

تعمیر برد پاور سبب می گردد تا خرابی پدید آمده مجدداً تکرار نشود. دارندگان این محصول توجه داشته باشند که تعمیر بک لایت تلویزیون های ال ای دی یک از شایع ترین تعمیرات در حوزه تعمیرات تلویزیون است و به منظور جلوگیری از تکرار خرابی می بایست در گام نخست مشکلاتی که باعث خرابی می شود، رفع گردد.

خدمات تخصصی نمایندگی ال جی: تعمیر بد پاور تلویزیون

چگون می توان مشکل قطعی تصویر تلویزیون ال جی در حالیکه صدا‌ دارد را برطرف کرد؟

در زمان بروز این اشکال، معمولاً یک قسمت از تصویر تلویزیون هال ال ای دی تیره تر می شود که این امر ناشی از خرابی لامپ های ال ای دی تلویزیون است. در غالب موارد، تعداد لامپ های معیوب به مرور بیشتر شده و با سوختن کامل یک لامپ سری، تصویر تلویزیون کاملاً قطع می شود.

تلویزیون های ۴۷ اینچ ال جی معولا دارای دو سری ال ای دی می باشند که بعد از خرابی یک سری وقتی تلویزیون روشن می شود، این سری از لامپها، یک لحظه روشن شده و مجدداً به دلیل خرابی، تلویزیون پروتکت کرده و تصویر قطع می شود. آن دسته از تلویزیون های سری LN که دچار چنین ایرادی می گردند نیاز به اِعمال تغییراتی در بخش برد پاور تلویزیون دارند تا مشکل آنها برطرف شود؛ تعمیر برد پاور سبب می گردد تا خرابی پدید آمده مجدداً تکرار نشود.

رفع اشکال قطعی تصویر تلویزیون ال جی

تعمیرات تلویزیون ال جی یکی دیگر از خدمات تخصصی ارائه شده در این مرکز می باشد که با رعایت تمامی پارامترهای ضروری و تخصصی این حوزه انجام می پذیرد. سرویس های مرتبط با این دستگاه به دست مهندسانی انجام می پذیرد که با حضور در دوره های تخصصی تعمیر، تسلط کاملی بر ساختار فنی و نرم افزاری تمامی تلویزیون های ال جی یافته اند و قادر هستند تا با استفاده از جدیدترین متدها و ترفندهای تعمیر اشکالات ایجاد شده در این دستگاه ها را مرتفع سازند.

شما کاربران گرامی می توانید در صورت بروز هر گونه اشکال و خرابی در هریک از مدلهای تلویزیون ال جی از جمله اشکال قطعی تصویر تلویزیون ال جی با وجود پخش صدا به مرکز تعمیرات ال جی مراجعه نمایید و شاهد رفع اشکالات پیش آمده در دستگاه خویش باشید.

این مقاله را از دست ندهید: علت سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی چیست؟

نمایندگی ال جی و واحدهای تخصصی تعمیرات ال جی

نمایندگی ال جی با توجه به گستردگی محصولات این کمپانی در سطح کشور تمامی تلاش خود را به کاربسته تا با همکاری جمعی از مهندسان زبده و ماهر به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات در زمینه فروش و تعمیر محصولات ال جی بپردازد. نمایندگی ال جی در بخش «فروش» به عرضه تمامی تولیدات این کمپانی و در بخش «خدمات پس از فروش» به ارائه تمامی خدمات تخصصی تعمیر و بازسازی محصولات ال جی می‌پردازد.

کلیه خدمات ارائه شده در این مرکز با همکاری کارشناسانی صورت می‌گیرد که دارای تخصص فنی و نظری در حوزه فعالیت خویش می‌باشند. واحدهای تخصصی تعمیرات ال جی در بخش زیر معرفی گشته اند. شما کاربران گرامی می توانید در صورت بروز هر گونه اشکال و خرابی در هریک از مدلهای تلویزیون ال جی از جمله اشکال قطعی تصویر تلویزیون ال جی با وجود پخش صدا به مرکز تعمیرات ال جی مراجعه نمایید و شاهد رفع اشکالات پیش آمده در دستگاه خویش باشید.

تعمیرات ال جی و اخبار مرکز تخصصی ال جی

کارشناسان ما در مرکز تعمیرات تلویزیون ال جی قادر به تعمیر و تعویض تمامی قطعات تلویزیون‌های پلاسما، ال‌سی‌دی، تلویزیون‌های هوشمند و ال‌ای‌دی می‌باشند.

بنابراین در صورت افت عملکرد دستگاه تلویزیون ال جی و یا بروز هرگونه نقص در بدنه و تصاویر آن و یا حتی خرابی بخشی از آن، از جمله اشکال قطعی تصویر تلویزیون ال جی با وجود پخش صدا کافی است تا با نمایندگی تلویزیون ال جی تماس بگیرید و از مشاوره و راهنمایی مهندسان و متخصصان مرکز تعمیرات تلویزیون ال جی در زمینه تعمیر و اصلاح دستگاه خود بهره‌‌مند گردید. اخبار مرکز تخصصی ال جی از طریق بخش زیر قابل پیگیری است.

نمایندگی ال جی

کاربران تلویزیون ال جی به خاطر داشته باشند که در صورت بروز هرگونه نقص و ایراد در دستگاه، از اقدام خودسرانه جهت تعمیرات تلویزیون ال جی و ترمیم آن خودداری نمایند. چنین اقداماتی -که بی‌هیچ دانش اولیه از سوی کاربر بر روی دستگاه اِعمال می‌گردد،- نه تنها خطاهای موجود در دستگاه را مرتفع نخواهد ساخت، بلکه امکان آسیب‌ به دیگر بخش‌های دستگاه و شدیدتر شدن اختلال آن را فراهم می‌آورد.

دارندگان تلویزیون ال جی می توانند در صورت بروز هر گونه اشکال و خرابی در هریک از مدلهای تلویزیون ال جی از جمله اشکال قطعی تصویر تلویزیون ال جی با وجود پخش صدا به مرکز تعمیرات ال جی مراجعه نمایید و شاهد رفع اشکالات پیش آمده در دستگاه خویش باشید. ویژگی قابل توجه نمایندگی ال جی ضمانت و گارانتی تمامی خدماتی است که توسط کارشناسان نمایندگی ال جی ارائه می ‌گردد؛ مدیریت این مرکز به دلیل اطمینان از مهارت و دانش تخصصی کادر فنی خویش، تمامی خدمات ارائه شده در نمایندگی ال جی را چه در بخش فروش و چه در بخش تعمیر- گارانتی و ضمانت نموده است.

3.9/5 (9 امتیاز)

12 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • ابراهیم

    سلام
    ال ای دی الجی من مال هفت سال پیشه
    همه شبکه ها رو میگیره
    ولی شبکه های HD رو فقط صداشو دارم
    دیروز آنتنشم قویتر انداختم ولی فرقی نکرد
    آیا مشکل از تلویزیونه یا …؟

    پاسخ
    • مرکز سخت افزار ایران

      روز به خیر دوست عزیز،
      باتوجه به اینکه می فرمایید تلویزیون قدیمی است، به احتمال زیاد از فرمت های پخش جدید پشتیبانی نمی کند. دراین مورد می توانید از ستاپ باکس استاده کنید و ببینید که ایراد حل می شود یا خیر.

      پاسخ
  • عبداله غمخواری

    سلام.مشکل قطعی تصویر در سری ال جیLB داریم. آیا در اردبیل تعمیرات دارید

    پاسخ
    • مرکز سخت افزار ایران

      سلام دوست عزیز، اگر تمایل داشته باشید می توانید ابتدا با ما تماس بگیرید و در صورت امکان دستگاه را به تهران ارسال کنید. همچنین می توانید از سامانه 118، شماره مراکز ارائه خدمات در اردبیل را دریافت کنید.

      پاسخ
  • Mosikorde.s.r

    سلام وقت بخیر حسینی هستم از کرمانشاه مزاحم میشم ، من هم باهمین مشکل مواجه شدم خواستم ببینم آیا قابل تعمیر هست و هزینه تعمیر چقدر میشه ؟؟!

    پاسخ
    • مدیر

      سلام دوست عزیز. بله قابل تعمیر هست. برای کسب اطلاعات بیشتر و عیب یابی دستگاه با شماره های ثبت شده در سایت تماس بگیرید

      پاسخ
  • گوهری

    سلام خسته نباشین تلویزیون مارک ال جی پلاسما داریم یک ماهی میشه بعضی اوقات تصویر قطع میشه و فقط صدا داره بعد از پنج دقیقه اینا که میگذره خاموش و روشن می کنیم درست میشه لطفا راهنمایی کنین علتش چیه و چقدر هزینه داره ؟

    پاسخ
    • مدیر

      سلام دوست عزیز لطفا با شماره 02154114 تماس بگیرید

      پاسخ
  • مهدی رستمی

    باسلام
    حدود 10 روز است که تلویزیون lg 65nano86 خریده ام.
    در این مدت سه دفعه موقع تماشای فیلم از آپارات تصویر کلا خاموش شده و فقط صدا پخش میشود.
    که با خاموش کردن تلویزیون به مدت 30ثانیه و دوباره روشن کردن مشکل حل میشود.ممکن است مشکل بدتر شود و باید چکار کنم و اگر نیاز به تعمیر هست چقدر هزینه دارد ؟

    پاسخ
  • فرشته

    خیلی دنبال این موضوع بودم

    پاسخ
  • رضااحسانی

    با سلام. از همدان مزاحمتون میشم. تلویزیون ال جی که بنده خریدم کاملا معتبر و دارای گارانتی معتبر شرکته. هر چند 4 سال پیش خریدمش. متاسفانه امشب یهویی تصویرش رفت. صدا داره ولی تصویر نداره. هزینه تعمیرش چقده الان.

    پاسخ
    • مرکز سخت افزار ایران

      سلام دوست عزیز
      برای اطلاع از هزینه ها با شماره 02154114 تماس بگیرید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید