جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر باتری تبلت ال جی

باتری تبلت شاید یکی از ساده ترین بخش های این دستگاه پیشرفته باشد. یک قسمت نسبتا ساده اما با کارایی آنچنانی که خراب و کهنه بودن آن نه تنها در جای خود یک مشکل اساسی به شمار می آید بلکه به سادگی و آهستگی به بخش های دیگر تبلت نیز آسیب های جدی وارد می کند. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که پس از مدتی استفاده از تبلت ال جی، باتری دستگاه دیگر رمق همراهی با شما را نداشته باشد و به نفس نفس بیفتد و وقت و بی وقت خالی شود. دراین حالت زمان تعمیر باتری تبلت ال جی رسیده است. حتی ممکن است با دیدن علائمی چون برآمدگی، وجود لکه های آبی یا سفید وخوردگی قسمت فلزی باتری به نا سالم بودن آن پی ببرید.

باتری های تبلت های امروزی جز باتری های لیتیوم یونی هستندکه در همه نوع دستگاه های الکترونیکی به کار رفته اند. باتری های لیتیوم یونی بعد از ۵۰۰ بار شارژ شدن ۲۰% ظرفیت خود را از دست می دهند.  وقتی این باتری ها آسیب می بینند برای جبران این آسیب دیدگی کمی بیشتر از باتری های قلمی باید هزینه کرد.

تعمیر باتری تبلت ال جی

روش های تعمیر باتری تبلت ال جی

اگر باتری تبلت ال جی شما به خوبی کار نمیکند، شارژ نمی شود یا خیلی سریع شارژ را خالی می کند، قبل از اینکه به فکر خرید یک باتری جدید باشید، راه های زیر را امتحان کنید:

شارژ و دی شارژ کامل

اگر باتری تبلت ال جی شما توانایی نگهداری مناسب شارژ را ندارد و به سرعت شارژ را خالی می کند، پیش از تعمیر باتری تبلت ال جی یک بار روش شارژ و دی شارژ را امتحان کنید. برای این کار اجازه دهید شارژ باتری دستگاه شما یک بار کاملا خالی شود و بعد از آن به مدت ۴۸ ساعت باتری را به شارژ متصل به منبع برق نگه دارید. این کار را می توانید ماهی یک بار برای ترمیم باتری لیتیوم یونی انجام دهید.

یک شوک بزرگ

این روش اندکی خطرناک است و به مهارت نیاز دارد لذا این عملیات را به متخصصین تعمیر باتری تبلت ال جی بسپارید. باتری را از دستگاه با توجه به قطب مثبت و منفی آن جدا کنید. یک کابل USB را بردارید و سر کوچکتر (سری که روی آن B نوشته) آن را قطع کنید. با این کار یک سیم قرمز و یک سیم سیاه خواهید دید. سیم قرمز قطب مثبت و سیم سیاه قطب منفی باتری است. حالا سر بزرگتر کابل USB را به PC متصل کنید. در سمت دیگر کابل سیم قرمز را به قطب مثبت باطری و سیم سیاه را به قطب منفی باتری اتصال دهید. با این روش باتری باید پس از مدتی شروع به شارژ شدن کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: دلیل داغ شدن تبلت ال جی و روش های رفع آن 

لحیم کاری کنید

مثلا اگر قطب مثبت باتری شما به منبع داخلی برق متصل نمی شود، می توانید با یک لحیم کاری کوچک در انتهای مثبت این باتری، حداقل تلاش خود را برای تعمیر باتری تبلت ال جی امتحان کنید.

تعویض باتری تبلت ال جی

اگر مشکل باتری حل نشد آخرین راه تعویض باتری تبلت ال جی می باشد. یک باتری با کیفیت اصل ال جی از نمایندگی های مجاز تهیه کنید تا هم یک بار هزینه کنید و هم اطمینان داشته باشید که به سایر قسمت های باتری آسیبی وارد نمی شود.

آیا قرار دادن باتری در یخچال عمر آن را افزایش می دهد ؟

شاید شما هم این توصیه و باور غلط را شنیده اید که باتری ها با قرار گرفتن در یخچال می توانند جان دوباره ای پیدا کنند. لذا پیش از تعمیر باتری تبلت ال جی اقدام به انجام این کار بسیار شایع است.

شاید این ادعا برای برخی از باتری ها صحت داشته باشد اما عملا برای بیشتر باتری های موجود در بازار شدنی نیستند. اینکه باتری در دما سرد دیرتر خالی می شود از لحاظ علمی منطقی و پذیرفته است، اما خالی شدن شارژ باتری که حتی از آن استفاده هم نمی شود در علم شیمی یک واکنش جانبی محسوب می شود که راه حلی ندارد. هرچند میزان این تخلیه خود به خودی در باتری های جدید بسیار کم شده، اما به صفر نرسیده است.

باتری لیتیوم یونی

در واقع کاربرد این روش برای هر باتری مناسب نیست. با توجه با اینکه باتری تبلت یک باتری لیتیوم یونی است، اصلا نیاز ندارید که آن را در یخچال نگهداری کنید.

 در این نوع باتری ها تنها ۵% از شارژ باتری در طول یک ماه در صورت نگهداری جدا از دستگاه استفاده می شود. پس نیازی به استفاده از این روش برای ذخیره شارژ باتری نیست. به هر دلیلی اگر از این روش برای باتری های لیتیوم یون خود استفاده کنید، تراکم باتری شما از داخل آسیب می بیند و دچار خوردگی می شود. در واقع روش سرد کردن و سرد نگه داشتن برای باتری های هیبرید فلزی نیکل کارایی دارد. پس باور کنید با این کار ریسک نابودی باتری تبلت تان را به جان می خرید. این در صورتی است که شرکت های تولید کننده هیچ گاه توصیه ای برای انجام این کار ندارند.

تست سلامت باتری تبلت ال جی

چرخش باتری

هر بار شارژ کردن باتری های لیتیوم عمر آنها را کم می کند؛ گرما و سرمای شدید عمر لیتیوم ها را کم می کند؛ حتی رها کردن آنها برای مدت طولانی نیز از عمر آنها می کاهد. باتری که به خوبی از آن مراقبت نشود، ورم می کند. اگر باتری را روی سطح صاف قرار دهید و بچرخانید و باتری هم خیلی خوب بچرخد، به این معنی ست که باتری ورم کرده و مشکل دارد. این ورم و باد کردگی اکثرا کاملا واضح و آشکار است. در این حالت تعمیر باتری تبلت ال جی کارساز نبوده و باتری باید تعویض شود.

سرعت خالی شدن باتری

اگر باتری تبلت شما از ۰ تا ۱۰۰ را در چند ساعت طی می کند؛ در صورتی که در هنگام شارژ از آن استفاده ای هم نمی کنید، بی شک عمر این باتری رو به اتمام است.

کد سلامت اطلاعات باتری

*#*#۴۶۳۵#*#*از آنجا که تبلت ال جی به سیستم عامل اندروید مجهز است، از این کد برای تست سلامت باتری استفاده کنید. اگر این کد کار نکرد، از Battery by Micro pinch استفاده کنید.

 Battery by Micro pinch یک ابزار ساده برای نظارت بر باتری است که وضعیت سلامت باتری را به همراه ولتاژ و دما نشان می دهد. این کد از سری کد های مخفی اندروید است که با اجرای آن به Engineering دستگاه وارد می شوید. توجه کنید که دستکاری ناآگاهانه و سر خود هر یک از آیتم های این بخش می تواند باعث آسیب جدی و غیر قابل جبران به دستگاه شما شود، پس از دستکاری این قسمت به شدت پرهیز کنید. در صورت بروز مشکل در باطری تبلت ، تعمیر باتری تبلت ال جی را به کارشناسان ما در نمایندگی ال جی بسپارید.

تعمیرات تبلت ال جی

ما در مرکز تعمیر تبلت ال جی با بهره گیری از وجودکارآمد متخصصان و کارشناسان مجرب، تمامی مشکلات  تبلت ال جی شما را رفع و رجوع خواهیم کرد. ال جی با شعار پر آوازه Life’s Good خود، آرامشی عجیب و عمیق را به کاربران خوش ذوق و سلیقه خود القا می کند. ما نیز با تکیه بر این شعار پر معنی و دیرینه این کمپانی دوست داشنی و بی رقیب، خیال شما را برای رفع مشکلات احتمالی تبلت های این برند خوش اقبال آسوده نگه می داریم و قول می دهیم تمام ایرادات احتمالی را به بهترین شکل و شیوه بر طرف سازیم.

 چیره‌دستی کارشناسان این مجموعه در کنار بهره مندی از امکانات تعمیر و ابزارآلات ترمیم، زبانزد عام و خاص است. ما همواره با توجه به بروز رسانی های سریع شرکت ال جی خود را از قافله پیشرفت تکنولوژی دور نمی کنیم و مدام در حال به روز رسانی هستیم. اطمینان به چنین کادر زبده و ماهری نه تنها کار سختی نیست بلکه به سادگی سر کشیدن یک لیوان آب است. در صورت نیاز به تعمیر باتری تبلت ال جی با مهندسین ما در واحد تعمیرات تبلت LG  تماس بگیرید.

نمایندگی ال جی

نمایند گی ال جی خدمات تخصصی مرتبط با کمپانی عظیم ال جی را به کاربران ارائه می نماید. با این ادعا که  تخصص، مهارت، پشتکار، تجربه و دانش، خلاقیت ، احترام به مشتری و مهم تر از همه ی این ها اخلاق مداری و تعهد را سر لوحه کارمان قرار داده ایم. اعتماد شما برگ برنده و انگیزه عجیب قدرتمندی برای کادر تخصصی ماست.

 برای برجسته سازی این اعتماد دلنشین، پیشینه ی خدمات ما را مطالعه کنید یا نظرات کاربرانی که محصول خود را جهت تعمیر به نمایندگی ما سپرده اند، جویا شوید سپس دوباره و دوباره و چند باره به ما اعتماد کرده و سیل عظیم انرژی های مثبت را به پرسنل کوشای ما تزریق کنید.

تعمیرات ال جی

مرکز تعمیرات ال جی خدمات تخصصی تعمیر و ترمیم انواع محصولات ال جی را در واحدهای تفکیک شده به کاربران گرامی ارائه می نماید. این مرکز در نظر دارد با توجه به استقبال کاربران از محصولات کمپانی ال جی خدماتی متمایز و با کیفیت را جهت رفع نیاز مشتریان گرامی ارائه نماید. جهت مطالعه ی خدمات ما می توانید وارد صفحه ی مورد نظر خود شده و خدمات را مطالعه نمایید.

امتیاز شما به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید